چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

الجبیر: ایران دست تعامل ما را رد کرد/مقام آمریکایی: برجام توافق نبود و امضا نشد

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 642579
وزیر خارجه عربستان در نشستی روز سه‌شنبه در یک سازمان لابی ضد ایرانی مدعی شد که ایران درخواست‌های ریاض برای تعامل را رد کرده است.
الجبیر: ایران دست تعامل ما را رد کرد
به گزارش جهان نيوز، «یوسف العتبیه»، سفیر امارات در واشنگتن، «برایان هوک»، دستیار ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان روز سه‌شنبه در نشست یک لابی ضدایرانی درباره ایران شرکت کردند. 

«عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان در نشست سالانه گروه آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» گفت: «هر بار دست تعامل [به سوی ایران] دراز کردیم، دستمان را رد کردند. دیگر بس است. باید با خشونت ایران مقابله کنیم.»

الجبیر که کشورش به دلیل همکاری با تروریست‌های القاعده در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در مظان اتهام قرار دارد در این نشست ایران را به حمایت از القاعده متهم کرد. 

«برایان هوک» هم در این نشست گفت که سیاست کاهش تحریم‌ها علیه ایران موثر واقع نشده و آمریکا اکنون کارزاری برای فشار بر این کشور ایجاد کرده است. 

هوک مدعی شد کاهش تحریم‌ها علیه ایران باعث وخیم‌تر شدن درگیری‌ها در یمن شد. ایران به دنبال درگیری‌ها می‌رود و آنها را وخیم‌تر می‌کند.

او مدعی شد «فرهنگ اهمال» باعث افزایش نفوذ ایران در منطقه شده است. او مدعی شد لبنان صحنه بازی ایران است و ادامه داد: «نمی‌توانیم اجازه دهیم ایران در یمن، عراق و سوریه لبنان‌سازی انجام دهد.»

عادل الجبیر مدعی شد کارزار فشار علیه ایران ثمر خواهد داد و ایرانی‌ها به مرور رفتارهای خودشان را تغییر خواهند داد.

«یوسف العتبیه»، سفیر امارات در واشنگتن هم گفت لازم است ایرانی‌ها احساس کنند منزوی هستند و به حال خودشان رها شده‌اند. 

برایان هوک گفت که برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، توافق نبوده، بلکه یک «برنامه اقدام» بوده و به همین دلیل امضا نشده است. او مدعی شد کشورهای طرف برجام، نتوانستند نام توافق بر آن بگذارند. 

او گفت که دولت آمریکا ترجیح داده که رویکرد جامعی در قبال ایران پیش بگیرد و به تمامیت «تهدیدهای ایران» بپردازد. او گفت که دولت آمریکا به دنبال توافقی جدید با ایران است که در آن به تمامی تهدیدها پرداخته شده است. هوک گفت در صورتی که چنین توافقی حاصل شود، آمریکا به دنبال مشارکت دادن کشورهای منطقه در آن است.  

در حال تکمیل....
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
...