سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

هر کلاس درس دارای یک "یاور معروف"

يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 643393
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تدوین و ابلاغ دستورالعمل امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: دو ساختار تحت عنوان "یاوران معروف" و "یادآوران معروف" هم تعریف شده است و در هر کلاس یک یاور معروف داریم که معارف مهم را بسط و نشر می‌دهد.
هر کلاس درس دارای یک "یاور معروف"
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی با اشاره به برنامه‌های ویژه ین معاونت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با تمرکز بر «معروف»، کارهایی را دنبال می‌کنیم و اخیرا برای اولین بار دستورالعمل امر به معروف و نهی از منکر را آماده و شورای امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات و مدارس فعال کردیم.

وی افزود: سه محتوا برای دوره ابتدایی، دوره متوسطه و برای خانواده‌ها نیز آماده شده است که «راستگویی»، ‌«کار و تلاش» در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و « احسان به پدر و مادر» موضوع هر کدام از آنهاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدیم احسان به پدر و مادر بهترین «معروف» است گفت: دو ساختار تحت عنوان یاوران معروف و یادآوران معروف هم تعریف شده است و در هر کلاس یک یاور معروف داریم که معارف مهم را بسط و نشر دهد. تمرکز ما بر معروف است و اگر حتی همین یک مورد هم در بین دانش آموزان نهادینه شود موفقیت بزرگی است. این برنامه از همین مهر ماه و همزمان با شروع سال تحصیلی اجرا می‌شود.

کاظمی با اشاره به اولویت‌های این معاونت از جمله شادسازی مدارس و نماز گفت: برنامه‌هایی را در جهت تحقق سیاست‌ها تدوین کردیم که بخشی را در تابستان و بخشی را در سال جدید اجرا می‌کنیم. شعار ما در حوزه نماز، دعوت فراگیر و عمومی است و جشنواره گلدسته‌های سرو را در همین راستا طراحی کردیم که در سال جدید اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای ۲۷ هزار دبیرستان، کارگاه توانمندساز ی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را برگزار می‌کنیم. البته ابتدا بررسی می‌شود هر مدرسه در مهارت‌های زندگی، تحصیلی و در فضائل اخلاقی به چه مهارت‌هایی بیشتر نیاز دارد. برای هر مدرسه یک کارگاه شش ساعته برگزار می‌کنیم و یک دوره آموزش مدرسان داریم. محتوایی نیز تولید شده که دارای ۱۰ محور در حوزه مهارت‌های زندگی، ۷ محور در حوزه مهارت‌های تحصیلی و ۱۰ محور در حوزه فضائل اخلاقی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *