جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

وزیر کشور آمریکا روسیه را به محاصره دریایی تهدید کرد

يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 643639
وزیر کشور آمریکا ضمن تهدید به محاصره دریایی روسیه برای اثرگذاری بر بازارهای جهانی انرژی، از تداوم فشار اقتصادی بر ایران سخن گفت.
آمریکا روسیه را به محاصره دریایی تهدید کرد
به گزارش جهان نيوز، یک مقام آمریکایی به تازگی از احتمال محاصره دریایی روسیه از سوی ناوگان دریایی آمریکا برای محدود کردن نقش این کشور در بازار جهانی انرژی خبر داد.

آنطور که وبگاه آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» به نقل از خبرگزاری «تاس» گزارش کرده است، «راین زینکی» وزیر کشور آمریکا به تازگی در جریان نشستی ویژه در شهر «پیتسبرگ» در ایالت پنسیلوانیای آمریکا با میزبانی گروه موسوم به «ائتلاف مصرف کننده انرژی» گفت: «آمریکا با کمک ناوگان دریایی خود توانایی اطمینان از باز بودن و در صورت لزوم مسدود کردن مسیرهای دریایی را دارد تا مطمئن شود که انرژی آن‌ها (روسیه) وارد بازار نخواهد شد.»
 
وزیر کشور آمریکا در این نشست گفت که به‌ کارگیری فنآوری شکست هیدرولیکی به واشنگتن در قیاس با روسیه و ایران مزیت داده و وابستگی آمریکا به هیدورکربن‌های خارجی را کاهش داده است.

 وی در ادامه افزود که اقتصاد روسیه به شدت متکی به درآمدهای مالی ناشی از فروش نفت و گاز است.

 وزیر کشور آمریکا توضیح داد: «معتقدم دلیل این‌که آن‌ها (روس‌ها) در خاورمیانه هستند این است که می‌خواهند دقیقا همانند کاری که در جنوب اروپا انجام دادند به دلالی انرژی مبادرت نمایند.»

راین زینکی در ادامه از فشارهای اقتصادی واشنگتن بر روسیه و ایران به منظور بیرون راندن این دو کشور از بازارهای جهانی انرژی خبر داد.

وی در این زمینه گفت: «گزینه اقتصادی در خصوص ایران و روسیه کم و بیش موجب اعمال فشار  و جایگزین شدن سوخت‌های دیگر می‌شود. ما این کار را ادامه می‌دهیم زیرا آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت و گاز است.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *