جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان؛

«FATF» جاده ‌ای یکطرفه و انحرافی است/چرا باید چنین امتیاز بزرگی بدهیم؟

يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب: 643630
رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان گفت:‌ مقوله FATF ارتباطی به تحریم‌ها ندارد بلکه تحریم‌ها در دو حوزه هسته‌ای و وقوع انقلاب اسلامی بر ما تحمیل شده است.
هشداررئیس‌کمیته هسته‌ای اصلاح‌طلبان‌دربارهFATF
به گزارش جهان نيوز، سعید یاری، دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران،‌درباره  FATF و عدم تصویب آن اظهار داشت: نظام سلطه در قالب نظام بین‌الملل بنا دارد 4 موضوع تامین مالی تروریسم، پولشویی، جرم‌های سازمان یافته و مباحث فرهنگی را به ما تحمیل کند.

وی افزود:‌در دولت یازدهم و در خلال برجام نظام سلطه تاکید می‌کرد که باید تکلیف خود را نسبت به این قانون روشن کنیم.

یاری افزود: سند 2030 یکی از مقوله فرهنگی FATF محسوب می‌شود که مقام معظم رهبری به عنوان تیرک خیمه با جزئیات و کلیات مخالفت کردند. چرا که آنها می‌خواستند به نظام آموزش ما دست‌اندازی کرده و آموزش بر اساس باورهای خود را بر ما تحمیل کنند.بنابراین یکسری از ابعاد فرهنگی مترتب بر FATF است.

وی با بیان اینکه ترانسفرهای FATF به مسائل مالی برمی‌گردد، گفت: اینکه ما بخواهیم مجریان و عوامل خود را در راستای FATF تحریم کرده و تحویل طرف مقابل دهیم خیانتی آشکار است.

رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان تاکید کرد:‌در نظر داشته باشید که این خود تحریمی در حالی صورت می‌گیرد که بازیگران اصلی FATF ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا هستند و ما بدون تعامل و امتیاز گیری در راستای تعهدات چنین امتیاز بزرگی را به آنها می‌دهیم.

یاری در پاسخ به این پرسش گفته می‌شود اگر FATF تصویب شود دلار به 50 درصد کاهش و تحریم‌ها نیز بی‌اثرتر خواهد شد، گفت: مقوله FATF ارتباطی به تحریم‌ها ندارد تحریم‌ها در دو حوزه هسته‌ای و وقوع انقلاب اسلامی تحمیل شده است.البته بعد از سال 88 نیز سنگ شن‌های تحریم‌های نقض حقوق بشر علیه ما وصل کردند و این در طول تاریخ سازمان ملل بی‌سابقه است که علیه یک کشور به دلیل نقض حقوق بشر تحریم وضع کنند.

وی با بیان اینکه نظام بین‌الملل می‌گوید که باید همه کنوانسیون‌های FATF را بدون در نظر گرفتن وجوه اشتراک و افتراق اجرا شود، گفت: بسیاری از بندها و تبصره‌های FATF با فرهنگ انقلاب اسلامی مغایرت دارد. بنابراین FATFعلاوه بر اینکه یک جاده انحرافی محسوب می‌شود، جاده یکطرفه‌ای است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *