جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۸۲
مجلس این هشدار را جدی بگیرد

کیهان: تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 642044
رئیس‌مجلس و وزرای خارجه و اطلاعات به همراه برخی از نمایندگان مجلس همزمان با اقدام تروریستی اهواز، جلسه ویژه‌ای با موضوع FATF برگزار کردند. تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است. لازم و ضروری است که نمایندگان مجلس به‌جای برگزاری نشست ویژه برای تسریع در تصویب لوایح مرتبط با FATF، در اعتراض به جنایت مزدوران دولت‌های صحنه‌گردان FATF لوایح مرتبط را از دستور خارج کنند.
کیهان: تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است
گروه سیاسی جهان نيوز: صبح شنبه یک تیم تروریستی وابسته به بیگانگان که ارتباطات آشکار آن با برخی رژیم‌های مرتجع منطقه و برخی کشورهای اروپایی قابل کتمان نیست، در شهر اهواز و در حین برگزاری رژه نیروهای مسلح، در اقدامی رذیلانه مردم را به رگبار بست. در پی این اقدام تروریستی 25 نفر از هموطنانمان شهید و  حدود60 نفر نیز مجروح شدند.

نشست ویژه!
بعدازظهر شنبه، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از نشست ویژه رئیس‌مجلس و برخی نمایندگان با وزرای خارجه و اطلاعات خبر داد.
در ابتدای امر آنچه به ذهن خطور می‌کند این است که موضوع جلسه، بررسی ابعاد مختلف اقدام تروریستی اهواز و هماهنگی و تصمیم‌گیری درباره آن در سطح دو قوه است.اما با کمال تأسف موضوع جلسه هیچ ارتباطی با این حادثه تلخ ندارد.
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، روز شنبه از نشست مشترک رئیس‌مجلس با وزرای امور خارجه و اطلاعات برای بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم(CFT) خبر داد. نشستی که عصر شنبه در دفتر علی لاریجانی برگزار شد تا ابعاد مختلف این لایحه بررسی و درباره آن جمع‌بندی شود.
لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) یکی از همان لوایح چهارگانه است که با FATF (گروه ویژه اقدام مالی) پیوند و اتصال تام دارد.

نعمتی در مصاحبه با مهر گفته بود: این نشست از آن جهت برگزار می‌شود که مهلت دو ماهه مسکوت ماندن لایحه مورد ‌اشاره مدتی است به پایان رسیده و باید سریع‌تر در مجلس تعیین تکلیف شود.
وی تصریح کرد: در نشست مذکور روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و حقوقی و قضایی، روسای سه فراکسیون اصلی سیاسی مجلس و تعدادی از نمایندگان منتخب از فراکسیون‌ها حضور داشتند.

خیانت به خون شهدا
رئیس‌مجلس و وزرای خارجه و اطلاعات به همراه برخی از نمایندگان مجلس درخصوص برگزاری جلسه ویژه با موضوع FATF آن هم فقط چند ساعت پس از اقدام تروریستی اهواز، کاری نسنجیده و تامل‌برانگیز است.

به عبارت دیگر، این کج فهمی و بی‌غیرتی است که درست در روز جنایت تروریست‌های وابسته به غرب، یکی از مطالبات مافیای FATF در سطح دو قوه بررسی شود!
این در حالی است که نمایندگان مجلس باید در اعتراض به جنایت مزدوران دولت‌های صحنه‌گردان FATF لایحه مذکور را از دستور خارج کنند.

کارگروه FATF کجاست؟!
کشورهای سلطه‌گر غربی در نمایشی مضحک کارگروه FATF را با عنوان ادعایی نهاد مبارزه با پولشویی و تروریسم تشکیل داده‌اند. کارگروهی که مقر اصلی آن در فرانسه است. کشوری که میزبان گروهک تروریستی منافقین است. گروهکی که دستش به خون 17 هزار ایرانی آلوده است.

بزک کنندگان FATF در داخل کشور به این سؤالات پاسخ دهند؛در حال حاضر کارگروه FATF کجاست؟! چرا با تامین کنندگان مالی تروریست‌های الاحوازیه برخورد نمی‌کند؟! چرا برخوردی با قاتلان 17 هزار شهید ایرانی که مورد حمایت فرانسه قرار دارد، انجام نمی‌دهد؟! آیا آمریکا، انگلیس و فرانسه خبر ندارند سرکردگان و اعضای این گروهک‌ها در کدام خیابان از کدام شهرهای اروپا و آمریکا اقامت دارند؟! چرا FATF فقط برای مقابله با سپاه قدس و حزب‌الله لبنان و محور مقاومت که کمر گروهک تکفیری تروریستی داعش را شکسته، ساخته شده است؟!

در حال حاضر سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی ضدایرانی از جمله گروهک الاحوازیه تحت حمایت برخی دولت‌های اروپایی (گردانندگان FATF) قرار داشته و به راحتی در این کشورها کنفرانس خبری و میتینگ برگزار می‌کنند و در مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی ضدایرانی مستقر در اروپا نحوه ترور مردم ایران را شرح می‌دهند!

جالب اینجاست که فرانسه و انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی با وجود حمایت گستاخانه و بی‌ملاحظه از قاتلان 17 هزار شهروند ایرانی و تروریست‌های تجزیه‌طلب، به عنوان مالکان مافیای FATF از ما می‌خواهند در راستای شفافیت و صداقت(!) و برای استفاده از مزایای برجام، تعهدات جدیدی را ذیل FATF و ملحقات آن بپذیریم که وجه مشترک آنها ادعای «مبارزه با تروریسم و پولشویی حمایت‌های مالی از تروریست‌ها» می‌باشد!

FATF در خدمت خزانه‌داری آمریکا
گفتنی است مارشال بیلینگسلیا دستیار معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا(اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران)، تیرماه سال جاری رئیس‌FATF شد. وی همزمان پیگیر تحریم‌های ضدایرانی است.

بیلینگسلیا در هفته‌های گذشته گفته بود:«با اسرائیل علیه ایران همکاری نزدیک داریم». حال به نظر شما، FATF حامیان غربی تروریست‌هایی مثل الاحوازیه و منافقین را تحت فشار می‌گذارد؟!

براساس FATF ایران باید تراکنش‌های مالی سپاه قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، مراکز علمی از جمله دانشگاه صنعتی شریف و گروه‌های مقاومت را به آمریکایی‌ها تحویل بدهد.

از سوی دیگر بنابر مستندات موجود، تعریف تروریسم از سوی کشورهای عضو FATF باید مطابق تعریف وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت گیرد.

بر همین اساس FATF در خدمت وزارت خزانه‌داری آمریکا در جهت تسهیل اجرای تحریم‌های آمریکاست. به عبارت دیگر آمریکا برای دقیق‌تر شدن تحریم‌ها نیاز بسیار زیادی به اجرای استانداردهای FATF   در ایران دارد و اتاق جنگ اقتصادی این کشور (در وزارت خزانه‌داری) ازFATF   به عنوان یک بازوی قدرتمند در این راستا استفاده می‌کند.
تصویب FATF و کنوانسیون‌های وابسته به آن، ریل‌گذاری برای تسلیم‌سازی کشور در جنگ اقتصادی است.

FATF و افزایش قیمت ارز
«موسی شهبازی غیاثی» کارشناس مسائل اقتصادی در مصاحبه با فارس در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود اطلاعات 400 صرافی در شرایط تحریمی در قالب FATF به طرف‌های خارجی ارائه شده است، گفت: برخی می‌گویند در قالب پازل FATF جلو رفته‌اند و صرافی‌ها را محدود کرده‌اند؛ چون FATF روی صرافی‌ها دست گذاشته بود که مبادلاتشان شفاف نیست.

غیاثی در پاسخ به این سؤال که آیا افشای اطلاعات صرافی‌ها برای آوردن ارز به داخل کشور از طریق سیستم بانکی و پر کردن فرم مربوط به مبارزه با پولشویی که در قالب FATF مطرح است منجر به مسدود شدن کانال‌های ارزی خارج از کشور نمی‌شود، تصریح کرد: این حرف درست است. متأسفانه پیش از شوک ارزی برای اینکه می‌خواستیم در بستر شفافیتی که FATF مدنظر داشت حرکت کنیم مبادلات بانکی به خارج از کشور اعم از حواله، ضمانت‌نامه و  ال‌سی باید در بستر سوئیفت انجام می‌شد.
وی توضیح داد: پیش از سامانه سپام ارزی بانک مرکزی و قبل از تحریم، حتی مبادلات داخلی بانک‌ها نیز با سوئیفت انجام می‌شد و پس از آن سپام راه افتاد. قبل از آنکه بیانیه خزانه‌داری آمریکا برای تحریم سوئیفت منتشر شود کار با سوئیفت انجام می‌شد و بانک خارجی اطلاعات مشتری را درخواست می‌کرد و سؤال می‌پرسید که رویه‌های پولشویی در کشور ما چگونه است؛ متأسفانه از این طریق ضربه خوردیم و امر مسلمی است. این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: ارائه اطلاعات صرافی‌ها باعث افزایش قیمت ارز شد.

هوشمندتر شدن تحریم‌ها
برخلاف برخی ادعاها در داخل کشور، آمریکا نه تنها از اجرای دستورات FATF توسط ایران ناراحت نمی‌شود، بلکه این اقدام را تکمیل‌کننده پازل تحریم‌های بانکی و هوشمندتر شدن تحریم‌ها می‌داند.

آخرین شاهد این مدعا، سخنان چندی پیش «سیگال مندلکر» معاون خزانه‌داری آمریکا- اتاق جنگ اقتصادی آمریکا- است که جزئیات درخواست‌های FATF از ایران را مطرح کرده و حتی نسبت به طولانی شدن روند تصویب لوایح استعماری در مجلس ایران از جمله کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) معترض شد.

اقتصاد و امنیت
حمله تروریستی اهواز نشان داد دشمن پس از اقتصاد، امنیت کشور را نشانه رفته است. امنیت ایران به اعتراف دوست و دشمن نظیر ندارد. دشمن با این گونه حملات کور به دنبال گرفتن این مولفه رشک‌برانگیز از مردم است.

پذیرش FATF و به عبارتی پذیرش قانون مطلوب آمریکا و اروپا نسبت به مبارزه با تامین مالی تروریسم، به معنای خط بطلان کشیدن بر محور مقاومت، بازگذاشتن دست اسرائیل و آمریکا در منطقه، دست کشیدن از عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران، محصور نمودن ملت ایران در مرزهای خودش و بازگذاشتن دست دشمنان برای اعزام گروهک‌های تروریستی و حمله به ملت ایران است.

تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است. لازم و ضروری است که نمایندگان مجلس به جای برگزاری نشست ویژه برای تسریع در تصویب لوایح مرتبط با FATF، در اعتراض به جنایت مزدوران دولت‌های صحنه‌گردان FATF لوایح مرتبط را از دستور خارج کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نمی دانم اینها راچه می شود از اینFATF چی گیرشون میاد که علی رغم این همه مخاطره وباتوجه به عهد شکنی دشمن،نهی شورای نگهبان ومجمع تشخیص مصلحت و مهمتر از همه نهی صریح رهبری باز هم دنبال تصویبش هستند.
...
هادی
Iran, Islamic Republic of
کجا شورای نگهبان و مجمع مخالفت کردن! یکم مطالعه کن برادر...
اینمه اقتصاد دان و مراکز مهم هم میگن تصویب بشه...
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم شما اهل مطالعه هستید البته از توع کتب تخیلی
Iran, Islamic Republic of
قانون مبارزه با پولشویی باید اجرا بشه
من خودم یکبار تو هند میخواستم چند هزار روپیه که فقط معادل ۸:میلیون تومان بود از یک حساب به حساب دیگه واریز کنم بانک گفت بیش از ۴ ‌میلیون تومان معادل روپیه جابه جا شدن باید علت جابه جایی و مبالغ بالاتر منبع کسب پول مشخص باشه ولی تو ایران شما صد میلیارد از حساب بردار یا واریز کن بدون اینکه منبعش مشخص باشه
مبارزه با پولشویی؟؟؟ خوش خیالی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
به نام مبارزه با پولشویی و به کام آمریکا برای مبارزه با محور مقاومت. کسانی که فکر می کنند پولشویی با اجرای FATF، حل می شوند مانند کسانی هستند که فکر می کردند که با مذاکره با آمریکا و برجام، مشکل اقتصاد حل می شود و دلار 1000تومان می شود. زهی خیال باطل
United States
محور مقاومت ؟ بابا سوریه و لبنان هم عضون ...
Iran, Islamic Republic of
خوب با قوانین داخلی انجام بشه چکار داره به اون قانون استعماری فضول !!!
Iran, Islamic Republic of
سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه اصلاح قانون مبارزه پولشویی جزو مصوبات ۴ گانه موسوم به fatf است که اعضای شورای نگهبان اعلام کردند که می‌بایست از سوی قوه قضائیه ارائه شود و آن را مغایر قانون اساسی دانست.

قابل توجه آقاهادی عزیز
این هم آدرس خبرالبته فقط یکی ازمنابع والا اگر رجوع کنید بسیارزیاداست
www.entekhab418848/.ir/fa/news/
هادی
Iran, Islamic Republic of
این کجاش مخالفت بود!!!؟؟ میگه از یک نهاد دیگه باید ارائه بشه!!
اینه مطالعه و سند شما!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
هادی جان! برو خوش باش! فقط همین!...
هادی
Iran, Islamic Republic of
با این اسنادی غیر قابل انکاری که شما دارید باید هم بریم خوش باشیم و به حرف شما گوش ندیم...
Iran, Islamic Republic of
هادی جان! افتاب رو هم برای کسیکه چشمش رو به حقیقت بسته ،بیاری ،منکرش میشه.اولینها در تاریخ نیستی واخرینش هم نخواهی بود.
Iran, Islamic Republic of
هادی جان برو خوش باش عزیز دل..... هرجور بخواین تفسیر میکنین.........بعد هم از همه طلبکارین
Iran, Islamic Republic of
ایا گروهک تروریستی الاحوازیه درلیست سیاه پولشویی است.؟؟
🔸ایا گروهک منافقین با ان همه سابقه ادم کشی و جرم و جنایت در لیست سیاه پول شویی است؟؟
🔹ایا امور مالی و فروش نفت داعش در چند سال گذشته دور از چشم و کنترل سردمداران سازمان مبارزه با پول شویی بود.
🔸ایا این همه تجهیزات مدرن برای ۵۰ هزار نفر نیروی مسلح دور از چشم غرب از انبارهای ‌اسلحه امریکا و انگلیس ..... دزدگی به انها فروخته اند.؟
▪ایا گروه های ترورستی دیگر، فعال در سوریه و عراق و افغانستان مورد پیگیری پول شویی مسئولین FATF هستند.؟؟؟؟
دولت میانمار چطور؟؟و...
Iran, Islamic Republic of
گزارش: با نظر مخالف مجمع تشخیص "کارِ FATF" یکسره شد + متن نامه
مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به شورای نگهبان ایراداتی جدی به "FATF" وارد کرده است. این ایرادات تقریباً نشان می‌دهد که هم شورای نگهبان و هم مجمع تشخیص با پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی مخالفند.
مطالعه بفرماییدآقاهادی
این همه نشانی:
https:w//ww.tasnimnews.com/fa/news/1397/04/26/1778644/گزارش-با-نظر-مخالف-مجمع-تشخیص-کارِ-fatf-یکسره-شد-متن-نامه
هادی
Iran, Islamic Republic of
از روباه پرسیدن شاهدت کو گفت دمم.. تسنیم هم شد منبع سند برای شما دلواپس ها؟
دلواپس
United Arab Emirates
خیلی جالب است اقای هدایت کننده!! هرطور می خواهی با توهین ومغالطه راهت را ادامه می دهی...این نقطه ی جدایی راه ماست
گفتنی ها را گفتند ...صم بکم عمی فهم لایعقلون
Iran, Islamic Republic of
جک نگو مومن
مثل امثال هادی، این است که نرود میخ آهنین به سنگ
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
رهبری، مجلس و دولت را به صراحت از پیوستن به کنوانسیونهای بین المللی(مثل CFT) نهی فرمودند. لوایح مربوطه هم در شورای نگهبان و مجمع رد شدند. ولی باز هم امثال هادی اصرار دارند.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
هادی خان، اگر دولت محترم و اقتصاددانان حامی آنان تبحری داشتند، قیمت ارز را به 16 هزار تومان نمی رساندند و کوه برجام شان موش نمی زایید
برجام هم همین بود، در بوق و کرنا کردید که با برجام حتی مشکل آب خوردن مردم حل می شود و همه دیدند که نه تنها مشکلی حل نشد بلکه مشکلات بسیاری نیز به مشکلات قبلی اضافه شد
هادی
Iran, Islamic Republic of
شما رو موشک چیزی نمی نوشتی... تو همه جا سرک نمیکشیدی... برجام هم میموند...
Iran, Islamic Republic of
عجب حالا هم شعارهای روی موشک مقصر شدن؟؟؟؟ ...
هادی جان، شما بگو کجای برجام گفته که آزمایش موشکی، مانع برجام است
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
کسانی که می گویند نوشتن شعار روی موشک یا آزمایش موشکی یا نمایش شهر موشکی، باعث عدم انتفاع از برجام شده است، توضیح دهند که کجای برجام آمده است که این کارها، مانع انتفاع از برجام می شود؟ از همان ترجمه وزارت خارجه ظریف اینا نیز سند بیاورد قبول است منتها با آدرس دقیق تا همه بتوانند ببینند نه اینکه از توهمات خود آدرس دهند.
دلواپس
United Arab Emirates
آقا هادی خیلی ساده لوحی است که فکر کنیم نقشه دشمن براساس دوتا شعار نوشته تغییر کرده...نقشه های دشمن ازسالها قبل مثل شطرنج طرح ریزی شده فقط ادمها با تفکراتشان مهره ی اون بازی می شوند...
Iran, Islamic Republic of
اولا که به قول خودت یک کم مطالعه کن هم شورای نگهبان و هم مجنع مخالفت کردن و جالب اینکه سخنگوی هر دو مرجع ذکر شده صریحا توضیح دادن......دوما اگه اینهمه اقتصاد دان و مراکز فقط به حرفه ؟؟؟پس میشه گفت اینهمه اقتصاد دان و مراکز هم مخالفت کردن.............این چه منطقیه که اولا همه را تهمت به عدم مطالعه و بی سوادی میزنین؟؟؟ دوما هر چی دوست دارین از قول دیگران میگین و اصلا فکر نمیکنین که اخبار در دسترسه؟؟؟ سوما بدون نامبرده فقط میگین همه موافقن؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هادی تو اینجا م هستی که ؟!"بدو برو تو سایت های خودتون . بدو
M.sh
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...
United States
چرا ایران از شفافیت مالی می ترسه ؟ چرا اقای شریعتمداری از همه دنیا می ترسه ؟ چرا اقای شریعتمداری می ترسه درهای کشور باز بشه ؟ مگر چیزی پشت پرده دارید ؟ چرا از نقل و انتقال و مراوده دنیا می ترسید ؟ مگر مشولین ما چیکار می کنن که همه چی باید محرمانه و پشت پرده باشه ؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
داداش از شفافیت مالی اونهائی که میترسند بعد از پنج سال ،حتی ملت فیش حقوق وپاداشهاشون رو ببینه ! ...
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ما از شفافیت مالی نمیترسین ولی عقل حکم میکنه که وقتی همسایه دزد قهاریه اموالت رو جلوی چشم اون نذاری و بیشتر مراقبت کنی.....امریکا دنبال شفافیت نیست بلکه دنبال غارت ما هست
دلواپس
United Arab Emirates
انسان باهوش !این نوع شفافیت مالی مطرح شده درFATFدقیقا برای زیرنظر گرفتن مسئله ای به نام امنیت ملی وردیفهای مربوط به اون است چرا تواصرار داری اسرار درونی کشورت که برای امنیت مردم است بدست دشمن بیفتذ؟البته من نمی دونم شما از کدام گروه یا فرقه ای اما شفافیت مالی انجا که ندانی اونها چقدر از این درگیری ها اسلجه فروختند وبا پولش اتش درگیری ها را روشن نگه می دارند...
Netherlands
الَّذِينَ هُمْ فِي خَوْضٍ يَلْعَبُونَ
...نشست مشترک رئیس‌مجلس با وزرای امور خارجه و اطلاعات...
خیانت به خون شهدا
رئیس‌مجلس و وزرای خارجه و اطلاعات به همراه برخی از نمایندگان مجلس درخصوص برگزاری جلسه ویژه با موضوع FATF آن هم فقط چند ساعت پس از اقدام تروریستی اهواز، کاری نسنجیده ... است.

....
هادی
Iran, Islamic Republic of
ربط شهدا و تصویب این موضوع فقط سو استفاده از نام و خون شهداست...
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دقیقا
40 ساله این دو طیفی که کشور رو مدیریت کردند و هر دوشون هم اشتباهات بزرگی داشته اند به فراخور زمان از این اتفاقات بهره برداری سیاسی کرده اند
خجالت آوره که از خون چند نفر بیگناه هم استفاده ابزاری می کنند
دلواپس
United Arab Emirates
من باهرنوع استفاده ی ابزاری از مفاهیم ارزشی مخالفم همانطور که از بی سیاستی گروه ها در این 40 سال کفری ام قطعا باید عملکرد همه ی گروهها شفاف باشد...اما انجا که نقطه اثر تصویب واجرای لوایح ومعاهدات روی مسائل امنیتی ودفاعی است نباید ساده انگار باشیم...قطعا فشار انها دراین زمینه برای ایجاد نفوذ واعمال قدرت درعرصه ی موشکی وامنیتی است از اینجا است که باید از ثمره ی مقاومت شهدا پاسداری کرد...خوبست که تجربه ی برجام را دارید
Netherlands
...
Iran, Islamic Republic of
به نظرم باید دنبال علت اینهمه اصرار برخی برای پیوستن به این کنوانسیون‌ها را جویا شد
هادی
Iran, Islamic Republic of
بیشتر از اون باید اصرار شما به عدم تصویب رو باید جویا شد...
Iran, Islamic Republic of
_با توجه به سابقه همکاری با FATF، کسب رضایت گروه در پایان پیاده سازی 12 ماهه "برنامه محرمانه اقدام" همچنان در حاله ای از ابهام است.

_از نظر ابر قدرت ها و نهادهای بین المللی، نهاد های انقلابی امثال سپاه پاسداران و وزارت دفاع و همینطور حزب الله لبنان و جریان مقاومت در عراق و سوریه مشمول تحریم های همه جانبه هستند و تروریستی قلمداد میشوند.

_اگر قرار به تحریم نهادهای انقلابی باشد، تکلیف امنیت ملی یکسره و خطر سلطه بیگانه و نفوذ تروریسم به درون کشور شدیداً اوج میگیرد.
Iran, Islamic Republic of
البته فقط این نیست.ما مجبور میشیم طبق مقررات خاصی که در این کنوانسیون برای فقط ایران نوشته شد ،ریز حسابهای هر کسی ،از صرافیها تا هر شخص دیگری رو در اختیار این نهاد=دست نشانده کدخدا قرار بدیم.یعنی عملا اقتصادمون رو دست دشمن بدیم.
دلواپس
United Arab Emirates
علت اصرار شمابرتصویب:ساده انگاری ,بی توجهی به نتیجه ی هیچ برجام , نشناختن عمق توطئه ها و...
امير
Iran, Islamic Republic of
FATF تصويب بشه ديگه پولهاي اختلاس شده ردشون گرفته ميشه و اختلاس گران دلواپس نمي تونن پولهاشون
رو به اونور آب انتقال بدند ، جلوي پولشويي آقازاده ها هم
سد ميشه ! به اسم امريكا و اسرائيل نگذارين تصويب بشه!
Iran, Islamic Republic of
با مطالعه راهبردهایی که کارگروه اقدام مالی تحت عنوان استانداردسازی مراودات پولی بانکی ارائه می کند می توان دریافت که براساس بند 39 این استانداردهای یکسان که Extradition نام دارد، وقتی کشور عضو از شما همکاری علیه تروریسم میخواهد همکاری باید راضی کننده باشد فارغ از این که آیا هر دو کشور تعریف واحدی از تروریست داشته باشند یا خیر. مثالی که برای درک بهتر این بند از توافق می توان زد این است که به عنوان نمونه، یک بانک آمریکایی، انگلیسی و یا حتی متعلق به رژیم صهیونیستی می تواند از بانک ایرانی اطلاعات مالی و تراکنش های مربوط به اشخاص و سازمان ها یا شرکت ها را مطالبه کند و بانک ایرانی نیز موظف می شود در مدت کوتاهی این اطلاعات را در اختیار طرف مقابل قرار دهد. حال اگر بانک ایرانی اطلاعات خواسته شده را انتقال ندهد یا محتوای انتقال داده شده با قانون کشور دیگر در شناخت مصداق تروریسم مطابقت نداشته باشد ایران به عنوان کشور ناقض سیاست های استاندارد fatf شناخته می‌شود.
فقط یکی از موارد امنیتی راخدمتتان آوردم.عقل سلیم وتجربه برجام می گوید بار دیگر تعهدی برای کشور ایجادنکنیم
Iran, Islamic Republic of
عزیزم! خودمون میتونیم شفاف سازی داخلی داشته باشیم....
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
اقازاده ها پولهاشون راشستند اونور پهن کردن توافتاب خشک شده جلو چشم غربی هاست دارن کیفش را می برند...دیگه نیازی به تصویب نیست
Iran, Islamic Republic of
تصوصب FATFهیچ ربطی به خون شهدا ندارد و سواستفاده خیلی واضحی است اتفاقا برعکس آنچه کیهان مدعی است و البته مثل همیشه اسنادی دارد که هیچ وقت از جیب کت شریعتمداری بیرون نمی آید ( چون کتش اصلا جیب ندارد ) این سازمان می تواند با بررسی تراکنش های مالی رد شدن پول را به کشورهای عضو گزارش کند و جلوی تامین مالی گروهای تروریستی را بگیرد .
Iran, Islamic Republic of
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي (از جمله نيروي قدس و فرمانده آن حاج قاسم سليماني) و برخي از شخصيت هاي حقيقي و حقوقي وابسته به آن مانند قرارگاه خاتم الانبيا از جمله نهادهايي هستند که در قطعنامه هاي شوراي امنيت از جمله قطعنامه 2231 که توافق برجام را براي ايران الزام آور نمود، به دليل ارتباط با موضوع موشکي و مقاومت مورد تحريم قرار گرفتند.
Iran, Islamic Republic of
این حرفها را بین مطبوعات فقط کیهان می زند و بین نمایندگان مجلس فقط کریمی قدوسی هیچ کدامشان هم نقدشان معتبر نیست .!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پ نه پ !لابد جنابتان معیار حق وباطلید !
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برای ما کیهان معتبرترین روزنامه است که همیشه میخوانیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
کیهان راستگوترین رسانه دنیاست عوضش از رسانه های ضد انقلاب و اصلاح طلب شارلاتان تر و دروغگو تر و خائن تر وجود نداره...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
چون کمتر کسانی بصیرت کیهان وقدوسی را دارند شما اول جلوی نور افتاب تابان برجامو بگیر چشمو اذیت می کندبعد بیا FATF!
Iran, Islamic Republic of
درخواست اروپایی ها از کشورمان برای تحقق سریع تمامی درخواست های FATF با ادعای این کشورها مبنی بر تلاش برای تحقق برجام بدون آمریکا کاملا متناقص است و نشان می دهد سیاست آمریکا و اروپا در تعامل با ایران همچنان کاملا هماهنگ و تکمیل کننده یکدیگر است.
Iran, Islamic Republic of
جلوی 3تن طلای عربستان به منافقین رو چرا نمی گیرن پس؟!
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم محترم10:25
کیهان می گوید پول گروههایی مانند الاحوازیه از سایر کشورها می آید و آنها عضو FATFهستند.اگر این نهاد برای مبارزه با تروریست ها کارآمد است و صداقت دارند جلوی تامین مالی آنها را بگیرد.ظاهرا از ناراحتی کیهان متوجه مطلب نشده اید.مگر ما منابع مالی داعش و الاحوازیه را تامین کرده ایم که تا عضو اف.ای.تی.اف نشویم مانع از تامین منابع مالی آنها نمی شوند.
Iran, Islamic Republic of
اشکال این جاست که شما فکر می کنید FATFیک دستگاه پلیسی است و می تواند جلوی چیزی را بگیرد خیر آنها به اعضا خود که تقریبا به غیر از 3 یا 4 کشور جهان همه عضوش هستند حتی سوریه و عراق ، گزارش می دهند که فلان تراکنش مالی از مبدا نامشخص از سیستم بانکی شما به مقصد نامشخصی عبور کرده است . وظیفه رسیدگی بعهده سیستم بانکی شماست .
Iran, Islamic Republic of
برای ایران درست مثل برجام که محدودیتهای خاصی برای ایران وضع کرده اند ،اکشن پلن=برنامه اجرائی مجزائی نوشته اند.زحمت بکش سرچش کن.
Iran, Islamic Republic of
آهان کیلو کیلو اسلحه ودلار وامکانات به داعشی ها می فرستند از پشت دیوار fatf مثل آب خوردن اینجا قانون 1دلار ارزش نداره ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی دارد؟
Iran, Islamic Republic of
مارشال بیلینگسلیا دستیار معاون وزارت خزانه داری آمریکا تیرماه رئیس FATF شد. او همزمان پیگیر تحریم های ضد ایرانی است.
حالا چرا مجلس و دولت دنبال تصویب این طرح است؟!
Iran, Islamic Republic of
ادعاى كيهان ياوه اى بيش نيست ، از مجلس و دولت محترم انتظار داريم هر چه سريع تر نسبت به تصويب اين لايحه اقدام عاجل نمايند
Iran, Islamic Republic of
...
مرگ بر آمریکا مرگ بر fatf
Iran, Islamic Republic of
درود بر کیهان
درود بر شریعتمداری سردار قلم
رضا
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر fatf ؟
مثل اینکه بگویید مرگ بر دیوار، مرگ بر سویفت، مرگ بر lc
واقعا دفاع بد از دفاع نکردن هم بدتره ها دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
یاوه واقعی ادعای مزخرف تو و همه FATF پرستان خائن به کشور و مملکت است
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خ… بر سر شيادت كنم جهان ! باز هم سانسور !
شرافتاً از خودتون شرم نمى كنيد ؟! عاشق خفقانيد ، انشاءالله لال از دنيا بريد
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
کاربر3و13از بیاناتتان معلوم است جه دروگوهری می باریدید که جهان حذف کرده بروید سایتهای ازادی بخش رجوی وامد نیوز از وجودتان بهتر استفاده می کنند
United States
مملکت مگر ارث پدریت هست که دستور میدی کجا بره و نره ؟ اون هم یک ایرانی هست ، اندازه تو و حتی بیشتر از تو ساندیسخور مواجب بگیر حق داره . تو داری با پول مالیات من و امثال اون اقا و پول نفتمون مفت مفت می گیریی و می نویسی .
رضا
Iran, Islamic Republic of
بالایی نوشته من بود که حذف کرد چون حرف منطقی زدم و بدور از توهین
ولی هدف جهان نیوز، بهره برداری سیاسی برای یک حزب با روش استفاده ابزاری از آگاهی کم مردم با ارائه اطلاعات نادرست یا سطحی می باشد
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
در عصر انفجار اطلاعات انسانها مخیر به انتخابند ونیزدرهمه ی سایتها حق انتخاب بادبیریا مدیر سایت است بارها درسایتها نظر داده ام وانتخاب نشده ولی فکر می کنم سایت جهان خیلی باتوجه تر برخورد می کند
Iran, Islamic Republic of
...
Russian Federation
کسی که حسابش درست باشد از شفافیت نمی ترسد . خیلی ها از اب گل الود ماهیگیری می کنند . و برای خیلی های شب بهتر از روز است .
Iran, Islamic Republic of
مشکل امثال شما دل دادن به عموسام است هرچه از تجربه واستدلال بیاوریم ، دلداده های شیطان بزرگ همه را حمل برصحت کرده وتوجیه می کنند. شفافیت در مقابل دشمن؟! به شما باشد برای شفاف سازی زاغه مهمات و تعدادموشکهایمان و...را برای دشمن عیان خواهید کرد همانطور که دربرجام کردند وپس از نقض عهد دشمن به جای نفرت از او باز به توجیه نوشتن روی موشک و... پرداختند
شفاف سازی را مجلس در دردستور قرار دهد نه آنکه حتی با رای علنی نمایندگان مخالفت کند.شفاف سازی در مقابل دشمن بدذات که خود بزرگترین مخفی کاریها را می کند وخود سرچشمه تروریسم از طالبان وداعش گرفته تا رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و...است از حماقت وخیانت است
Iran, Islamic Republic of
احسنت ...چیزی که عیان هست چه حاجت به بیان است.نتیجه پذیرش fatf مثل روز روشنه که فقط مانع حمایت ایران از کشورهای مظلوم میشه...
چه خوب بود که قبل از تصویب این لایحه، تعریف درست و مشترکی از تروریسم از اروپاییها خواسته میشد!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
این شفافیت نیست اتفاقا تصویب FATF افتادن تو چاله ابهام زایی و اتهام پراکنی واهی غربی ها علیه ایران است
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری با لفاظی کار مملکت درست نمیشود دشمن را باید با تدبیر مهار کرد مخصوصا زمانی که قدرت ما از او ضعیف تر باشد.