پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

سقوط آزاد ارز، هر لحظه امکان دارد

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 643109
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به احتمال سقوط آزاد نرخ ارز، گفت:با مدیریت صحیح و اعمال سیاست های اقتصادی می توان شرایط بازار ارز را ساماندهی کرد.
سقوط آزاد ارز، هر لحظه امکان دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خانه ملت، سید تقی کبیری  درباره وضعیت قیمت ارز، اظهار داشت: اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد رو به افزایش بوده و متاسفانه قیمت کالاها در بازار براساس نرخ بالاتر به روز می شود. 

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:رئیس جمهور روی ضرورت ارائه ارز شرکت های صادراتی به سامانه نیما تاکید کرده اما این مهم به دلیل قیمت بالای ارز در بازار آزاد نسبت به بازار ثانویه محقق نشده است.

*نرخ فعلی ارز بیشتر ناشی از عوامل روانی است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجموع وضعیت درآمدهای ارزی کشور در حال حاضر نسبت به سال ۹۱ الی ۹۲ بهتر بوده و میزان فروش نفت ایران تاکنون به نسبت سال ۹۱ با کاهش قابل توجهی روبرو نشده بنابراین می توان عنوان کرد قیمت فعلی ارز بیشتر ناشی از عوامل روانی بوده است.

کبیری ادامه داد:تعدادی از شرکت های صادرکننده که به اصطلاح خصولتی هستند، ارز خود را به سامانه نیما ارائه نمی کنند که این موضوع ناشی از ضعف مدیریت است.

*خرید دلار ریسک زیادی دارد

وی گفت: با وجود اینکه روند افزایش نرخ ارز ادامه داشته و از ارزش پول کاسته می شود اما خریداری ارز ریسک زیادی دارد چرا که قیمت های ارز غیر واقعی است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در هر صورت با مدیریت صحیح و اعمال سیاست های اقتصادی می توان شرایط بازار ارز را ساماندهی کرد و در این راستا احتمال دارد نرخ ارز با سقوط آزاد روبرو شود.

*منبع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همین حرفو چن وقت پیش با چنین مضمونی آقای رئیس جمهور گفتن ولی برعکس شد...
Iran, Islamic Republic of
بدون شک دلار بزودی سقوط ازاد خواهد کرد
علی
Iran, Islamic Republic of
سقوط دلار ممکن است اما اگر دولت وکسانی که قیمت رو بردن بالا بخواهند قیمتش رو پایین بیاورند ایا دولت و مجلس قصد انجام این کار را دارند یا نه
Iran, Islamic Republic of
چه سقوطی آخه عزیزان؟؟؟؟چی توایران سقوط کرده اخه؟؟بله دلارهیجده تومنی میشه ۱۶تومن بعدتوبوق وکرنامیکنن دیدیدسقوط کرد؟؟رب ۱۵میشه ۱۳بازهمون داستان
چیزی که توایران سقوط کرده فعلا مدیریت ضعیف دولتمردامونه به خداقدراین مردم رواینانمیدونن مردمی که توسرماوگرما زدن بیرون
یه چی دیگه ام سقوط کرده قطرات اشک یواشکی پدرومادری که بچه شونوتوخواب بوس میکنن آره اشک خیلی ازپدرمادرا سقوط کرده !!!
Iran, Islamic Republic of
سقوط آزاد نخواستیم صعود آزاد نشه صلوات