چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

انتقاد اورتگا ازطرح کنگره آمریکا برای تحریم نیکاراگوئه

دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 643790
رئیس جمهوری نیکاراگوئه روز گذشته به شدت از طرح کنگره آمریکا برای تصویب تحریم ها علیه دولت ماناگوآ انتقاد کرد.
انتقاد اورتگا ازطرح کنگره آمریکا برای تحریم نیکاراگوئه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، دانیل اورتگا طی سخنانی در جمع حامیانش گفت که این طرح کنگره آمریکا ضمن آسیب رساندن به اقتصاد نیکاراگوئه؛ موجب ایجاد فقر در این کشور منطقه آمریکای لاتین خواهد شد.

اورتگا افزود: به قانونگذاران آمریکایی که در راستای اجرای این طرح مداخله جویانه گام برمی دارند، می گویم که این تحریم ها به اقتصاد ما آسیب می رساند. این قانونگذاران آمریکایی فکر می کنند با این طرح تحریم ها مردم نیکاراگوئه به زانو در می آیند اما آنها نمی دانند که این مردم نه خود را می فروشند و نه تسلیم می شوند.

رئیس جمهوری نیکاراگوئه در ادامه از سازمان ملل به دلیل عدم انجام اقدامات لازم برای حل چالش های جهانی و به جای آن همسو بودن با سیاست خارجی یکسری کشورهای خاص دنیا انتقاد کرد. وی افزود: درست است که نام این نهاد جهانی، 'سازمان ملل' است اما در راستای منافع همه کشورهای جهان حرکت نمی کند.


به گزارش ایرنا، اظهارات جدید اورتگا در حالی مطرح شده است که کشورش اخیرا با اعتراض های مردمی روبرو شد؛ اعتراض هایی که به گفته برخی گروههای حقوق بشری بیش از 300 کشته برجای گذاشت. این عتراض‌ها در نیکاراگوئه از آوریل (فروردین ماه) و زمانی آغاز شد که دولت طرحی را برای تغییر نظام تامین اجتماعی با هدف تامین کسری بودجه پیشنهاد داد.

این طرح بعدها منتفی شد، اما اعتراض‌ها علیه اورتگا همچنان ادامه یافت. معترضان خواستار کناره گیری اورتگا از قدرت شده اند اما وی بر ماندن در سمت ریاست جمهوری تاکید کرده است.

رئیس جمهوری نیکاراگوئه اخیرا ضمن رد درخواست ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور، آمریکا را به طرح ریزی کودتا علیه دولتش متهم کرده بود. وی این مساله را که دستور سرکوب مرگبار طی اعتراض های چند ماه اخیر نیکاراگوئه را صادر کرده بود، رد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *