جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تمیم: محاصره قطر از پیش برنامه‌ریزی شده بود

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 642591
امیر قطر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که ادعای کشورهای تحریم‌کننده علیه این کشور کذب بوده و طرح محاصره قطر برنامه‌ریزی شده بود.
محاصره قطر از پیش برنامه‌ریزی شده بود
به گزارش جهان نيوز، «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر قطر در هفتاد  و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که محاصره  قطر طرحی از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش شبکه الجزیره، امیر قطر گفت که طی این مدت حقایق زیادی برملا شد و  «محاصره غیر قانونی قطر» طی بیش از یک سال گذشته نشان داد که محاصره این کشور از پیش طراحی شده بود و ادعاهایی که در این رابطه گفته شده صحت ندارد و دروغ است.

خرداد ماه گذشته و به دنبال نشست ریاض که با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد، چهار کشور عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین دوحه را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده و تحریم‌هایی علیه قطر اعمال و این کشور ا محاصره دریایی و هوایی کردند.

او گفت که جامعه جهانی به دروغ بودن ادعاهایی که علیه قطر مطرح شد، پی برده است.

امیر قطر گفت که کشورش طی مدت محاصره شاهد تقویت جایگاهش در سطح جهانی بوده و نقش قطر به عنوان یک شریک تاثیر گذار در سطح جهانی و منطقه‌ای تثبیت شد.
بن حمد گفت که کشورش از هیچ گونه حمایت مادی و سیاسی در مورد مردم فلسطین دریغ نکرده است و به این حمایت‌ها ادامه خواهد داد.

او همچنین بدون اینکه نامی از آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان حامیان طرح موسوم به «معامله قرن» ببرد، گفت که تلاش‌هایی برای از بین بردن آرمان فلسطین با حذف مسائل راه حل دائمی مانند مسئله قدس و آوارگان فلسطینی وجود دارد.

امیر قطر در مورد بحران یمن نیز گفت که موضع ثابت قطر همان حفظ تمامیت، استقلال و حاکمیت یمن است.

او گفت که قطر در مورد مقابله با بیماری وبا در یمن با سازمان ملل متحد به توافقی دست یافته است.

تمیم بن حمد همچنین پیشنهاد کرد که کنفرانس بین‌المللی برای ایجاد راه‌های تنظیم امنیت سایبری در قوانین بین‌المللی برگزار شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *