سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تشدید اعتراض اردنی‌ها به خرید گاز اسرائیل

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 642742
مردم اردن در ادامه اعتراضات به خرید گاز از رژیم صهیونیستی، مانع فعالیت کارگران برای احداث خط لوله گازرسانی در استان اربد واقع در شمال اردن شدند.
تشدید اعتراض اردنی‌ها به خرید گاز اسرائیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ساکنان شهرک «ابسر ابوعلی» واقع در استان اربد در شمال اردن، در اعتراض به خرید گاز از رژیم صهیونیستی، مانع کار گذاشتن لوله‌های گازرسانی در زمین‌های آنها جهت انتقال گاز شدند.

«یاسر القرعان» یکی از ساکنان این منطقه و از فعالان مخالف خرید گاز از رژیم صهیونیستی در این باره گفت که ساکنان این منطقه جلوی کار کارگران برای عبور دادن لوله‌های گاز از زمین‌هایشان را گرفتند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، القرعان افزود که این لوله‌ها از زمین‌های شهروندان عبور داده می‌شود در حالیکه آنها مخالف عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و هر گونه توافقی با این رژیم هستند.

به گفته وی تعدادی از مسئولان دستگاه‌های امنیتی استان اربد و دیگر مسئولان برای ازسرگیری روند کار مداخله کرده‌اند که البته بی‌نتیجه بوده است.

اردن طی ماه‌های گذشته شاهد تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز به توافقنامه خرید گاز از رژیم صهیونیستی بود.

شرکت ملی برق اردن در سال ۲۰۱۶ با شرکت آمریکا «نوپل انرژی» که در میدان گازی «لفیتان» در سواحل فلسطین اشغالی فعالیت دارد، قراردادی را جهت واردات گاز رژیم صهیونیستی به مدت ۱۵ سال امضا کرده است که اجرای آن از سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و ارزش این قرارداد نیز ۱۰ میلیارد دلار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *