جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

یک کشته در دور جدید اعتراضات در نیکاراگوئه

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 642114
بر اساس اعلام پلیس نیکاراگوئه، در حمله به تجمع مخالفان دولت این کشور، دست کم یک تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.
یک کشته در دور جدید اعتراضات در نیکاراگوئه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پلیس نیکاراگوئه اعلام کرد که فرد کشته شده با نام "مکس رومرو" شناسایی شده که جانش را در جریان "تبادل آتش" از دست داده و معترضان عامل کشته شدن وی بوده‌اند.

بر طبق اعلام گروه‌های حقوق بشری، در آشوب و اعتراضات چند ماه گذشته در نیکاراگوئه بیش از ۳۲۰ تن جان خود را از دست دادند. در هفته‌های اخیر این ناآرامی‌ها تا حدی فروکش کردند اما در راهپیمایی روز یکشنبه مجددا ناآرامی‌ها بالا گرفته‌اند و معترضان خواهان آزادی زندانیان سیاسی شده‌اند.

یک معترض ۴۱ ساله که از ناحیه دست زخمی شده و در کلیسایی در شرق شهر ماناگوا، پایتخت نیکاراگوئه درمان می‌شد، گفت: شبه نظامیان طرفدار دنیل اورتگا به من شلیک و زخمی‌ام کردند.

برایان گارسیای ۱۵ ساله هم که مورد اصابت گلوله قرار گرفته، گفت: این کار شبه نظامیان بود. آنها باعث جراحت من از ناحیه کتف شدند.

یکی دیگر از زخمی‌ها نیز خبرنگار یک شبکه به نام وینستون پوتوسم بود.در این راهپیمایی با عنوان "ما صدای زندانیان سیاسی هستیم" بستگان و حامیان دست کم ۵۰۰ زندانی که به خاطر شرکت در تظاهرات ضد دولتی به زندان افتاده‌اند، شرکت داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *