پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴
از وعده تا عمل؛

دولت از الگوی سپاه برای تحقق وعده‌ها استفاده می‌کند؟

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۷
کد مطلب: 643906
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داده که حرف و عملش یکی است و هر گاه وعده‌ای داده به طور درخور و مناسبی آنرا اجرا کرده است.
دولت از الگوی سپاه برای تحقق وعده‌ها استفاده می‌کند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: پس از حمله تروریستی در اهواز که هم گروهک تروریست الاحوازیه و هم داعش آنرا به خود منتسب کردند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مانند دیگر موارد تروریستی مطرح کرد که این حمله بی پاسخ نخواهد ماند و سپاه انتقام سختی را از تروریست‌هایی که با امنیت و جان ملت ایران بازی می‌کنند، خواهد گرفت. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گذشته در چندین مرحله نشان داد که حرف و عملش یکی است و وقتی دم از انتقام سخت می‌زند، آنرا به طور بسیار هوشمندی اجرا می کند. این پاسخگویی به حملات تروریستی در چند مرحله انجام می پذیرد که دقت و برنامه ریزی آن را به خوبی نشان می دهد. شناسایی مواضع استراتژیک و مهم گروه های تروریستی که حضور سرکردگان آنها در آن مشهود است و همچنین وقت و زمان دقیقی که این سرکردگان در آن مکان جمع هستند و همچنین انهدام آن با موشک و همچنین پشتیبانی با پهپاد که دقت و پیشرفت تکنولوژیک را طلب می‌کند از جمله ویژگی‌های انتقام های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. 

بر همین منوال بعد از حادثه تروریستی اهواز فرماندهان سپاه از انتقام سخت ایران که مانند صاعقه بر سر تروریست‌ها فرود خواهد آمد سخن گفتند که این موضوع خیلی زود انجام شد. تحقق سریع و دقیق این وعده سپاه پاسداران الگوی عملیاتی جالبی را به نمایش گذاشت. 

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه"طاها اقدامی" کودک معصوم چهار ساله درحادثه تروریستی 31 شهریور اهواز، تاکید کرد: «پاسداران انقلاب هرگز نخواهند گذاشت خونهای پاک و مطهر این شهدای گرانقدر به هدر رود و به فضل الهی مصمم هستند همچون صاعقه ای ویرانگر بر سر آنان فرود آیند.»

در خصوص تحقق وعده‌های مختلف سپاه علیه دشمنان امنیت ایران اسلامی می توان به مواردی چون پاسخ به حمله ناجوانمردانه گروهک پژاک به مرزبانان ایرانی که به شهادت تنی چند از نیروهای سپاه انجام شد و همین تروریست ها در 17 شهریور ماه در کمین رزمندگان غیور قرارگاه حمزه سیدالشهدا( ع) نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی کامیاران گرفتار و منهدم شدند و همچنین پاسخ سپاه به حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی که با هدف قرار دادن مقر فرماندهی این گروه تروریستی در دیرالزور انجام شد، اشاره کرد. 

در این میان آنچه جالب است تحقق به موقع و پاسخ گویی به جا و مناسب سپاه پاسداران به نیاز افکارعمومی است که به مقوله حیاتی امنیت جانی و روانی در جامعه ارتباط ویژه ای دارد. همین مسئله سبب شده که در تحولات مختلف خاورمیانه که کشورهای مختلف و همسایه ایران در آن درگیر هستند، کشورمان به جزیره ثبات و امنیت تبدیل شود. 

به نظر می رسد همین روش و منش بایستی از سوی سیاستمدران الگو قرار گرفته و در حوزه های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد تا شاهد پیشرفت همه جانبه کشور در مسائل مختلف باشیم. 

دولت در این عرصه یکی از نهادها و قوه های مهم کشور است که بایستی از این الگو پیروی کند. متاسفانه بسیار دیده شده که وعده‌های مختلفی خصوصا در دوره انتخابات که فصل رویش وعده‌ها است به مردم داده می شود و بعد از مدتی دیده می شود که این وعده‌ها نه تنها محقق نمی شود بلکه اوضاع با مدیریت ناکارآمد به سمت تنش و بعضا بحران می رود. در این خصوص دولت دوازدهم و یازدهم وعده‌های بسیاری به مردم داد که متاسفانه نه تنها محقق نشد بلکه در زمان مشکلات اقتصادی این وعده‌ها فراموش شد و دولتمردان بیان کردند که مردم باید شکرگزار باشند که مشکلاتی که گرفتار آن هستند دیرتر به سراغ آنها آمده است! در این شرایط است که متاسفانه فضای ناامیدی و همچنین بی اعتمادی میان مسئولان و دولتمردان شکل می گیرد که در بزنگاه‌ها این بی اعتمادی سبب می شود که همراهی مشترکی میان مردم و مسئولان شکل نگیرد و این کشور را دچار آسیب جدی کند. 

اگر مسئولان مانند نیروهای نظامی ایران در تحقق وعده‌های خود ثابت قدم می‌بودند و عدم اجرای آنرا با وعده‌های دیگر جایگزین نمی‌کردند قطعا در کشور ظرفیت‌های زیادی به وجود می امد و به سامان می نشست. در این زمینه متاسفانه وعده‌سازی های غلوآمیز و رویاگونه از سوی مسئولان به جامعه تزریق و باعث بالا رفتن انتظارات هم می شود. این درحالی است که وعده‌های سپاه پاسداران بسیار جدی و قابل اجرا بوده و در واقعیت نیز تحقق آنرا مشاهده کرده‌ایم. به هر جهت در این زمان که 5 سال از خدمت رسانی دولت تدبیر و امید می‌گذرد تلنبار انبوه وعده‌ها را شاهد هستیم که به نظر می رسد بایستی قوه مجریه در تحقق و واقعی سازی وعده‌ها قدم جدی بردارد تا اعتماد عمومی هم مخدوش نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اول اینکه شلیک موشک بسوی پایگاههای داعش که کار بسیار خوبی است فقط تصمیم سپاه نمی باشد وهمچنانکه رسانه ها گفتند تصمیم شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور بوده و برای اجرا باید به تایید مقام معظم رهبری نیز برسد، دوم اینکه موشک زدن به اندازه یک میلیونیم کار اجرایی کشور هم نیست و از طرفی همه لوازم آن نیز از بودجه همین دولت تهیه شده ، فقط مسئولیت شلیک وپس از شلیک مهم است که آن هم هر گونه مسئولیت بعهده شورای عالی امنیت ملی است سوم ارگانهایی که سازمان اطلاعاتی یدک می کشند باید کار پیشگیری انجام دهند تا شاهد بروز این حوادث نباشیم.
ولی
Iran, Islamic Republic of
نیروهای نظامی فرمان بشین و پاشو دارند و اگر کسی اطاعت نکرد دادگاه صحرایی ؟اما برای دولت حتی سایت هایی مثل شما هم امر و نهی می کنند و مانع اجرای تصمیمات و...
Iran, Islamic Republic of
چه قیاس نچسبی!
Iran, Islamic Republic of
هیچگاه مسائل نظامی و موشکی را با مسائل ومشکلات مردم قیاس نکنید که از همین ابتدا خشت انحراف را کلید زده اید برادرمن مسائل اقتصادی بمب و موشک نیست که دست خودرا روی ماشه بچکانی . شرایط اقتصادی موجود انقدر پیچیده هست که افراد کارشناس حرفه ایی هم ازعهده آن عاجزند چرا خودتان را نخود هر آشی میکنید .