جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۲

محسن هاشمی به رهبرانقلاب نامه نوشت

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 642524
محسن هاشمی از نگارش نامه‌ای به رهبر انقلاب و بیان مشکلات تهران خبر داد و گفت: در این نامه بنده چند درخواست را مطرح کرده ام.
محسن هاشمی به رهبرانقلاب نامه نوشت
به گزارش جهان نيوز، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران از نگارش نامه ای به رهبر انقلاب جهت بیان مشکلات تهران خبر داد.

وی که پیشتر عنوان کرده بود اگر نگذارند تهران توسعه بیابد، گلایه خود را نزد رهبر انقلاب می بریم گفت: من اخیرا نامه ای حدود یک صفحه و نیم خدمت مقام معظم رهبری نوشتم و در آن تمام چالش‌های شهر تهران را مطرح کردم.

رییس شورای شهر تهران افزود: محورهای نامه مفصل است و در آن از ایشان درخواست کردم که اگر می‌توانند کمک کنند. چرا که تهران پایتخت کشور است و ما باید مواظب باشیم و اکنون تمام مشکلات در آن جمع شده است و اگر به آن پرداخته نشود، از پس کار برنمی‌آییم؛ در نتیجه به نظر من دخالت ایشان را می‌طلبد و ما به آن امیدواریم.

وی بار دیگر ترافیک تهران را بدتر از داعش خواند و تاکید کرد: من بارها به صورت شوخی و جدی گفته‌ام که ترافیک تهران از داعش بدتر است و به این اعتقاد دارم چراکه ترافیک تهران نشان دهنده آن است که ما نمی‌توانیم مردم را مدیریت کنیم. در صورتی که راه حل آن وجود دارد و دم دست ماست و یکی از راهکارهای آن این است که ما در حال حاضر 220 کیلومتر مترو داریم و می‌توانیم هفت میلیون سفر با آن انجام دهیم، در نتیجه چرا باید بجای استفاده از این ظرفیت تنها دو تا دو و نیم میلیون سفر با مترو انجام شود؟

هاشمی با تاکید بر توان داخلی برای تولید واگن مترو گفت: ما 4 کارخانه واگن سازی داریم، چرا پول نمی‌دهیم که واگن‌ها ساخته شود و شغل ایجاد شود و مردم راحت شوند؟ ما حداقل 5 کارخانه اتوبوسرانی داریم، چرا پول نمی‌دهیم که اتوبوس ساخته شود و تعداد اتوبوس های تهران به 9 هزار دستگاه برسد؟

وی در مورد درخواست خود از رهبر انقلاب اظهار داشت: درخواست من این بود که 2 میلیارد دلار از مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی بگیریم تا کمکی به تهران شود.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: منظورم این بود که پولی را برای کمک به حل ترافیک شهر تهران بگیریم چراکه شهرداری اکنون درگیر است و 52 هزار میلیارد بدهکار است. شهرداری حتی اوراق مشارکت خودش را هم نمی‌تواند بفروشد و این مسئله به یک معضل تبدیل شده است. این معضل را چه کسی می‌تواند حل کند؟ من باید این مساله را یا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دهم یا خدمت مقام معظم رهبری ببرم، راهی جز این ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت پول از صندوق توسعه ملی برای شهرداری تهران از مقام معظم رهبری مسبوق به سابقه بوده است یا خیر گفت:خیر اما مسئله مترو تهران همیشه با نظر مقامات بالا پیشرفت کرده است. زمانی که بحث مترو شروع شد خود آیت الله هاشمی به میدان آمد. اولین ارز به متروی تهران توسط دولت ایشان داده شد. در دولت های هفتم و هشتم هم همواره از رئیس جمهور وقت ارز را تامین کردیم. احمدی نژاد به من ارز نداد ولی به آقای درویش بعد از من داد و یک بخشی از مترو پیشرفت کرد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
محسن هاشمی جدی میخواد 1400 کاندیدی بشه ؟ ینی بازم میریزن خیابونا :|
Iran, Islamic Republic of
اظهار داشت: درخواست من این بود که 2 میلیارد دلار از مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی بگیریم تا کمکی به تهران شود.
چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟! مگه قرار نبود شماها از دولت ،بدهی شهرداری رو بگیرید! مگه دولت چندهزار میلیارد بدهی به شهرداری نداره؟من یک تهرانی هستم ولی راضی نیستم پول بقیه مردم کشور خرج تهران بشه.خوردن حق روستائی وشهرهای کوچک فقط مال مفت خوران است.از مردم پولدار تهران واز ثروتمندانی که ماشینهای میلیاردیشون قطار شده عوارض بگیرید.
در ضمن عرضه ندارین کار کنید ،چرا به مشکلات رهبری اضافه میکنید ؟بزارید کسانی بیان که توان دارند روی پای خودشون شهر رو اداره کنند.
عجز وناتوانی نهادینه شده اصلاح طلبان هرجا رفته ،فقط جز ولزش برای مردم است وپز وماشین تبلت خریدن وجشن معارفه وتودیع پیرمردان کهنسال سهم خودشون!
Iran, Islamic Republic of
تهران خود یه شهرستان بزرگ از اقوام مختلفه پس همه کشور تو رفاه وگرانی آن شریکند.
Iran, Islamic Republic of
باید با چراغ بدنبال امثال قالیباف بگردید وخواهش کنید برگردد! مرد عمل وکارسخت وبزرگ ...
Iran, Islamic Republic of
داداش نمیتونی باری از این کشور برداری ،بار روی دوش کشور نزار.تا حالا که پز میدادید منابع پایدار از خود تهران برای هزینه ها ایجاد میکنیم .......
Iran, Islamic Republic of
همشیره فرموده بودند برای واجب خدا رفراندوم بزاریم ! حالا برای ادامه کار شورای پیر پرور ومریض دار تهران ،اول رفراندم بزاریم .
Iran, Islamic Republic of
شما که روحانی رو به مردم خوراندید ،چرا برای حل مشکل سراغ اون نمیرین ؟
Iran, Islamic Republic of
آقای قالیباف ۱۲ سال کار کرد و نامه ننوشت اینا هنوز نیومده دیگه نمی تونن...
تنبلی
Iran, Islamic Republic of
بجای کار کردن اقدام به نامه نگاری می کنند مگر قالیباف 12 سال این شهر به خوبی اداره نکرد و توسعه داد و گله هم نکرد
Iran, Islamic Republic of
...
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
شما با علم به وجود چنین مشکلاتی پا به عرصه ی انتخابات گذاشتید و در زمان انتخابات هم کلی وعده و وعید حل مشکلات را دادید. پس حتما برنامه ریزی داشتید که آمدید و حالا باید به وعده و وعید هایتان جامه عمل بپوشانید و مشکلات را حل کنید. حال که نمی توانید، پس بی عرضه هستید و باید بکشید کنار تا آنها که عرضه و توانایی بیشتر دارند، به داد مردم برسند.
حال بفرمایید این وسط نامه نوشتن به رهبری و درخواست حل مشکلات از ایشان دیگر چه صیغه ای است؟!!!!!!!
قطعا این هم تکه ای از پازل انداختن مشکلات گردن رهبری و در راستای سیاست های دولتی ها و اصلاح طلبان است...
Iran, Islamic Republic of
2 میلیارد دلار را یه جای میخواهی یا در چند قسط ؟ خوشم میاد هاشمی ها هر جایی باشند اونجا قطب عالم میشود: رییس مجلس، رییس جمهور، مجمع تشخصی، دانشگاه آزاد و یا حتی ریاست شورای شهر
بابا دمتون گرم اعتماد به نفس ها