جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
در اعتراض به تحریم‌های آمریکا

چین مذاکرات نظامی با آمریکا را تعلیق کرد

يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 641861
چین با احظار سفیر آمریکا در پکن و تعلیق مذاکرات نظامی مشترک، به تصمیم آمریکا برای تحریم یک آژانس نظامی چینی و مدیر آن بابت خرید جنگنده‌ و سامانه موشکی اس 400 از روسیه، اعتراض کرد.
چین مذاکرات نظامی با آمریکا را تعلیق کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، براساس اعلام وزارت خارجه چین "ژنگ ژگوآنگ" معاون وزیر خارجه چین "تری برنستاد" سفیر آمریکا در پکن را در اعتراض به این اقدام احضار کرد.

وزارت دفاع چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد "شن جینلانگ" رئیس نیروی دریایی را که به ایالات متحده رفته بود فراخوانده و مذاکرات در پکن میان مقام‌های نظامی چین و آمریکا را که برای روزهای آتی برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق انداخت. ارتش چین اعلام کرده که این حق را برای خود محفوظ می‌داند که تدابیر بیشتری اتخاذ کند. جزئیاتی از این اقدامات احتمالی بیان نشده است.

وو کیان، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد، تصمیم چین برای خرید جنگنده و سامانه دفاع موشکی از روسیه اقدامی عادی در راستای همکاری میان دو کشور مستقل است و آمریکا "حق هیچگونه دخالتی ندارد."  

وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه تحریم‌هایی را علیه اداره توسعه تجهیزات چین (EED) که شاخه‌ مسوول خرید تسلیحات است، اعمال کرد چرا که این آژانس وارد "دادوستد مهمی" با اصلی‌ترین شرکت صادرات تسلیحات روسیه شده بود.  

تحریم‌های آمریکا به خاطر خرید ۱۰ هواپیمای جنگی سوخو-۳۵ در سال ۲۰۱۷ و سامانه دفاع موشکی سطح به هوای اس-۴۰۰ در سال ۲۰۱۸ از سوی چین است. یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا شنبه گفت، چین تنها کشوری است که سامانه اس-۴۰۰ در اختیار دارد که نقض قانون تحریم‌های آمریکا در واکنش به "رفتار بد" روسیه است. این مقام که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که هدف از این تحریم‌ها روسیه است نه چین.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *