پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حمله به نیروهای آمریکایی در جنوب سومالی

يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 641865
ارتش آمریکا اعلام کرده، قوای نظامی این کشور و نیروهای همپیمان با آن در سومالی هدف حمله قرار گرفتند. همچنین ارتش آمریکا در پاسخ به این حمله دست به یک حمله هوایی زد که کشته شدن ۱۸ شبه نظامی الشباب را در پی داشت.
حمله به نیروهای آمریکایی در جنوب سومالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، این رخداد روز جمعه در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال غرب کیسمایو در جنوب سومالی اتفاق افتاده است؛ جایی که در آن نیروهای نظامی کماندوی سومالی در کنار نیروهای آمریکایی که به آنها آموزش می‌دهند، به صورت مشترک عملیات انجام می‌دهند.

در ماه‌های اخیر حملات هوایی و موشکی این نیروها تشدید شده است.فرماندهی آفریقا در ارتش آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله هوایی آمریکا بعد از آن علیه شبه نظامیان صورت گرفت که نیروهای آمریکایی و همپیمانانشان هدف حمله قرار گرفتند.

همچنین نیروهای آمریکایی در سومالی با هیات اتحادیه آفریقا در سومالی نیز که مورد حمایت سازمان ملل است شراکت دارند؛ هیاتی که ماموریتش مقابله با تهدیدهای شبه نظامیان الشباب است.

فرمانده آفریقایی ارتش آمریکا گفت، این حمله هوایی "در دفاع از خود" صورت گرفت و موجب کشته شدن ۱۸ شبه نظامی شد.در ادامه این بیانیه تصریح شد: در جریان درگیری‌ها همچنین دو شبه نظامی دیگر نیز از سوی نیروهای سومالیایی و با سلاح‌های کوچک کشته شدند.

در ماه ژوئن یک کماندوی آمریکایی در جریان حمله‌ای در جنوب سومالی کشته شد و در همین حمله چهار عضو دیگر ارتش آمریکا به همراه یک سرباز سومالیایی زخمی شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *