پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۸۸
بازخوانی؛

آیا رئیس فرقه بهار مخالف مذاکره با آمریکا بود؟ +فیلم

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 642621
جوانفکر مشاور رسانه ای احمدی نژاد که در حلقه بهاری ها قرار دارد قبلا در مصاحبه ای پرده از اظهارات منافقانه این روزهای این جریان برداشته بود. او گفته بود: «رویکرد دکتر احمدی نژاد در قبال آمریکا و شکستن تابوی رابطه با این کشور بود.»
آیا رئیس فرقه بهار مخالف مذاکره با آمریکا بود؟ +فیلم
به گزارش جهان نيوز، «انحراف»، کلیدواژه‌ای است که جریان انقلابی در دولت دوم احمدی‌نژاد برای معرفی سیاست های غلط وی انتخاب کرد. سیاست هایی که چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه سیاست خارجی خود را نشان داده بود اما پذیرش و توضیح این اشتباهات برای برخی از حامیان دیروز او سخت بوده است. امری که باعث شده تا کمتر این سیاست ها مورد بازخوانی قرار بگیرد. 
 
رجانیوز قبلا به بررسی سیاست های غلط احمدی نژاد و حامیان فرقه خودساخته او در مساله سوریه پرداخته بود. اینبار به مناسبت خروج آمریکا از برجام به عملکرد و موضع گیری دروغ وی در خصوص مذاکره و رابطه با آمریکا می پردازیم.
 
محموداحمدی نژاد که در تمام طول مذاکرات هسته ای دولت روحانی سکوت کرده بود با مشخص شدن بی نتیجه ماندن این سیاست کم کم لب به سخن باز کرد. او در آخرین موضع گیری بعد از خروج آمریکا از برجام و شکست آن در بیانیه ای مدعی شد که با این مذاکرات مخالف بوده است! او در این خصوص مدعی شد: «زمانی که قرار بود مذاکرات با آمریکا در عمان شروع شود، در جلسه ای با حضور مقامات ارشد کشور اعلام کردم که مذاکره در شرایطی که دشمن تصور می کند دست بالا را دارد و تحریم ها اثر گذار بوده است، به ضرر کشور تمام می شود و خواهش کردم که شش ماه مهلت دهند تا با اجرای چند برنامه ضربتی اقتصادی و تقویت قدرت اقتصادی مردم، آثار تحریم‌ها کنترل شود و مذاکره در شرایط برابر انجام گیرد. حتی اعلام کردم که حاضرم خانواده ام را به گروگان و تضمین بگذارم که اگر طرح‌ها موفق نبود، خود وخانواده ام را اعدام نمایند» 
 
این صحبت ها در حالی است که عملکرد و صحبت های خود او و نزدیکانش در حلقه بهار خلاف این موضوع را شهادت می دهد.
 
احمدی نژاد که در سال ۹۱ بیشترین عطش برای مذاکره را از خود نشان می داد در سفر به نیویورک رسما درخواست مذاکره داده بود و در سخنرانی های خود این جملات را تکرار می کرد: «معتقدم این فضا نمی‌تواند برای همیشه ادامه پیدا کند و این شرایط باید در جایی پایان یابد.»، « ما گفت‌وگو را رد نمی‌کنیم و اگر بنا به مذاکره در آمریکا باشد، مسائل زیادی برای گفت‌وگو وجود دارد.»،«ایران جایگاه ایالات متحده آمریکا را می داند و بر این باور است که ما می توانیم با همدیگر رابطه داشته باشیم.»
 
جوانفکر: احمدی‌نژاد به دنبال شکستن تابوی رابطه با آمریکا بود/ ما هم به دنبال مذاکره بودیم ولی به ما اجازه ندادند/ مذاکره دولت روحانی حاصل زحمات ما در تابوشکنی مذاکره با آمریکا بود!
 
جوانفکر مشاور رسانه ای احمدی نژاد که در حلقه بهاری ها قرار دارد قبلا در مصاحبه ای پرده از اظهارات منافقانه این روزهای این جریان برداشته بود.
 
جوانفکر در تیر ماه ۹۳ در مصاحبه‌ای با تایید این نکته که احمدی نژاد در دولت دوم خود به دنبال مذاکره و حتی رابطه با آمریکا بوده می گوید: «در مورد ارتباط با آمریکا هم رویکرد دکتر احمدی نژاد ، دو مشخصه اصلی داشت. رویکرد اول ، نسبت به مردم آمریکا بود... مشخصه دوم رویکرد دکتر احمدی نژاد در قبال آمریکا و شکستن تابوی رابطه با این کشور بود. دکتر احمدی نژاد در عین حال که بی پروا جنایت ها و سیاست های غلط دولت آمریکا را در مجامع بین المللی افشا می کرد و به چالش می کشید، اعتقاد داشت مذاکره با آمریکا باید شفاف و در مقابل دیدگان افکار عمومی باشد و نه پشت درهای بسته و پنهانی»
 
او به طور واضح از تلاش احمدی نژاد برای تابوشکنی در مورد رابطه با آمریکا خبر داد و در ادامه گلایه کرد که چرا اجازه ندادید دولت ما با آمریکا رابطه برقرار کند!« «چرا از درخواست احمدی‌نژاد برای برقراری رابطه عادلانه با آمریکا استقبال نشد اما روحانی با کمترین هزینه انجام داد؟ باز اینجا هم شاهد تغییر رویکرد در دولت جدید هستیم. اینکه دولت فعلی ایران آشکار شدن رابطه با آمریکا را از ابتدا در دستور کار خود قرار داد به نظر من چیزی نیست جز مطالبه افکار عمومی در ایران و آمریکا که در این سالها شکل گرفت و از حالت یک تابو خارج شد.»
 
او حتی از پیشنهاد احمدی نژاد برای برقراری رابطه با آمریکا که آن را عادلانه می خواند(!) خبر می دهد و میگوید: «اما باز هم سوال اصلی اینجاست که چرا پیشنهاد دکتر احمدی نژاد برای برقراری ارتباط عادلانه و بر اساس احترام در داخل مورد حمایت قرار نگرفت و برعکس در این دولت با کمترین واکنش و هزینه ممکن انجام شد؟ از مدتها قبل افکار عمومی آماده این قضیه بود اما تغییر موضع سیاسیون چه توجیهی می تواند داشته باشد؟»
 
عقب نشینی احمدی‌نژاد از مواضع خود در مورد هولوکاست و اسرائیل برای جلب نظر آمریکا به مذاکره مستقیم!
 
در آخرین سفر احمدی‌نژاد به نیویورک او یک گفتگوی غیررسمی با باربارا اسلاوین خبرنگار مشهور پایگاه آمریکایی المانیتور داشته است که در بخشی از آن در مورد مسئله اسرائیل و هولوکاست گفته است: «می‌پذیرم که برخی سخنان نباید بیان می‌شد»
 
“I do accept that some things may not have been said in their best forms,” he allowed when pressed on his controversial comments about Israel and the Holocaust.
 
این سخنان دقیقا مقارن با همان سفری است که احمدی‌نژاد در آن پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را بارها مطرح کرد. پیشنهاداتی که هیچگاه از سوی اوباما جدی گرفته نشد و پاسخی دریافت نکرد.
 
چرخش های احمدی نژاد اما بیشتر از آن چیزی است که تصور می شود. او در بهمن ۸۷ در کرمانشاه گفته بود: «اگر دولت جديد آمريكا به دنبال تغيير سياست های گذشته است بايد از ملت ايران عذر خواهي كند و تلاش كند سابقه سياه و جنايت هايی كه عليه ملت ايران مرتكب شده اند را جبران كند.» و چند ماه بعد در فرودین ۸۸ در یک چرخش آشکار در مصاحبه با اشپیگل می‌گوید: «ما اصلاً كی گفتيم معذرت خواهی بكنند؟ ما دنبال انتقام جويی نيستيم. ما می‌گوييم مسيرشان را اصلاح كنند و معلوم بشود كه رفتارشان تغيير كرده است.»
 
این سخنان در تناقض آشکار با بیانات رهبر انقلاب نیز هست که در آبان ۸۷ می‌فرمایند: «بعد از پيروزى انقلاب - الان، سى سال است - هيچ روزى نبوده است كه آمريكا نسبت به ملت ايران نيت خيرى داشته باشد؛ از كارهاى گذشته‌ى خودش عذرخواهى بكند؛ صادقانه دست از استكبار و طمع ورزى نسبت به ملت ايران بردارد.»
 
احمدی‌نژاد همچنین در بیانی عجیب می‌گوید: «ملت ايران، ملت كريمی است و ممكن است كه گذشته را فراموش و دوران جديدی را شروع كند.»
 
رهبر انقلاب به این تفکر انحرافی اینگونه پاسخ دادند: «مگر ممكن است كه ملت ما، دشمني هاى استكبار و بيش از همه امريكا را فراموش كنند؟ مگر ممكن است طمع ورزي ها و زياده طلبي ها و تجاوزهاى پنهان و آشكار امريكا را نديده بگيرند؟» و «مردم نبايد هيچ وقت كينه ى شيطانها و شيطان صفتان را از دل خود بيرون كنند. نگوييد حالا گذشت و تمام شد و چه لزومى دارد كه ديگر به يادمان آوريم.»
 
احمدی‌نژاد همچنین در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت «هر كسی با ايران دوست شد فرصتهای فراوانی به دست آورد» و از اوباما درخواست كرد «به ايران به عنوان يك دوست بالقوه نگاه كند و نه يك تهديد.»
 
محمد البرادعی در کتاب خاطرات خود در موردذ اشتیاق احمدی نژاد برای مذاکره با آمریکا می گوید: «احمدی نژاد طی نامه ای در سال ۱۳۸۸ و از طریق او به اوباما آمادگی ایران را برای مذاکرۀ دوجانبه بدون پیش شرط و بر مبنای احترام متقابل اعلام کرد.»
 
احمدی نژاد در سفر مهر ۱۳۹۱ خود به نیویورک  برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، در مصاحبه با شبکه های تلویزیونی سی بی اس و پی بی اس به آمریکایی ها می گوید: "چرا توان خود را صرف تعامل با یکدیگر نکنیم؟" و در ارتباط با دشمنی آمریکا  علیه ایران در موضوع هسته ای گفت: "اگر آمریکایی ها اراده کنند که این مساله تمام شود کمک بزرگی به تفاهم خواهد بود." احمدی نژاد  در اظهار نظر دیگری در مصاحبه با شبکه ان اچ کی ژاپن، با تاکید بر اینکه روابط خصمانه میان ایران و آمریکا "باید در جایی پایان یابد"، بدون توضیح بیشتر گفت که "روند امور به سمت حل و فصل شدن مسائل جریان دارد". پر واضح است که اشاره احمدی نژاد به مذاکرات مخفی است که در عمان و زیر نظر وزارت خارجه وی در جریان است
 

او حتی در دیدار با جمعی از دانشگاهیان آمریکا حتی پیشنهاد عادی سازی روابط تهران و واشنگتن را داد: "جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا چنانچه دولت آمریکا قدمی برای ایجاد تفاهم بین دو کشور بردارد در ذهنیت منفی خود نسبت به آمریکا تأمل کرده و کمک کند تا سریع تر روابط دو کشور بهبود یابد."
آنقدر تیم انحرافی دولت وقت بر طبل مذاکره کوبید که رهبر انقلاب به آن واکنش نشان دادند: «اینی که گفته میشود؛ رئیس جمهور محترم و دیگران میگویند ما اهل مذاکره‌ایم، بله، ما اهل مذاکره‌ایم؛ اما نه با آمریکا.»
 
احمدی نژاد حتی در یک گاف تاریخی واکنش جریان انقلابی به سیاست های جدیدش را اینگونه توصیف می کند :«پیش همه رفتیم توضیح دادیم... گفتن اینا میخوان به رهبری جام زهر بدن» گفتنی است در ادبیات سیاسی ایران به عقب نشینی در مقابل استکبار  و سیاست آمریکا ارتباط با جام زهر گفته می شود
 
 
مذاکرات مخفیانه دولت احمدی نژاد در عمان 
 
دم خروس اظهارت کذب احمدی نژاد اما جایی بیرون می زند که وزیرخارجه او یعنی علی اکبر صالحی که بعدها در تیم مذاکره کننده حسن روحانی هم مسئولیت گرفت تلاش های فراوانی برای مذاکره با آمریکایی ها کرد و مذاکرات در دولت احمدی نژاد کلید خورد. احمدی نژاد حتی تلاش فراوانی برای این تابوشکنی کرد.
 
در ماجرای مذاکرات مسقط، آمریکا ایران را از طریق عمان دعوت به مذاکره می کند. این درخواست از طریق سلطان قابوس به دفتر رهبری می‌رسد و صالحی وزیر امور خارجه به درخواست خودش برای عملی کردن آن خدمت رهبری می‌رسد. رهبری نیز با اعلام مخالفت خود درخواست او را رد می‌کنند و پس از درخواست مکرر صالحی اجازه این اقدام را می‌دهند.
 
صالحی در این خصوص از اصرارهای خود به رهبری برای مذاکره و مخالفت های متعدد رهبرانقلاب گفته و سپس می گوید: «در اواسط سال 90 پس از دریافت نامه سلطان قابوس وقت ملاقات خصوصی از حضرت آقا گرفتم.ایشان در این دیدار به بدعهدی ها و عداوت های آمریکا با ایران اشاره کردند. خدمت مقام معظم رهبری گفتم از باب اتمام حجت اجازه مذاکره با آمریکا را صادر بفرمایید؛ مقام معظم رهبری هم بزرگواری کردند و فرمودند با مذاکرات مخالفتی ندارم.»
 
رهبر انقلاب با چهار پیش شرط این اجازه را صادر می‌کنند که از قول صالحی عبارتند از: «ایشان 4 شرط را برای مذاکره با آمریکا مطرح کردند. یکی از شروط این بود که این مذاکره در سطح پایین تر از وزیر امور خارجه انجام گیرد. یعنی وزرای خارجه دو کشور با هم ملاقات نداشته باشند. دیگر اینکه، مذاکره برای مذاکره نباشد، مثل مورد 1+5 که سالها مذاکره کردیم و بعد بخواهند سوءاستفاده کنند. دیگر اینکه مذاکره فقط درخصوص مسائل هسته ای باشد نه درخصوص روابط سیاسی و مانند آن.» صالحی شرط چهارم را توضیح نداد.
 
احمدی‌نژاد هم هیچ مانعی برای صالحی ایجاد نکرد و به قول صالحی «او مانع مذاکرات محرمانه با آمریکا در اوایل تابستان 91 نشد. صالحی حتی از نقش ویژه احمدی نژاد در این خصوص پرده برمیدارد و می‌گوید دور دوم مذاکرات محرمانه با آمریکا اصلا با رهبری هماهنگ نشده و با اطلاع شخص احمدی‌نژاد صورت گرفته است: «دور دوم مذاکرات محرمانه با آمریکا را به زور رفتیم. دور دوم مذاکرات را فقط با آقای احمدی‌نژاد هماهنگ کردیم و بعد به مسقط رفتیم. این مذاکرات اوایل اسفند 91 انجام شد و بیشتر از 2 روز طول کشید.»
 
با این وجود احمدی نژاد سعی دارد امروز آن مذاکرات را به رهبرانقلاب منتسب کند و خود را مخالف آن جا بزند. این سیاست وی که همان سیاست آمریکایی هاست را رهبرانقلاب در نوروز سال 92 پاسخ دادند و ضمن تکذیب این موضوع به دولت وقت هشدار دادند که خطوط قرمز را در مذاکرات خود رعایت کند: « همین‌جا من این را بگویم که از جمله‌ی تاکتیکهای تبلیغاتی اینها این است که گاهی شایع میکنند که از طرف رهبری، کسانی با آمریکائی‌ها مذاکره کردند؛ این هم یک تاکتیک تبلیغاتیِ دیگر و دروغ محض است. تا کنون از سوی رهبری، هیچ‌ کس با آنها مذاکره نکرده است. در چند مورد، در طول سالهای متمادی، در دولتهای گوناگون، کسانی بر سر موضوعات مقطعی ــ که ما هم مخالفتی نداشتیم ــ با آنها مذاکره کرده‌اند؛ اما مربوط به دولتها بوده است. البته همانها هم موظف بوده‌اند که خطوط قرمز رهبری را رعایت کنند؛ امروز هم موظفند و باید رعایت کنند.»
 
این شواهد متعدد نشان می دهد که رئیس دولت دهم، شخصا پی‌گیر مذاکره با آمریکا بوده است.درواقع محمود احمدی نژاد، چند ماه قبل از مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان، و در زمان اوج تحریم‌های مالی و نفتی اتحادیه اروپا و ایالات متحده، مکررا برای مذاکره با آمریکا تلاش کرده بود.
 
باز هم رد پای اسفندیار رحیم مشایی!
 حسین شیخ‌الاسلام قائم‌مقام وزارت امور خارجه در دولت اول احمدی نژاد هم با رد ادعای اخیر محمود احمدی‌نژاد مبنی بر مخالف بودن او با مذاکرات ایران و آمریکا در عمان این گونه واکنش نشان داد: «بنده آن زمان مشاور رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی بودم و اطلاع دقیق دارم که این مذاکرات با حمایت شخص آقای دکتر احمدی‌نژاد انجام شد و حتی ایشان دستور دادند که برخی مقامات رسمی وزارت خارجه در مذاکرات حضور داشته باشند.احمدی‌‌نژاد بدون اطلاع و هماهنگی با مقامات عالی‌رتبه نظام، مذاکره با آمریکاییها در عمان را کلید زد، احمدی‌نژاد به وزارت‌ خارجه دستور داد که هیئتی را برای مذاکره با آمریکایی‌ها به عمان بفرستد و حتی برخی مقامات رسمی وزارت امور خارجه که اکنون نیز مسئولیت دارند، به عمان رفتند.»
 
او حتی با افشاگری در خصوص سفر اسفندیار رحیم مشایی به عمان می گوید: «در نمونه دیگر، زمانی که بنده قائم‌مقام وزیر امور خارجه در دولت آقای احمد‌ی‌نژاد بودم، آقای مشایی به عمان رفته بود و با مقامات عمانی با عنوان نماینده دولت ایران در خلیج فارس گفت‌وگوی رسمی انجام داده بود؛ وقتی سفیر ایران در عمان صورت‌جلسات را برای ما در وزارت خارجه تلکس کرد، بنده به آقای مشایی اعتراض کردم که "چرا خود را در جایگاهی که نیستی معرفی کردی؟"، اما ایشان اصل موضوع را نفی کرد در حالی که در صورت‌جلسه مذاکرات آمده بود که ایشان خود را نماینده دولت در خلیج فارس معرفی کرده است.»
 
پاسخ به مغالطه فرقه انحرافی بهار
فرقه انحرافی بهار درصدد است که رهبرانقلاب را به عنوان حامی مذاکره با آمریکا معرفی کند در حالی که نگاهی دقیق به صحبت های ایشان این مغالطه را رد می کند. 
رهبر انقلاب مذاکره با آمریکا را بطور کلی نفی می‌کنند بجز در مواردی که مصلحت اقتضا کند، ولی احمدی‌نژاد و همچنین باقی روسای جمهور، رابطه با آمریکا را بعنوان یک «راهبرد» و نه یک «مورد» مطرح می‌کنند. رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند که مذاکرات ما با آمریکا «موردی» و «اقتضای مصلحت» بوده است نه وسیله‌ای برای «حل و فصل مسائل» و «بهبود روابط».
 
رهبر انقلاب «رابطه راهبردی» با آمریکا را همیشه رد کرده‌اند و می‌فرمایند: 
«حرف مذاکره میزنند. این پیشنهاد البته جدید نیست. از قبل هم دولتهای آمریکا به ما پیشنهاد میدادند برای مذاکره؛ ما هم همیشه این پیشنهاد را رد کرده‌ایم.»
«نه فقط رابطه با امریکا، بلکه مذاکره با دولت امریکا امروز برخلاف مصالح ملی و منافع ملت است.»
 
«یکی از سیاستهای اساسی‌مان قطع رابطه‌ی با آمریکاست ... آنجائی که برای ما منفعت ندارد، دنبال رابطه نمیرویم؛ حالا اگر ضرر داشت، به طریق اولی دنبال رابطه نمیرویم.»
 
و در مورد «مذاکره موردی» می‌فرمایند:
«نظام جمهوری اسلامی درباره‌ی موضوعات خاصّی كه مصلحت بداند، با این شیطان[آمریکا] برای رفع شرّ او و برای حلّ مشكل، مذاكره میكند.»
 
«مذاكره در موضوعات خاص اشكالی ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاكره، لكن میخواهند مذاكره كنند، بكنند.»
 
«در مسائل خاص، مذاكره را منع نمیكنم - مثل مسئله‌ی خاصی كه در قضیه‌ی عراق داشتیم، و بعضی از قضایای دیگر»
 
اما روبکرد فرقه انحرافی خلاف این موضوع است و دقیقا همان حرفی است که جوانفکر میزند. این فرقه با مذاکره با استکبارجهانی مشکلی ندارد بلکه تمام صحبتش این است که باید ما مذاکره کنیم تا به نتیجه برسیم نه دیگران!
 
حالا مجددا جملات احمدی‌نژاد را مرور کنید:
« ما گفت‌وگو را رد نمی‌کنیم و اگر بنا به مذاکره در آمریکا باشد، مسائل زیادی برای گفت‌وگو وجود دارد.»
 
«ایران جایگاه ایالات متحده آمریکا را می داند و بر این باور است که ما می توانیم با همدیگر رابطه داشته باشیم.»
 
«معتقدم این فضا نمی‌تواند برای همیشه ادامه پیدا کند و این شرایط باید در جایی پایان یابد.»
 
«جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا چنانچه دولت آمریکا قدمی برای ایجاد تفاهم بین دو کشور بردارد در ذهنیت منفی خود نسبت به آمریکا تامل کرده و کمک کند تا سریع‌تر روابط دو کشور بهبود یابد.»
 
همانطور که مشخص است، رهبر انقلاب هیچگاه مذاکره و رابطه را جز در مواردی که مصلحت نظام و مردم بوده است تایید نکرده‌اند، اما فرقه انحرافی بهار به دنبال «بهبود روابط» و «پایان دادن به قطع روابط» بودند و هستند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سدرا مصاحب
Iran, Islamic Republic of
...
هادی
Iran, Islamic Republic of
مموتی شد رئیس فرقه!! ؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
خیلی حقیرتر از آنچه فکر می کنی هستی.
Iran, Islamic Republic of
...
هادی
Russian Federation
سایت مورد علاقه ت گفته نه من...
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من تکذیب می کنم،پس هستم!
"محمود احمدی نژاد"
س
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احمدي با اپشن جديد (بدون مشايي و بقايي)
چون معلوم شد که مشایی و بقایی فقط کمک کاران احمدی نژاد بودند و البته تأثیرگذار در تصمیم هایش ...
Iran, Islamic Republic of
احمد نژاد بدون اين دونفر حاشيه ساز قدرت مانور و چانه زني بيشتر دارد و الان داره نفس راحتي ميكشه
مالک
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد محبوب تمام مردم ایران است.

محبوب مردم عادی و کم در آمد که دستشان از حقشان از بیت المال کوتا هاست

محبوب مظلوملنی که همیشه طعم تلخ تبعیض را چشیده اند میچشند.

محبوب جوانانی است که هیچ پارتی و سفارشی برا گرفتن پستهای مدیر کلی و.. ندارند هست

محبوب انسانهای وارسته و با ایمان است . البته ایمان واقعی نه ریش و اخم ابرو و پیراهن روی شلوار ظاهری.


محبوب کسانیستکه طرفدار واقعی انقلاب و شعار انصاف و انسانیتش هستند.


پس بی شک ترد شده از افرادیست که نان شبشان با رانت درمی آید


پست مدیر کلیشان بخاطر داماد بودن فلانی و فامیل بهمانی است نه تحصیلات و شعورشان

ترد شده دستهای کثیف و آغشته به بیت المال و زمین خواری است.


فرقه شماها هستید که تا خرخره غرق در بیت المال شده اید و سر همین سهم خواهی ها باهم دعوا میکنید.

دکتر احمدی نژاد تنها متهم به مسائل مالی هست که منزلش در بین مردم عادیست نه ولنجک و لیوزان و ونک و کامرانیه و....
انشا نوشتی؟! دست بردارین بابا اینقدر خودتونو اسیر یک نفر نکنید بگردید یک آدم درست پیدا کنید ولی بالاغیرتا اگه خواست کج بره مقابلش وایستید نه این که تا آخر توجیهش کنید. ملاک حق است و هر که پایش را غلط گذاشت باید راستش کرد نه این که توجیه و ماست مالی!
مالک
Iran, Islamic Republic of
همینکه مثل بعضیا املا ننوشتم برام کافیه.

امیدوارم بتونی هضم کنی
Iran, Islamic Republic of
شماهم اسیر پولدار گرایان نشوید
Iran, Islamic Republic of
این جماعت احمدی نژادی دست بردار نیستند ,ملاک برای حق و باطل بودن رو احمدی نژاد میدانند,الانم گروهی هجوم میارن منفی میدن,امیرالمومنین ع فرمود,حق را بشناس اهل حق را خواهی شناخت
محمد
Iran, Islamic Republic of
فعلا که خودت ، خودت رو حق مطلق رفرض کردی .از حضرت علی(ع) یاد نگرفتی که خود محور نباشی و کورکورانه تقلید نکنی .
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی
Iran, Islamic Republic of
کسی که در آغاز نوشته اش می نویسد "دکتر احمدی نژاد محبوب تمام مردم ایران است " آیا معنای تمام مردم ایران را نمی داند یا دارد آشکارا و آگاهانه دروغ می گوید؟؟؟
مالک
Iran, Islamic Republic of
منظور از تمام مردم تمام فقرا و بدون پارتی ها و سفارشی ها و دادماد فلانی و بهمانی هاست

منظور تمام کسانیستکه با سیلی صورت سرخ میکنند نه به سبب نسبتهای فامیلی زیر کولر گازی در اتاق بسته ماهی 10 میلیون میگیرند و میخابند.

منظورم تمام جوانانی هستند که با 18 سال تحصیل بیکارند ولی فلان دادماد و بهمان خواهر زاده در کمال بیکفایتی استخدام رسمی میشوند.

اینها تمام مردم ایران هستند.

بقیه ادم حساب نمیشوند چه برسد مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
محمود احمدی نژاد آن قدر طرفدار مستضعفین بود و مخالف تبعیض که به وزرا و نمایندگان مجلس و مدیران ارشد خود هم یارانه می داد،آنهم یارانه ای برابر محرومین و مستضعفین!
احمدی نژاد آن قدر طرفدار محرومین بود که در دوره اش قیمت همه چیز از نان و پنیر تا مسکن و زمین چندین و چند برابر شد!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدي نژاد مردمي نژاد
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد عزیز خواهان مذاکره در زمانی بود که ایران قدرت داشت
Iran, Islamic Republic of
آفرییین
فراز
United Kingdom
فرقه يعني چي ؟ ايشون معجزه هزاره سوم هستن ( از خانم آقاي الهام بپرسيد) و هاله نور داشتند و مديريت جهاني مي كردند و هزاران جوان دانشجو براي به قدرت رسيدن ايشون به زندان فرستاده شدند و از زندگي و تحصيل
منع شدند كه آخرش ايشون را رئيس فرقه بناميد ؟!
skandary
Iran, Islamic Republic of
این افراد حقیر و کوچک هستند که از لفظ فرقه استفاده می کنند.
امروز همه مستضعفین همه مخالفان استنکبار جهانی و داخلی همه مخالفان صهیونیستها و همه طرفداران مردم محروم و زجر کشیده جهان پیرو کوی دوستان احمدی نژادند. ...
Iran, Islamic Republic of
کوی مشایی،کوی بقایی،کوی مرتضوی،کوی رحیمی،کوی زنجانی،کوی خاوری؛کوی خاوری در کاناداست و کوی بقیه در اوین است!
skandary
Iran, Islamic Republic of
هیچ می دانی بابک زنجانی و رضا ضراب به جرم فروش نفت ایران بدون نظارت کدخدا وبا دورزدن تحریم های امریکا و با قیمت بالاتر از 100 دلار به خود دلالان امریکایی و واسطه های یانکی و کمک به دولت دهم و مردم ایران محاکمه و مجازات شده اند.یکی در ایران و یکی در امریکا....!!
Iran, Islamic Republic of
بسوز که سوز تو کارها بکند
Iran, Islamic Republic of
تا موقعی که به جهالت خودتون اصرار دارید وضعیت ملکت بهتر از این نمیشه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
شما اصولگرایان مدعی دین و آئین و اصلاح‌طلبان مدعی روشنفکری سالهاست که نسبت به خدمتگزار واقعی مردم بد میگوئیدو بد می نویسید به اندازه ی ذره ای روی مردم فهیم قدر شناس ایران تأثیر نداشته و نخواهد داشت و روز به روز مردم بیشتر به حقانیت دکتر احمدی نژاد پی می‌برند خداوکیلی شما دوفرقه فوق الذکر از بدو انقلاب تا کنون چه گلی بر سر مردم زده اید به ویژه این روزهای سخت زندگی شما چه مشکلی از مردم را برطرف کرده آید بجز دعوای قدرت با یکدیگر!! جمع کنید کاسه کوزه تان راکه دیگر خریدار ندارد اگر عرضه دارید فکری به حال مصیبت‌هایی اقتصادی و فرهنگی این روزهای مملکت بکنید اگر انصاف دارید این پیام و منتشر کنید!!!
skandary
Iran, Islamic Republic of
...
کلربر محترم با تشکر مطلب بلند در بخش نظرات قابل انتشار نیست . حداکثر بین تا 100 کلمه باید باشد با تشکر . جهان نیوز
skandary
Iran, Islamic Republic of
سنگین ترین و کاملترین پاسخ شانتاژتان را با همین بهانه حذف کردید ایول!!!!!!
م.ناظر
Iran, Islamic Republic of
میتوانستید صد کلمه‌اش را درج و بقیه‌اش را منقوط کنید. دلایل قوی باید و معنوی
نه انکار و اخفا به حجت قوی
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام
البته می دانم که این مطالب را منتشر نمی کنید یا بخشهایی از انرا حذف خواهید کرد چون به مزاقتان خوش نخواهد آمد اما در هر صورت چون شما یک رسانه هستید وهرچه خودتان تحلیل می کنید را می خواهید به خورد مردم بدون قضاوت دیگران بدهید این مطالب را می نویسم شاید بخشهایی از آن برای انکه خوانندگان روشن شوند انتشار دهید
مذاق درسته مزاق غلطه لطفا تصحیح کنید.
Iran, Islamic Republic of
پارسی را پاس بداریم
Iran, Islamic Republic of
خدا اگه از همه تقصیرات محمود جون بگذره از اختلاف افکنی ودودستگی وتفرقه ای که در کشور به وجود آورد ووحدت ملی را از بین برد نخواهد گذشت.
Iran, Islamic Republic of
خدا از تقصیرات خناثانی که دشمن را دوست و دوست را دشمن جلوه میدهند نگذرد
Iran, Islamic Republic of
تنها تقصر احمدی نژاد مبارزه با اهل رانت و زر و زور
Iran, Islamic Republic of
تنها تقصير احمدي نژاد طرد نكردن دو نفر بود كه كلي انرژي شو گرفتند
skandary
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
تو آژانس خبری ملکوت اعلی هستی که حکم صادر میکنی؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
یک نگاه به منفی هایت کن بهتره تا پشت قله قاف بری! می گی چرا؟ برا اینکه از خجالت آب نشی بری اونجا قایم شی
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکش جهان...
محسن
Iran, Islamic Republic of
اما اینکه فرموده اید آقای احمدی نژاد خواستار مذاکره بود همه تایید می کنند که خواستار مذاکره بود ولی این مذاکره همچنان که تا دوره ایشان بوده است با شرایطی است از جمله انکه امریکا به حقوق ایران احترام بگذارد و همانطور که خود شما هم در نوشته تان نوشته اید از شروط احمدی نژاد بوده است پس این در خواست مذاکره در پاسخ به سوال کنندگان غلط نبوده بلکه این گرفتن یک احرم تبلیغاتی دشمنان و از جمله مخالفان احمدی نژاد بوده که به دولت او تحمت می زدند که حاضر نیست با هیچ کس مذاکره کند از طرفی نفس مذاکره اگر با عزت باشد از طرف رهبری هم با ان مخالفتی نخواهد بود
United Arab Emirates
کسانی که در دین بدعت میگذارند اهل فرقه و فرقه گرایی هستند. دکتر احمدی نژاد چه بدعتی در دین گذاشته که بهش برچسب میزنید؟ والله یک تار موی ایشان می ارزد به همه شماها.
محمود
Iran, Islamic Republic of
چند بار ایشان علنا اعلام کرد حاضرم بطور زنده و روبروی دوربین با رئیس جمهور آمریکا مناظره کنم. این نشان از توان وی برای درهم کوبیدن منطق سخیف آمریکایی حکایت می کرد کاری که ایشان در دانشگاه بریتیش کلمبیا بر سر نظام سلطه آورد.
حالا فرض کنیم احمدی نژاد با مذاکره هم موافق بود.انصاف بدهید آیا امکان داشت که ذره ای در مقابل دشمن کوتاه بیاید و امتیاز بدهد کاری که برای دولت حسن روحانی به امری روزمره تبدیل شده است. حضرت آقا در مورد ایشان فرمودند وقتی ایشان با دیگران مذاکره می کنند اطمینان داریم.
United Arab Emirates
حقد و کینه شما از دکتر احمدی نژاد تمام شدنی نیست. دکتر خار چشم دشمنان خارجی و داخلی ملت ایران است. موتوا بغیظکم
Iran, Islamic Republic of
کینه چیه فوت و فن تجارت است
Iran, Islamic Republic of
اینارو که خودشون ننوشتند از سایتای دیگه کپی کردند
محسن
Iran, Islamic Republic of
همانطور که خود نویسنده هم از قول آقای صالحی گفته است انجام این مذاکرات با اصرار خود دکتر صالحی به رهبری و اجازه مشروط رهبری بوده و باز بنا به گفته خود آقای صالحی این مذاکرات با اقای جلیلی هماهنگ می شده...
..
Iran, Islamic Republic of
فرقه بهار!!!!!!!!!جهان نیوز و شخص زاکانی چه کینه ای از احمدی نژاد دارین.
محسن
Iran, Islamic Republic of
اما موضوع آقای مشائی که حضرات خیلی اصرار دارید انحرافی بخوانید اولا ایشان به عنوان نماینده رییس جمهور به عمان صفر کرده بنا بر این می توانسته از طرف ریاست جمهوری مواضعی را اعلام کند بنا بر این این مغایرتی با وظایف وزیر خارجه ندارد چون ریاست جمهور می تواند به عنوان بالا ترین مقام اجرایی اشخاصی را به نمایندگی بفرستد و این که شما بگویید چنین حقی ندارد به نظر میرسد که برای خودتان حقی بیشتر از ریاست جمهوری قائل هستید ضمن اینکه همانطور که نوشته اید این صفر در رابطه با خلیج فارس بوده و ربطی به مذاکره با امریکا نداشته است و شما با خود بزرگ بینی می خواسته اید برای رییس جمهور مستقر تعیین تکلیف و اورا مجبور به اطاعت نمایید که این انحراف بیشتر شماست ضمن اینکه اقای شیخ الاسلام در جایگاه معاون وزیر حق نداشته از نماینده رییس جمهور باز خواست کند وبخاطر این باز خواست در غیر جایگاهش باید مواخذه و تنبیه می شد
حسین
Iran, Islamic Republic of
تاحالا مشایی کلمه فتنه رو به کاربرده؟
جایی موضع گیری درموردفتنه وسران فتنه کرده؟
Iran, Islamic Republic of
ایشون رئیس فرقه نیستند
رئیس همه مردم ایرانند
Iran, Islamic Republic of
بارك الله ! فرقه يعنى چى ؟! مورچه چيه كه كله پاچه اش چى باشه ؟!!
رجا نيوز الكى مموتى رو بزرگ نشون داده
ح.ر.ق1362
Iran, Islamic Republic of
مسیر ایران در پرونده هسته ای در دو دهه اخیر به دولت های خاتمی،احمدی نژاد و روحانی می رسد، در دولت خاتمی به توافق سعدآباد رسیدیم، که آنقدر مفتضحانه بود، که نتیجه اش باز کردن درب های تاسیسات هسته ای به دستور رهبری بود، و در دومی به برجام رسیدیم، دوستان یاوه گو رجا نیوز،مشرق نیوز،فارس،جهان نیوز، که شما ها هم مثل اصلاح طلب ها زنجیره ای و ...شده اید، برجام دستاود دولت حسن روحانی، با داشته های احمدی نژاد بود!!!!
Iran, Islamic Republic of
خود گویم خود خندم من مرد هنرمندم
کی دکتر احمدی نژاد گفته من مخالف مذاکره هستم
دکتر همیشه طرفدار گفتگو اما در شرایط برابر و عزتمند بوده و هستند و بارها اعلام کرده اند
جهان پرز اجرت با ملکه
Iran, Islamic Republic of
عجب کشفی کردید.احمدی نژاد که بارها اعلام کرده بود درچهارچوب احترام متقابل و جبران گذشته با امریکا رابطه برقرار می کنیم.حتی خواست که ایران امریکا پرواز مستقیم داشته باشند .ولی درچهار چوب احترام متقابل نه این که فرزندان انقلاب را بفرستیم تا صنعت هسته ای را نابود کنند.فکر نکنم کسی باشد که تو این کشور اگر امریکا دست از شرارت بردارد گذشته را هم جبران کند به ما هم احترام بگزارد مخالف رابطه با امریکا باشد.که البته این بعید است چون اسراییل چنین اجازه به امریکا نمی دهد.
Iran, Islamic Republic of
اگر احمدی نژاد ویارانش فرقه هستند فکر می کنیدبرای شما چه اسمی مناسب است فقط با اسم ورسم بروید در بین مردم متوجه خواهید شد که هستید
Iran, Islamic Republic of
گروهک ترور شخصیت و نخبه سوزی
حقیقت یاب
Iran, Islamic Republic of
قصه ی حسین کرد شبستری بافتید؟!!!
اولا حضرت آقا در یکی از دیدارهایشان با مسئولین نظام نقل کردن که یکی از محترمین منطقه خدمتشون رسید و گفت یک دفعه مذاکره با آمریکا را امتحان کنید، و حضرت آقا گفتند: ما هم قبول کردیم.
دوما خود وزیر امور خارجه ی احمدی نژاد در کتاب خاطراتش گفته که برای ارائه پیشنهاد مذاکره با آمریکا، دست ولایتی را هم گرفتم تا به واسطه ی ایشان موافقت حضرت اقا را بگیریم و ذکر کردن که علی رغم مخالفت احمدی نژاد با مذاکره، این روند را از رهبری پیگیری کردم و دست آخر هم احمدی نژاد به من گفت که الان وقت مذاکره نیست و داری اشتباه می کنی(نقل به مضمون)
حالا حرف شما جهان نیوزها و دیگر رسانه های وابسته به یک نهاد خاص که هیچ کاره بودید و هستید چیه این وسط؟!!!
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
مخالفت احمدی نژاد با مذاکرات اینچنینی و مفتضحانه که بر اساس روح استکبارستیزی ایشان و بر اساس شواهد و قرائن مختلف که یکیش خاطرات علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ی احمدی نژاده، واضح و اظهرمن الشمسه و بحث راجع بهش کار عبس و بیهوده ای ست ...
...
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آفرین به جهان که اهل هیچ فرقه و گروه نیست .الا عوام هستید که تذکر رهبری را دراصلی .فرعی کردن مسائل کشوررا درک نمی کنید
حسین
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز و سایر سایتهای اصولگرا نتوانستند آنطوری که دلشان بود احمدی نژاد را نزد مردم تقبیح کنند. سال دیگر در انتخابات مجلس 98 ببینید چند نماینده انتخاب خواهند شد که متمایل به وی باشند. آن موقع آنها به شما خواهند خندید
سالار
Iran, Islamic Republic of
تیم مذاکرات برجامی در حالی سر میز مذاکرات رفت که اگر داشته های احمدی نژاد اعم از عزت ملی، اقتدار منطقه ای، پیشرفت چشمگیر هسته ای و غنی سازی بیست درصد و ترک خوردن دیوار تحریم ها و ...که با خون دل و مقاومت و با همراهی مردم به دست آمده بود، نبود، 5+1 تره هم برای ایران خورد نمی کردند...
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی کینه شما ریشه دار است. چرا بعد از هر افشاگری ای که احمدی نژاد میکند این داستان سازی ها انجام میشود؟...
داوود
Iran, Islamic Republic of
این هم از القاآت دامنه دار یه عده ای هست که مذاکره ینی امتیاز دادن مفت مذاکره ینی خیانت
اصل مذاکره با هر کسی مطرود نیست پیراهن عثمان نسازید از عبارات
بهار
Iran, Islamic Republic of
باشه تو درست میگی جهان!!!
اما حالا شما بفرما با این حجم از پول بیت المالی که تو این سال ها دریافت کردید، چه خدمتی به من و امثال من و کشورم کردی؟!!!
Iran, Islamic Republic of
یکی ازمعتمدین منطقه باکی مذاکره کرده بود
Iran, Islamic Republic of
...
احمدی
جهان نیوز باز هم یه مشت دروغ تحویل ملت دادی با این کارا نمیتونی از محبوبیت احمدی نژاد کم کنی
...
Iran, Islamic Republic of
از هاله نور و انرژی هسته ای تولید شده در زیر زمین و... چه خبر؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
از برجام چه خبر
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد کجائی؟؟ چرا تو نمیایی؟عزیز دل مائی. دقیق بگو کجائی؟ بگو که کی میائی.. امبد فقرائی. ای آدم خدائی. هرچند که تو تنهایی. ما باهاتیم خدایی.
نسترن
Iran, Islamic Republic of
جالبه هموطنانی که اکثرا یه دیدگاه خاص دارن میان این خبرنامه رو میخونن و نظر میدن و مثبت و منفی میزارن بعد فکر میکنن همه مردم ایران با نظرشون موافقن
برادر یا خواهر من این مثبت و منفی ها شما رو گول نزنه
در پناه حق
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم که برخی ها هنوز توی احمدی نژاد گیر کردن.
احمدصفری
Iran, Islamic Republic of
چرا راه را اشتباه میروید شک نکنید اصول گریان بدن احمدی نژاد حرفی برای گفتن ندارند / خودتان را در مقابل احمدی نژاد قرار ندهید
Iran, Islamic Republic of
اصول گرایان بیش از ۱۰۰ نماینده به مجلس فرستاده اند در حالیکه احمدی نژاد جرات ندارد لیست انتخاباتی ارائه دهد
اصول گرایان در انتخابات ۹۶، ۱۶ میلیون رای جمع کردند؛آرا باطله احمدی نژاد در سال ۹۶ چقدر بود؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مذاکره یا تسلیم محض شدن و خسارت محض به بار آوردن!مسئله این است
France
احمدی نژاد خوار چشم چپ و راست و همراه مردم
Iran, Islamic Republic of
دلار شد ۱۸ تومن جهان هنوز دنبال انگ فرق گراییه .خدایا به متدینین مدعی ما درایت عطا فرما
بهروز
Bulgaria
سایت جهان نیوز از دست دکتر احمدی نژاد عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر.موتوا بغیضکم.الحسود لایسود
France
عجب! هنوز نفهمیده اید که بدون او هیچی نیستید؟