پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

آموزش و پرورش با فقر منابع مالی مواجه است

پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 642988
 سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان افزود: وقتی صحبت از مسایل آموزش و پرورش می شود یعنی اینکه باید اعتبار لازم را به این دستگاه بدهیم، اما متاسفانه آموزش و پرورش با فقر منابع مالی در حوزه تملک دارایی مواجه است.
آموزش و پرورش با فقر منابع مالی مواجه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم آنلاین، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بالای 50 درصد مدارس کشور با بحث تخریبی و مقاوم سازی مواجه هستند، گفت: علاوه بر مسایل ساختمانی مباحث مربوط به گرمایش مدارس نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است تا فردا با داستان آتش سوزی در شین آباد دیگری مواجه نشویم.

 سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان افزود: وقتی صحبت از مسایل آموزش و پرورش می شود یعنی اینکه باید اعتبار لازم را به این دستگاه بدهیم، اما متاسفانه آموزش و پرورش با فقر منابع مالی در حوزه تملک دارایی مواجه است.

وی با بیان اینکه بارها گفته شده دولت باید بصورت جدی به اعتبارات بودجه ای آموزش وپرورش ورود کند، گفت: زیربنای هر کشوری آموزش و پرورش است و اگر کشوری، آموزش و پرورش مناسبی نداشته باشد یعنی آینده ای ندارد. بنابراین باید زیربنای مناسب برای آینده کشور در لوایح بودجه ای کشور دیده، مصوب و اجرایی شود.

وی تاکید کرد: با شروع سال تحصیلی بنظر می رسد باید در اعتبارات بودجه سال ۹۸ توجه ویژه ای صورت گیرد و خواهش ما از دولت این است که تملک دارایی های مدارس به صورت ویژه دیده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه منابع مناسبی به آموزش پرورش باید تخصیص داده شود، گفت: شما هیچ خانواده ای را پیدا نمی کنید که یک عضو، درمجموعه آموزش و پرورش نداشته باشد، بنابراین فکر می کنم برای ما بسیار زشت است که مدراس کپرنشین یا داخل کانکس داشته باشیم و به فرزندانمان اهمیت ندهیم.

نماینده کاشان افزود: ما در مجلس تلاش کردیم هر ساله منابع مناسبی را به آموزش و پرورش اختصاص بدهیم. ولی می‌دانید که لایحه بودجه از طرف دولت ارائه می شود و مجلس تنها تا ۱۰درصد می توانند تغییر در لایحه ایجاد کند. لذا درخواست من از دولت این است که آموزش و پرورش را جدی بگیرد و شانه های این دستگاه مهم کشور را بزرگتر کند.

ساداتی نژاد در خصوص سرانه دانش آموزی مدارس کشور نیز گفت: چون این مبلغ بسیار پایین است.مدیران مدارس ناچار هستند برای اداره کردن مجموعه خود داستان تکراری گرفتن شهریه به صورت داوطلبانه را مطرح کنند، اما بارها شاهدیم که وزارت آموزش و پرورش گفته نباید پولی گرفته شود. لذا به نظر می‌رسد این اتفاق داستان تکراری هر سال مدارس کشور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: تا زمانی که سرانه دانش آموزی تغییر نکند، بحث پرداخت شهریه جمع نخواهد شد و شهروندان عزیز بدانند تا وقتی سرانه دانش آموزی مدارس کشور پایین است و دولت به آن اهتمام نمی‌کنند، مدیران مدارس ناچار هستند دست نیاز به سوی والدین دراز کنند و هزینه های روزمره مدارس مثل پول آب و برق و خدمات را از والدین دریافت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *