چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

چرخش مجدد آمریکا به سمت اسلام‌آباد

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 642637
در حالی که دیدار با ترامپ در برنامه ‌ای سفر قریشی به آمریکا قرار نداشت روز گذشته این دو به صورت غیررسمی ملاقات کردند.
چرخش مجدد آمریکا به سمت اسلام‌آباد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان که به آمریکا سفر کرده است با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.اکسپرس نیوز نوشت: وزیر خارجه پاکستان و ترامپ به صورت غیررسمی با هم ملاقات کرده و در مورد مسائل مهم منطقهای گفتگو کردند.

در این دیدار کوتاه طرفین به لزوم حل مشکلات از طریق گفتگو و مذاکره تاکید کرده و خواستار بهتر شدن مناسبات میان دو کشور شدند.قریشی در خصوص این دیدار گفت: حل سوتفاهمها و عادیسازی روابط میان اسلام آباد و واشنگتن محور این دیدار بود.

وزیر خارجه پاکستان افزود: ترامپ از اقدامات عمران خان اظهار رضایت کرده و برای دولت جدید پاکستان آرزوی موفقیت کرد.گفتنی است ملانیا ترامپ و «مائیک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این دیدار حضور داشتند.

روابط میان پاکستان و آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ به شدت متشنج شده است، و  کارشناسان نزدیک شدن چین به پاکستان را عامل اصلی اعمال فشار از سوی آمریکا میدانند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *