کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفاع پنهانی فریدون از رساله دکتری جنجالی

2 مهر 1397 ساعت 23:49

برادر رئیس جمهور چند روز پیش به صورت پنهانی از پایان نامه جنجال برانگیز خود دفاع کرد.


به گزارش جهان نیوز، پس از ماهها کش و قوس درباره تحصیل حسین فریدون، برادر رئیس جمهور در مقطع دکتری دانشگاه شهید بهشتی  قرار بود از رساله دکتری خود در 12 شهریور ماه با موضوع  "گفتمان اعتدال در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، چالشها و فرصتها" دفاع کند که پس از انتشار این خبر، واکنش گسترده  محافل خبری و علمی جلسه دفاع وی را به تعطیلی کشاند. 

بنا به اظهار برخی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی عدم حضور یکی از اساتید داور پایان نامه فریدون به دلیل ضعف علمی پایان نامه از دیگر دلایل لغو این جلسه که با حواشی زیادی از جمله امنیتی شدن فضای دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی همراه بود، اعلام شد.

با این حال خبرنگار تسنیم از یکی از اساتید مطرح دانشگاه شهید بهشتی کسب اطلاع کرد،  فریدون چند روز پیش و بدون اعلام عمومی در دانشگاه (انتشار خبر دفاع و موضوع رساله در دانشکده) که عرف دفاع از پایان نامه های دانشجویی است، از رساله دکتری خود به شکل پنهانی دفاع کرده است. بر اساس برخی اخبار یکی از اساتید راهنمای فریدون علرغم اصرار برخی اساتید ایرادات جدی  به محتوی رساله وی گرفته است و فرصت اصلاح به پایان نامه فریدون داده شده است.

این دفاع در حالی است که کمیته سه نفره مجلس به صورت رسمی اعلام کرد، در تحصیل فریدون در مقطع دکتری تخلفاتی صورت گرفته است .همچنین زاهدی رئیس سابق کمیسیون آموزش اعلام کرده این تخلفات در دو مورد  رخ داده است.

به گزارش جهان نیوز، فریدون سال 93 به شکل توصیه ای در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش شد. در سال 95  مجلس کمیته‌ای سه نفره (سید محمدجواد ابطحی، کارن خانلری و محمد قمی) را مامور بررسی وضعیت دکتری فریدون کرد. این کمیته در نهایت اعلام کرد  تخلف تحصیلی برادر رئیس‌جمهور محرز شده است و وی به شکل توصیه ای در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کرده است اما با ریاست محمدرضا عارف بر کمیسیون آموزش، پرونده تحصیلی وی مسکوت ماند و وی پس از حضور در جایگاه ریاست کمیسیون آموزش تا کنون هیچ اظهار نظری در این باره نکرده است.


کد مطلب: 642317

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/642317/دفاع-پنهانی-فریدون-رساله-دکتری-جنجالی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com