جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

پرچم عاشورایی را در سه قاره به اهتزاز در آوردم/ شیرینی حضور در جمع مسلمانان آفریقا

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب: 642565
کوهنورد گیلانی فاتح قله کلیمانجارو با اشاره به فتح بلندترین قله قاره افریقا گفت: حضور در جمع مسلمانان قاره آفریقا با وجود فقر گسترده در این قاره حلاوت و شیرینی خاصی داشت.
پرچم عاشورایی را در سه قاره به اهتزاز در آوردم
به گزارش جهان نيوز، یاسر ستوده عصر امروز با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به فتح قله کلیمانجارو اظهار کرد: در دو سال گذشته قله‌های مرتفع البروس در روسیه و هیمالیا در آسیا را فتح کردم و امسال توفیق فتح مرتفع‌ترین قله قاره افریقا در دهه محرم را پیدا کردم.

وی با اشاره به فتح قله کلیمانجارو گفت: پرچم عاشورایی یا حسین(ع) را به همراه پرچم شورای شهر رشت در بلندترین قله قاره آفریقا که به ارتفاع پنج هزار و 895 متر در کشور تانزانیا قرار دارد را به اهتزاز در آوردم و پیام امام حسین(ع) را به گوش جهانیان رساندم.

فاتح قله کلیمانجارو با اشاره به فقر گسترده در قاره آفریقا بیان کرد: زندگی قبیله‌ای بخشی از فرهنگ مردم آفریقا را تشکیل می‌دهد و فقر در این قاره صحنه‌های دل‌خراشی را به وجود آورده است.

ستوده با بیان اینکه حضور در جمع مسلمانان قاره آفریقا شیرینی و حلاوت خاصی داشت خاطرنشان کرد: پس از فتح قله کلیمانجارو به همراه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسم عزاداری مسلمان آفریقایی حضور پیدا کردم که لحظات فراموشی ناشدنی را برایم رقم زد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین