پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱۲

سینه چاکان" کنسرت‌ها" در کشور بخوانند

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 643116
گاردین در گزارشی در ژوئن ۲۰۱۸ تجاوز جنسی در کنسرت‌ها و جشنواره‌های موسیقی در اروپا را معضلی جدی اعلام کرد.
سینه چاکان" کنسرت‌ها" در کشور بخوانند
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، اخیرا برگزاری کنسرت در کشور‌های غربی با معضل تجاوز و آزار و اذیت جنسی همراه بوده است. این مساله به حدی جدی شد که چندین کنسرت و جشنواره موسیقی در سال‌های اخیر به دلیل گزارش تجاوز جنسی تعطیل شدند که در آخرین مورد می‌توان به لغو بزرگترین جشنواره موسیقی سوئد در سال جاری به دلیل گزارش چهار تجاوز و ۲۳ مورد آزار جنسی در طول این رویداد چهار روزه در استکهلم اشاره کرد.

گزارش‌های متعدد در این زمینه در سال‌های اخیر حکایت از این دارند که تجاوز جنسی مشکلی گسترده در کنسرت‌ها و جشنواره‌های موسیقی است.

در حالی که بزرگترین مشکلات سال‌های گذشته برگزاری کنسرت در کشور‌های غربی سرقت و استفاده از مواد مخدر و الکل بود. بنا به اعلام شیکاگو تریبون، این تعرضات و آزار‌ها عبارتند از: آزار و اذیت زبانی، گم شدن، رفتار‌ها و حرکات جنسی، کمین کردن و عکس برداری بدون اجازه، تجاوز جنسی.

گاردین در گزارشی در ژوئن ۲۰۱۸ تجاوز جنسی در کنسرت‌ها و جشنواره‌های موسیقی در اروپا را معضلی جدی اعلام کرد.

تعرض جنسی دلیل تعطیلی کنسرت‌های اروپایی/ جشنواره‎های موسیقی یا جایی برای تجاوز به زنان؟!
اسکات برکوویتز، رئیس شبکه ملی تجاوز، سوء استفاده و آزار و اذیت RAINN، در مصاحبه‌ای با NBC گفت:" این تنها بخشی از اتفاقاتی است که رخ می‌دهد. این مشکل سال‎هاست ادامه دارد. فهمیدن داستان‌های ترسناک در این باره خیلی سخت نیست. "

به گزارش efficientgov در نظرسنجی که در انگلیس انجام شد، مشخص شد میزان بالایی از افراد حاضر در کنسرت ها، رفتار جنسی ناخواسته را تجربه کرده‎اند.
 
شیکاگو تریبیون در اواخر ماه مارس گزارش داد که براساس نظرسنجی انجام گرفته توسط این مجموعه با حمایت گروه MyBodyMyMusic بیش از ۹۰ درصد از زنانی که در کنسرت‌های موسیقی شرکت کرده‎اند، آزار و اذیت جنسی را تجربه کرده‎اند. ۳۱ درصد مردان حاضر در کنسرت‌ها نیز هر دو نوع آزار و اذیت جنسی فیزیکی و غیرفیزیکی را تجربه کرده‎اند.

تعرض جنسی دلیل تعطیلی کنسرت‌های اروپایی/ جشنواره‎های موسیقی یا جایی برای تجاوز به زنان؟!
 
در نظرسنجی انجام شده توسط YouGov یک شرکت نظرسنجی افکار عمومی جهانی، مشخص شد ۲۲ درصد از کل شرکت کنندگان در کنسرت در انگلیس و ۳۰ درصد از زنان در تمام سنین و ۴۳ درصد از زنان زیر ۴۰ سال با نوعی رفتار جنسی ناخواسته مواجه شدند.

این آمار‌ها تنها بخش کوچکی از اتفاقاتی است که رخ می‌دهند؛ زیرا هیچ نهاد رسمی برای جمع آوری اطلاعات در مورد جرایم جنسی در کنسرت‌ها و جشنواره‌ها وجود ندارند. تنها صاحبان صنعت موسیقی و مقامات انتظامی کنسرت‌ها اعلام کردند که وقوع این حوادث در حال افزایش است و هر حادثه گزارش شده احتمالا فقط نوک کوه یخ است؛ زیرا به باور کارشناسان بیشتر قربانیان این جنایات را گزارش نمی‌کنند و یا نمی‌توانند جزئیات را به دلیل ناتوانی ذهنی در اثر مصرف الکل و یا مواد مخدر به یاد بیاورند.

جان فوبرت، موسس سازمان غیرانتفاعی پیشگیری از تجاوز جنسی با اشاره به روند رو به افزایش مصرف داروی تجاوز جنسی، گفت:" الکل اولین داروی تجاوز جنسی است. به طور معمول، از الکل برای کاهش قدرت دفاعی قربانی استفاده می‌شود. "

لئو ترل از وکلای کالیفرنیا گفت: "حمله جنسی به دلیل استفاده از الکل و مواد مخدر و نیز فقدان شدید امنیت تبدیل به روندی عادی در کنسرت‌ها شده است.

این مواد اغلب برای مردان دارای روحیه تهاجمی زمینه‌های ارتکاب جرائم خشونت بار را فراهم می‌کنند. " به گفته پل ورتیمر، بنیان گذار سازمان آگاهی از امنیت عمومی، همکاری میان مسئولان وجود ندارد. وی اظهار داشت:" من خود شاهد بودم که ماموران امنیتی به ندرت به زنان قربانی کمک می‌کنند. "

تعرض جنسی دلیل تعطیلی کنسرت‌های اروپایی/ جشنواره‎های موسیقی یا جایی برای تجاوز به زنان؟!
 
جشنواره‌های موسیقی و کنسرت‌ها اغلب به عنوان محیطی اتوپیایی دیده می‌شوند که همه در آن خوشحال و مهربان هستند. پس گارد دفاعی افراد پایین‌تر از حد معمول است.

در این راستا سایت securitybaron به زنان علاقه‌مند شرکت در کنسرت توصیه‌هایی کرده است؛ داشتن همراه آقا یا چند دوست خانم که جسور باشند، ترک نکردن دوستان و همراهان در طول کنسرت، پوشیدن لباس مناسب ترجیحا دامن، داشتن کوله پشتی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
تو هم می لولند برخی از ماهم فرهنگ کثیف رو از اونا گرفتیم و دین و ایمان رو کنار گذاشتیم. ...
United States
خوب به شما چه ؟ مگر کسی گفت خانواده شما برن اونجا ؟ بابا تو ابن مملکت برای نفس کشیدن هم باید از شما اجازه گرفت ؟ شما نرید .
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
آقای اونور آبی ! هر کشوری تو دنیا ، برای خودش قوانینی داره و ساکنین آن کشور ، هرکی میخوان باشن ! مجبورن اون قوانین رو رعایت کنن ! افتاد ؟!!
United States
شما کدوم کشور دنیا را دیدی که اینجوری هست ! احتمالا منطورتون کره شمالی دیکتاتور هست . چون قوانین اونها هم مثل ما غیر قابل تغییره .
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی هم آدم شده بابا. ما دیگه قابل مقایسه با کسی نیستیم
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی هم آدم شده بابا. ما دیگه قابل مقایسه با کسی نیستیم
آریو سوئد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما یا خیلی ساده اید یا...!! بابا جان اینهایی که دنبال این کنسرت ها و این گونه مسائل مثل اختلاط و...هستند و از آن دفاع می کنند فکر می کنید نمی دانند این چیزها را؟!! اینها دقیقا برای این که همین طوری بشود آن را تشویق می کنند و ترویجش می کنند. ممکن است احتمالا افرادی معدود حالا مثلا معدودی از سیاستمدارانی باشند که چون دنبال رای به هر قیمتی هستند از کنسرت و...دفاع کنند و کاری به محتوایش نداشته باشند ولی اصل قضیه و دنبال کنندگان آن در داخل از بعضی مدیران گرفته تا بعضی رسانه ها و ... و در خارج اساسا دنبال پیاده شدن همین محتوای فاسد و فاسد کردن جوانان کشورند. چون وقتی جوان فاسد شد دیگر استقلال کشور و دین و میراث فرهنگی و اعتقادی و اخلاقی و خانواده و... برایش بی معنا می شود. غیرت و عزت درش می میرد. خب از این چی بهتر برای دشمنان کشور مثل امریکا و غرب؟!
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
United States
تیتر اشتباهه. کنسرت هایی که این شکلی هستن کنسرت خیابانی معروفه.وبا کنسرت معمولی که سالهاست توی سالن سرپوشیده برگزارمی شه مثل برج میلاد خودمون متفاوته. هرکس تیترو بخونه فکر می کنه کلا کنسرتا همه این شکلی هستن.
Iran, Islamic Republic of
معمولا در کارهای فرهنگی اینگونه ای ابتدا این طوری شروع می شود و بعد کار به بیرون و مسائل دیگر می رسد. هر کاری را که بخواهند شروع کنند اول آرام شروع می کنند و بعد که عادی شد کم کم مراحل بعدی را اقدام و عادی می کنند. خود افراد به تدریج حیا درشان از بین می رود و بعد ازشان کارهایی سر می زند که خودشان هم باور نمی کردند. همین غربی ها حداقل در انگلیس زمانی دخترانشان دیروقت خانه نمی آمدند و پوشیده تر بودند و...ولی الان نمی شود بیان کرد و آرام آرام به اینجا رسیدند که می بینیم.
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
بابا کی می تونه کنسرو بخره کنسرو ماهی 7000 تومان بادامامجان 6000 لوبیا 6000