جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نوعی تخصص پزشکی که ایران از آن محروم است

يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 641980
دبیر علمی کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم دیابت از رونمایی نرم افزار بهبود زخم پا خبر داد و گفت: هنوز در کشور متخصص پزشکی پا نداریم.
نوعی تخصص پزشکی که ایران از آن محروم است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دکتر پروین منصوری در نشست خبری سومین کنگره بین‌المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم دیابت با اشاره به برگزاری این کنگره در 2 الی 4 مهر در مرکز همایشهای رازی تهران اظهار داشت: همچنین در این کنگره از نرم افزار جدیدی برای شناسایی و اعلام بهبودی زخم رونمایی می‌شود.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم دیابت ادامه داد: همچنین گایدلاین جدید (راهنمای بالینی) زخم دیابتی پا نیز معرفی و تشریح خواهد شد.

منصوری با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد محقق زخم در دنیا کم است ولی در ایران تحقیقات قابل توجه ای صورت پذیرفته است که از نظر تعداد مقالات باعث تعجب بزرگان این حوزه در دنیا شده است، گفت: ولی با این وجود  ایران از وجود برخی تخصص‌های پزشکی محروم است.

وی در توضیحات بیشتر تصریح کرد: مثلاً در کشور ما همچنان فاقد متخصص پا در حیطه‌های زخم مزمن هستیم،درحالیکه تربیت و وجود چنین متخصصانی می‌تواند باعث گسترش خدمات متعدد به بیماران درگیر با زخم‌های مزمن و پا شود.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم دیابت درباره فواید خدمات پیشگیری از زخم‌های دیابتی، عنوان کرد: از جمله اینکه این متخصصان در حوزه پیشگیری و جلوگیری از ایجاد زخم پا می‌توانند کمک شایانی کنند زیرا عفونت زخم پا در نهایت منجر به مرگ بیمار می‌شود.

منصوری با گریزی به قطع پای بیماران دیابتی که در دنیا بسیار شایع است، گفت: همچنین در کشوری به مانند آمریکا سالانه میلیون‌ها دلار هزینه زخم و پانسمانهای گران آن می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *