کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کوبا: تحریم های آمریکا سیاستی ناکام بوده است

2 مهر 1397 ساعت 11:23

رئیس جمهوری کوبا روز گذشته پس از ورود به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تحریم های آمریکا علیه کوبا یک سیاست ناکام بوده و خواهد بود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا گزارش داد: وی خاطر نشان کرد : محاصره اقتصادی اعمال شده آمریکا علیه کوبا طولانی ترین تدابیر تحریمی علیه یک کشور در تاریخ بشریت بوده و این تحریم ها موجب آسیب رسیدن به نسل های مختلفی از جامعه کوبا شده است.

سفر میگل دیاز کانل به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در بحبوحه تیره و تار شدن روابط واشنگتن- هاوانا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ انجام شده است.

میگل کانل سومین رئیس جمهوری کوباست که پس از فیدل و رائول کاسترو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کند.

به گزارش ایرنا، به دنبال انتقال قدرت از رائول کاسترو به میگل دیاز کانل در پایان ماه فروردین بحث اجرای اصلاحات گسترده در کوبا مطرح شد و کارشناسان اعتقاد دارند که انتقال قدرت به فردی غیر از خانواده کاسترو می تواند زمینه را برای تغییرات مهم در این کشور آمریکای لاتین فراهم کند.

دیاز کانل 57 ساله که سابقه طولانی در عرصه سیاست کوبا دارد پیش از حضور در سمت معاون رئیس جمهوری به عنوان وزیر آموزش عالی کوبا فعالیت می کرد.

رئیس جمهوری کوبا اخیرا در مصاحبه ای گفته بود: تا زمانی که دولت فعلی آمریکا رویکرد و نگرش 'غیرعادی و نابهنجارش' در قبال هاوانا را تغییر ندهد ؛ دولت کوبا نمی تواند با دونالد ترامپ وارد مذاکره شود.

وی افزود: به دلیل تحریم های 60 ساله امریکا علیه کوبا ؛ مشکلاتی در انتقال پول و سرمایه گذاری ها ایجاد شده است. این سیاست های واشنگتن غیرانسانی است. ما می خواهیم در شرایط عادی کشورمان زندگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا، میگل دیاز کانل همچنین قرار است در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ؛ تحریم های آمریکا علیه هاوانا را محکوم کند.


کد مطلب: 642171

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/642171/کوبا-تحریم-های-آمریکا-سیاستی-ناکام-بوده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com