سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

فرانس ۲۴: روحانی جواب ترامپ را داد

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 642796
شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ اعلام کرد رئیس‌جمهور ایران پاسخ تمامی اتهامات رئیس‌جمهور آمریکا را در سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد داد.
فرانس ۲۴: روحانی جواب ترامپ را داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران پاسخ تمامی اتهامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را در سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد داد.

در نخستین ساعات آغاز به کار مجمع عمومی سازمان ملل متحد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با لحنی کاملا متفاوت سخنرانی کردند.

سلین برونو، خبرنگار شبکه در نیویورک گفت مکرون و ترامپ دو دیدگاه کاملا متفاوت را به نمایش گذاشتند. مکرون در سخنرانی خود بیشتر بر جهان تاکید کرد و ترامپ به وضوح دیدگاه ملی گرایانه خود را نشان داد.  ترامپ در سخنرانی خود گفت آمریکا توسط آمریکایی ها اداره می شود. ما ایدئولوژی جهانی گرایی را رد می کنیم و دکترین میهن پرستی را می پذیریم.

در مقابل امانوئل مکرون در سخنان خود گفت این یک جانبه گرایی است که به طور مستقیم ما را به سوی مناقشه و درگیری سوق می دهد. مسئولیت صلح قابل واگذاری یا رد کردن نیست. این مسئولیت به طور جمعی برای همه وجود دارد.
برونو گفت این دو سخنرانی کاملا متضاد بود. ترامپ بار دیگر بر شعار "نخست آمریکا" تاکید کرد.

مجری شبکه گفت ایران هم یکی از موضوعات مهم روز نخست مجمع عمومی سازمان ملل بود. آیا رویارویی میان ترامپ و حسن روحانی هم وجود داشت؟
برونو گفت بدون هیچگونه تعجبی ترامپ بار دیگر به ایران به عنوان دردسر جدید خود حمله و اتهاماتی علیه ایران مطرح کرد. ترامپ از همین اتهامات برای توجیه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران (برجام) و بازگرداندن تحریم های ایران استفاده کرد. از دیدگاه ترامپ تهران عامل بی ثباتی و حامی تروریسم (!) است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و یک به یک پاسخ اتهامات رئیس جمهور آمریکا را داد. وی آمریکا را به تلاش برای سرنگونی دولت خود متهم کرد و سیاست های ترامپ را نامعقول دانست.

ایران و برنامه هسته‌ای این کشور امروز هم محور نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد بود. ترامپ ریاست این نشست فوق العاده را با موضوع عدم گسترش سلاح های کشتار جمعی بر عهده خواهد داشت.رئیس جمهور ایران هم برای شرکت در این نشست دعوت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *