پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
دولت مستعفی یمن:

با محققان سازمان ملل همکاری نمی‌کنیم

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 643291
دولت مستعفی یمن اعلام کرد، با هیئت تحقیقات پیرامون ارتکاب جنایت‌های جنگی در این کشور همکاری نخواهد کرد. این درحالی است که دولت نجان ملی ملی وابسته به انصارالله اعلام کرده آماده همکاری با بازرسان سازمان ملل است.
با محققان سازمان ملل همکاری نمی‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پس از اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه ماموریت هیئت تحقیقات پیرامون ارتکاب جنایت‌های جنگی در یمن را با وجود مخالفت عربستان و همپیمانان آن تمدید کرد، دولت مستعفی یمن اعلام کرد، با تیم کارشناسی سازمان ملل همکاری نخواهد کرد.

دولت مستعفی یمن در بیانیه‌ای حضور هیئت کارشناسان در این کشور را "مداخله در امور داخلی خود" دانست و اعلام کرد، اجازه چنین کاری را نداده و با تیم مذکور همکاری نخواهد کرد. این تصمیم به مکانیسم عملکرد شورای حقوق بشر آسیب می‌زند که بر پایه احترام به تصمیمات کشورهای عضو استوار است.

این دولت تاکید کرد، این تصمیم آشکارا فعالیت شورای حقوق بشر را "سیاسی" می‌کند.طبق این بیانیه، تمدید ماموریت تیم کارشناسی تاثیر سوء بر روند "تلاش‌های ملی" برای دستیابی و تحقق عدالت خواهد گذاشت.

۲۱ کشور از ۴۷ عضو شورای حقوق بشر به تمدید ماموریت محققان سازمان ملل رای مثبت، هشت کشور رای منفی و ۱۸ کشور رای ممتنع دادند، کشورهای بلژیک، کانادا، ایرلند، لوکزامبورگ و هلند با حمایت اتحادیه اروپا این تصمیم را پیشنهاد دادند.

گروه کارشناسان سازمان ملل به ریاست کامل جندوبی پیشتر گزارش داد بیشترین کشتار مستقیم غیرنظامیان در یمن مربوط به حملات ائتلاف عربی است و این حملات اکثرا مناطق مسکونی و مراکز پزشکی را هدف گرفته‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *