جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شرایط ناگوار کودکان مهاجر در شهر چادری تگزاس

دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 643758
یک روزنامه مشهور آمریکایی از انتقال صدها کودک مهاجر در هفته‌های اخیر از پناهگاه‌ها و مراکز نگهداری به یک شهر چادری در جنوب تگزاس خبر داده است.
شرایط ناگوار کودکان مهاجر در شهر چادری تگزاس
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: طی هفته‌های اخیر صدها کودک مهاجر که در مراکز نگهداری تحت بازداشت و مراقبت بوده‌اند به یک شهر چادری در جنوب تگزاس منتقل شده‌اند.

نیویورک تایمز افزود: این کودکان نیمه‌های شب سوار بر اتوبوس از مراکز نگهداری و بازداشت در نیویورک و کانزاس به شهر چادری تورنیلو در ایالت تگزاس منتقل شده‌اند.

این کودکان که به گروه‌های 20 نفری تقسیم شده‌اند، در شرایط بدی زندگی می‌کنند و هیچ گونه دسترسی به آموزش و خدمات حقوقی ندارند.

این روزنامه افزود: اقدام اخیر مقام‌های مهاجرت آمریکا بخش دیگری از اصلاحات گسترده در زمینه مهاجرت کودکان در ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به شمار می‌رود.

اوایل امسال نیز هزاران کودک از والدین خود جدا شدند و این مساله با انتقاد و مخالفت شدید گروه‌های فعال حقوق بشر در داخل و خارج آمریکا روبرو شد.

نیویورک تایمز پیش از این نیز گزارش داده بود که تعداد کودکان مهاجر که در مراکز فدرال تحت بازداشت و نگهداری هستند، از 2400 نفر در ماه می 2017 میلادی به بیش از 12800 نفر در ماه جاری رسیده است.

شهر چادری در تورنیلو در ماه ژوئن با ظرفیت 450 تختخواب افتتاح شده و برنامه اولیه این بوده است که تنها 30 روز فعالیت داشته باشد ولی اکنون انتظار می‌رود که این شهر چادری حداقل تا پایان امسال فعال باشد. این شهر چادری اکنون ظرفیت پذیرش بیش از 3800 مهاجر را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *