سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۴

شرط اثربخشی گریه بر امام حسین(ع) چیست؟

يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 641850
گروه فرهنگی جهان نيوز: گریۀ بر امام حسین علیه‌السلام این قدرت را دارد که باعث آمرزش تمام گناهان شود؛ اما به شرطی که مانع نباشد. اصطلاحاً این عمل، مقتضی است. مثلاً یک ماشین برای اینکه حرکت کند باید بنزین و روغن و ... برایش فراهم باشد؛ اما اگر جلوی آن یک کوه باشد، آیا می‌تواند حرکت کند؟ دیگر اشکال از ماشین و عوامل ماشین نیست؛ بلکه آن مانع نمی‌گذارد که ماشین حرکت کند. پس ثواب و برکات عزاداری بر امام حسین که همه حق است، مقتضی است و باید در کنار آن موانع را هم برطرف کرد. 

اشکال کار ما کجاست؟ چرا ما هنوز در بند هوای نفس و شیطان هستیم؟ این روایات که یکی دو تا نیست. اینقدر زیاد است که شکی در درستی‌اش نیست. در امام حسین ‌علیه‌السلام هم شکی نیست. شک در خود ماست. اشکال خودمان هستیم. برای اینکه یک قطره اشک ما اثر خودش را بگذارد باید کمی زندگی خود را جمع و جور کنیم. نماز هم همین است. اگر بخواهیم نمازمان نماز بشود، باید در طول روز حتی یک کلمه هم بی‌حساب از دهان ما خارج نشود.

گزیده ای از بیانات آیت الله جاودان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا ما هنوز در بند هوای نفس و شیطان هستیم؟
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
آیا کسی که 355 روز سال ، خون مردم را می مکد ! با 10 روز اشک ریختن برای سالار شهیدان ، بهشتی می شود ؟! یقینا این از عدل الهی بدور است !! باید فرد صلاحیت داشته باشد ، تا مورد لطف قرار گیرد !!