کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌های ادامه فروش نفت ایران

2 مهر 1397 ساعت 11:21

یک استاد دانشگاه گفت: ایران راه‌های مختلفی برای فروش نفت خود دارد. ایران می‌تواند سواپ نفت انجام دهد؛ در این روش ایران به‌طور مثال، می‌تواند نفت روسیه را تامین کند و آن‌ها نیز به جای ایران نفت فروخته و پولش را به ما بدهند.


به گزارش جهان نیوز، یک استاد دانشگاه گفت: ایران راه‌های مختلفی برای فروش نفت خود دارد. ایران می‌تواند سواپ نفت انجام دهد؛ در این روش ایران به‌طور مثال، می‌تواند نفت روسیه را تامین کند و آن‌ها نیز به جای ایران نفت فروخته و پولش را به ما بدهند.
 

محسن جلیلوند با اشاره به اهمیت حفظ بازار‌های نفتی ایران، اظهارداشت: آمریکا اقدامات عملی خود برای تحریم فروش نفت ایران را از ۲ سال قبل آغاز کرده است. با اقدامات خصمانه آمریکا، برخی کشور‌ها خرید نفت از ایران را پایین آورده و برخی مانند عربستان نیز، تولید نفت خود را بالا برده اند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش رویترز در هفته گذشته ۶۸۰ بشکه از تولید نفت ایران کم شده است، افزود: ایران راه‌های مختلفی برای فروش نفت خود دارد. ایران می‌تواند سواپ نفت انجام دهد؛ در این روش ایران به‌طور مثال، می‌تواند نفت روسیه را تامین کند و آن‌ها نیز به جای ایران نفت فروخته و پولش را به ما بدهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تاکید کرد: راه دیگر ایران برای فروش نفت که هم اکنون نیز آن را انجام می‌دهد اینکه، نفت خود را روی دریا به فروش برساند. در این روش، کشتی‌های نفتی ایران، در دریای مدیترانه و سوحل جبل الطارق می‌مانند تا کشتی‌هایی که می‌خواهند نفت بخرند دیگر تا ایران نیایند همانجا نفت ایران را خریداری کنند.

جلیلوند تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های ایران برای فروش نفت خود در شرایط فعلی اینکه، اگر در گذشته ۱ میلیون بشکه نفت به چین و هند می‌فروختیم، می‌توانیم همین میزان را به کشور‌های خرده پا بفروشیم، کاری که اروپایی‌ها نیز پیشنهادش را داده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران می‌تواند بازار نفتی کشور‌های دیگر را اشغال کند، گفت: هم اکنون خیلی ازکشور‌ها مانند ونزوئلا بازارهای خریدشان باز است. هم اکنون ونزوئلا برای سرمایه گذاری در صنعت نفت خود با چین صحبت کرده است.

ایران همچنین می‌تواند نفت خود را روی دریا به مزایده بگذارد. در این روش دو راهکار موجود است؛ یکی اینکه نفت را ارزانتر به فروش برسانیم و دوم اینکه پول حمل ونقل آن را نگیریم.

منبع: میزان


کد مطلب: 642170

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/642170/راه-های-ادامه-فروش-نفت-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com