پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

زائران اربعین به مقررات عراق پایبند باشند

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 642585
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: تابع مقررات دستگاه‌های عراقی در ایام اربعین هستیم و زائران نباید قانون شکنی داشته باشند.
زائران اربعین به مقررات عراق پایبند باشند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی ظهر امروز در نشست مسؤولان کمیته‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان‌های کشور در سالن جلسات بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به ثواب زیارت امام حسین(ع) اظهار کرد: در روایات سفارش زیادی به این زیارت شده است و حتی به زیارت امام حسین در شرایط اقتصادی و ناامنی هم باید به این زیارت رفت.

وی ادامه داد: میزبان مراسم اربعین مردم عراق هستند و باید زائران کشورمان قدردان مردم عراق باشند. همچنین حرمت مرجعیت شیعه در نجف اشرف هم باید حفظ شود، باید به دنبال ایجاد همگرایی بیشتر بین مردم ایران و عراق در ایام اربعین باشیم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق افزود: تابع مقررات دستگاه‌های عراقی در ایام اربعین هستیم و زائران نباید قانون شکنی و فرار از قانون داشته باشند، احترام به مردم و مدیران عراقی تاثیر مثبت دارد.

نجفی روحانی بحث معرفتی را اولویت در اربعین دانست و تصریح کرد: نباید توقع زائرین را در این ایام بالا ببریم، مشکلات سفر باید برای آن‌ها بیان شود، تاکید بر پیاده روی در ایام اربعین به دلیل ثواب این کار است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *