کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از توصیه مراجع تقلید و علما برای تسهیل زیارت اربعین؛

ویزای اربعین گران تر شد!

9 مهر 1397 ساعت 16:55

هزینه ثبت‌نام سفر اربعین امسال به استناد اطلاعات سازمان حج و زیارت، حدود ۳۸۶ هزار تومان است.


به گزارش جهان نیوز، هزینه ثبت‌نام سفر اربعین امسال به استناد اطلاعات سازمان حج و زیارت، حدود ۳۸۶ هزار تومان است.

مجتبی کریمی - رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه - به خبرنگار ایسنا گفت: این مبلغی است که سازمان حج و زیارت امروز اعلام کرده و شامل هزینه ویزا، بیمه و هلال‌احمر، خدمات ثبت نام و حق کارگزاری می‌شود.

پیش‌تر هزینه ثبت‌نام اربعین را ۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده بود.

رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه ادامه داد: آنچه در سامانه سماح (ثبت‌نام سفر اربعین) اعلام شده مبنای ویزای عراق است که به «ریال» و نه دینار یا دلار دریافت می‌شود و معادل ۴۱ دلاری است که بین دولت ایران و عراق توافق شده و با موافقت بانک مرکزی با ارز حدود ۸ هزار تومان محاسبه شده است که حدود ۳۸۶ هزار و ۲۶۷ تومان می‌شود.

هزینه ثبت‌نام سفر اربعین ۳۸۶،۲۶۷ تومان است. گذرنامه‌ها باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد. ۲۰ نمایندگی عراق در سراسر کشور برای صدور ویزا ایجاد شده است. در مرز‌ها ویزا داده نمی‌شود. صدور ویزا نهایت تا ۵ روز قبل از اربعین صادر می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: این قیمت یکی از مبنا‌های تشخیص ویزای جعلی است، زائران آگاه باشند اگر هزینه ویزا کمتر یا بیشتر از این مبلغ بود، آن ویزا حتما درست نیست.

او ادامه داد: امسال در ۲۰ نمایندگی، ویزای عراق صادر می‌شود که این دفاتر در شهر‌های اصفهان (۲ دفتر)، شیراز، آبادان، سوسنگرد، یزد، کرج، ایلام، کرمان، قم، ساری، تبریز، رشت، اراک، اردبیل، بندرعباس، بیرجند، بوشهر، گلستان و همدان واقع شده و در کنار سه کنسولگری اهواز، کرمانشاه و مشهد و سفارت عراق در تهران برای اربعین به صدور ویزا اقدام می‌کنند.

به گفته او، ویزای عراق در مرز‌ها صادر نمی‌شود و این امکان فقط برای بومی‌های آن منطقه فراهم خواهد شد؛ بنابراین زائران به انگیزه دریافت ویزا در لحظه آخر و هنگام خروج از کشور، در نقاط مرزی ازدحام نکنند.

رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه همچنین گفت: در تفاهم‌نامه با طرف عراقی ذکر شده هر شرکت عراقی که قصد دارد خدمات ویزا در اربعین ارائه دهد، باید از سامانه «سماح» اقدام کند و مانند گذشته نمی‌تواند مستقل عمل کند.

او با تاکید بر این‌که اعتبار گذرنامه برای دریافت ویزای عراق دست‌کم باید شش‌ماه باشد، افزود: صدور ویزای عراق نهایت تا ۵ پیش از روز اربعین ادامه خواهد داشت بنابراین از متقاضیان این سفر درخواست می‌شود از هم‌اکنون که سامانه سماح امکان ثبت‌نام را فراهم کرده است اقدام کنند.

این مقام مسؤول همچنین به مردم توصیه کرد، برنامه سفر خود به عراق را در اربعین به گونه‌ای تنظیم کنند که هنگام برگشت به کشور با توجه به جمع‌آوری موکب‌ها و کمبود امکانات پس از روز اربعین، با مشکل مواجه نشوند و در نظر بگیرند که چادر‌ها و خدمات بیشتر، در مسیر کربلا ـ. نجف به زوار ارائه می‌شود و در مسیر و داخل شهر‌های سامرا و کاظمین امکانات مشابه کمتر تدارک دیده می‌شود.

منبع: ایسنا


کد مطلب: 643850

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/643850/ویزای-اربعین-گران-تر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com