جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

​عمران خان: پاکستان از هیچ ابرقدرتی نمی‌ترسد

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 642146
نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که دیگر تهدیدها علیه پاکستان اثرگذار نیست و این کشور از هیچ ابرقدرتی نمی‌ترسد.
​عمران خان: پاکستان از هیچ ابرقدرتی نمی‌ترسد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت: عمران خان، نخست وزیر پاکستان در اظهاراتی از بوروکرات‌ها خواست که بدون هیچگونه ترس و نگرانی از اصل شایسته سالاری پیروی کرده و تدابیر سختگیرانه‌ای در قبال فساد اتخاذ کنند.

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به سیاست خارجی پاکستان گفت: پاکستان اهمیت ژئواستراتژیک بالایی در منطقه دارد. در حال حاضر بزرگترین بازار اقتصادی محسوب می‌شود.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: من امیدواریم که غرور و تکبر از رهبری هند که به تازگی به نمایش گذاشته شد، کنار گذاشته شود. شاید آنها دچار برخی سوءتفاهمات شده باشند. زمانی که ما می‌گوییم که خواهان دوستی هستیم این بدین معناست که ما خواهان پایان فقر در این شبه قاره‌ایم زیرا با گسترش روابط، تجارت نیز احیا می‌شود.

وی ادامه داد: رفتار ما هرگز نباید به عنوان یک ضعف تلقی شود. ما ملتی هستیم که هرگز فشاری از سوی هیچ کشوری حتی از سوی یک قدرت جهانی قبول نمی‌کنیم. اگر هند و آمریکا، پاکستان را تهدید کنند در این صورت تمام ملت برای پایان آن تهدیدات متحد می‌شوند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه تاکید کرد که دولت تحریک انصاف هرگز کسی را تحت فشار قرار نخواهد داد که کار اشتباهی انجام دهد.

او در ادامه اظهاراتش از دولتمردان خواست که شایسته سالاری و عدالت را در سرلوحه کار خود قرار دهند و گفت: در چنین حالتی شما می‌توانید اعتماد عمومی از دست رفته را دوباره به دست آورید.

او در ادامه اظهاراتش از بوروکرات‌ها خواست که سیستم دولتی کنونی را اصلاح کنند.

عمران خان گفت: ما شما را تقویت می‌کنیم و شما ملت را تقویت خواهید کرد.

وی در ادامه گفت، آنها باید توصیه‌های دولت کنونی را به عنوان یک فرصت طلایی برای انجام کارهایشان مد نظر قرار دهند زیرا هیچ دولت دیگری در آینده چنین آزادی را به آنها نخواهد داد.

او در ادامه اظهاراتش بر لزوم اجرای اصلاحات در حوزه پلیس و اجرای سختگیرانه‌تر قوانین برای مبارزه با فساد در کشور شد و گفت: فساد یکی از بزرگترین دلایل وضعیت کنونی اقتصاد کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *