پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

دولت بدون سخنگو/ وزرا هم جواب نمی‌دهند

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 642151
یک روزنامه حامی دولت نوشت: دولت نه‌تنها سخنگو ندارد بلکه وزرا نیز با خبرنگاران مواجه نمی‌شوند.
دولت بدون سخنگو/ وزرا هم جواب نمی‌دهند
به گزارش جهان نيوز، دولتي كه با شعار تدبير و اميد پيروز شد، اين روزها بيش از گذشته تحت فشار قرار دارد. خروج آمريكا از برجام نقطه آغاز بحران بود و در پي آن، نوسانات ارزي و عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا درخصوص برخي كالاها روزهاي سختي را براي توليد ايجاد كرده است. در كنار تمامي اين موارد مي توان به كنار گذاشتن وزراي اقتصاد و كار توسط نمايندگان مجلس ‌اشاره كرد. اما اين دو وزارتخانه تنها صندلي‌هاي خالي در دولت نيست. بيش از دو ماه از استعفاي محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت مي‌گذرد اما همچنان خبري از جايگزين او منتشر نشده و اين در حالي است كه شايد يكي از مهم‌ترين پست‌هاي موجود در دولت همين سخنگويي است، زيرا دولت با استفاده از پتانسيل يك سخنگوي قوي مي‌تواند به سؤالات افكار عمومي پاسخ داده و كمي اوضاع را كنترل كند. يكي از جدي‌ترين انتقاداتي كه به حسن روحاني رئيس‌جمهور وارد مي شود آن است كه بسياري معتقدند رييس‌جمهور با مردم صحبت نمي‌كند و همين موجب احساس ياس در بدنه جامعه شده است.

 اما اين نقد امروز نه تنها به رئيس‌جمهور بلكه به دولت وارد است زيرا ظاهرا دولت هم قصد رودررويي با خبرنگاران و سؤالات را ندارد و اين اتفاق شائبه علاقه‌مندي دولت به دوري از رسانه‌ها را تقويت كرده است. در طول اين دو ماه تقريبا هفته‌اي نبوده است كه خبري از انتصاب سخنگو در روزهاي آتي شنيده نشود اما اين وعده تنها سرابي است براي آنكه خبرنگاران هر هفته در حياط دولت چند روزي مشغول گمانه‌زني افراد منتخب احتمالي شوند. آخرين اظهارنظر درباره انتخاب سخنگوي جديد دولت از زبان محمود واعظي رئيس دفتر رئيس‌جمهور در تاريخ 14 شهريور مطرح شد. واعظي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در اين باره گفت: سخنگو به زودي مشخص مي‌شود. دو الي سه نفر در ذهن آقاي رئيس‌جمهور هستند زيرا نمي‌توان سخنگو را تا انتهاي دولت عوض كرد. امروز نزديك به دو هفته از اظهارات محمود واعظي مي‌گذرد اما همچنان خبري از انتصاب سخنگو مخابره نشده است. در شرايط كنوني دولت نياز دارد با مردم سخن گفته و وضعيت را در حوزه‌هاي مختلف تشريح كند تا با چالش اعتماد عمومي روبه‌رو نشود. عدم حضور و پاسخگويي دولت در رسانه‌ها با توجه به وضعيت فعلي كشور بيش از حد طولاني شده و رئيس‌جمهور هرچه زودتر بايد فاصله ايجاد شده دولت با رسانه‌ها را كاهش دهد.

منبع:روزنامه اعتماد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولت ... نیازی به سخنگو ندارد!
خدیجه
Iran, Islamic Republic of
سخنگو لازم ندارند زیرا هیچ جوابی برای مشکلات مردم ندارند