جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
چین:

واشنگتن و پکن باید از ذهنیت جنگ سردی اجتناب کنند

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 642763
وزیر خارجه چین در دیدار با یکی از وزرای خارجه سابق آمریکا در نیویورک گفت که دو کشور باید رقابت داشته باشند اما نباید با ذهنیت جنگ سرد در قبال یکدیگر رفتار کنند.
واشنگتن و پکن باید از ذهنیت جنگ سردی اجتناب کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «وانگ یی» وزیر خارجه چین گفت واشنگتن و پکن نباید ذهنیت دوران جنگ سرد در قبال یکدیگر داشته باشند. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه چین به نقل از وانگ یی خبر داد، وزیر خارجه چین در دیدار با «هنری کسینجر» از وزرای خارجه سابق آمریکا در نیویورک گفت در صورتی که پکن و واشنگتن با یکدیگر تقابل داشته باشند، هر دو طرف ضرر خواهند کرد.

وانگ همچنین گفته است «چین و آمریکا می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند اما نباید با ذهنیت جنگ سرد به یکدیگر بنگرند و نباید در تله بازی با حاصل جمع جبری صفر بیافتند».

وزیر خارجه چین افزود، اخیرا برخی افراد خاص در آمریکا به طور مداوم نام چین را سیاه می‌کنند و احساسات عداوت و دشمنی را بوجود می‌آورند که این اقدامات آسیب‌های جدی به فضای روابط چین و آمریکا وارده کرده است. 

اگر چنین وضعیتی ادامه پیدا کند، روابط دو کشور به مسیر اشتباهی وارد خواهد شد که به نفع هیچ یک از این دو کشور و به سود جامعه بین‌المللی نیست.

وانگ یی در ادامه اظهار امیدواری کرد چین و آمریکا برداشت درستی از یکدیگر داشته و این اطمینان را ایجاد کنند که روابطشان از مسیر صحیح خارج نخواهد شد.

با آغاز دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا، واشنگتن جنگ تجاری علیه چین به راه انداخته است و در مسئله تایوان به سیاست «چین واحد» احترام نمی‌گذارد. همچنین اخیرا آمریکا به بهانه خرید تجهیزات نظامی چین از روسیه، اقدام به تحریم بخش توسعه تجهیزات ارتش چین کرده است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *