جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

معیارهای مدرسه خوب باید تغییر کند

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 642045
مدیرکل مدارس غیردولتی با اشاره به این که معیارهای مدرسه خوب باید تغییر کند، گفت: متأسفانه برخی خانواده‌ها در برابر برنامه‌هایی که بر آموزش مهارت زندگی تاکید دارند، مقاومت می‌کنند.
معیارهای مدرسه خوب باید تغییر کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مجید طهرانیان اظهار کرد: متاسفانه امروز با افکار نادرست بخشی از والدین دانش‌آموزان مواجهیم که مدرسه خوب و برنامه درسی خوب را فقط تلاش در کسب محفوظات ذهنی، تمرین ریاضی، علوم و انجام آزمون چهارگزینه‌ای و ارائه تکالیف درسی زیاد می‌دانند.

وی افزود: این مسائل باعث می‌شود برخی مواقع در برنامه‌ریزی مدیران مدارس مشکلاتی پیش آمده و آنها از مسائل مهارت‌آموزی غافل شوند.مدیرکل مدارس غیردولتی گفت: هفته گذشته از یک مدرسه غیردولتی بازدید داشتم که در آن مدرسه دخترانه کلاس درس دارای آشپزخانه بود و بچه‌ها نزدیک ظهر ناهار خود را آماده می‌کردند.

طهرانیان ادامه داد: برای دانش‌آموزان دختر در این مدرسه انواع کلاس‌های مهارتی از جمله IT، مهارت‌های ورزشی و فنی پیش‌بینی شده بود، اما مدیر مدرسه معتقد بود که برای حفظ دانش‌آموزان باید این برنامه‌ها را کم کند، چرا که برخی از خانواده‌ها می‌گویند اینجا مدرسه است و باید مسائل علمی و قبولی در کنکور در اولویت باشد.

وی مطرح کرد: تمام مطالعات و تجربه‌های بین‌المللی و اسناد موجود کشور ارائه انواع مهارت‌ها در طول دوران تحصیل را الزامی می‌دانند و مسئولان آموزش و پرورش نیز بر آن تاکید دارند، اما عدم همکاری گروهی از والدین کار را دشوار کرده است.

مدیرکل مدارس غیردولتی  افزود: امیدوارم در تعریف مدرسه خوب شاهد تغییر رویکرد اساسی در بین والدین باشیم، به گونه‌ای که نه تنها مدارس برگزار کننده آزمون و کسب موفقیت‌های علمی را ملاک بدانند بلکه معیارهای انتخاب خود را تغییر دهند و مسائلی همچون مهارت‌های زندگی نیز مورد توجه قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *