سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

ده‌نمکی با «چهل و هشت» به شبکه ۴ آمد

يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 641839
به منظور گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس تمامی شبکه‌های سیما ویژه برنامه های متناسب با این ایام پخش می‌کنند.
ده‌نمکی با «چهل و هشت» به شبکه ۴ آمد
به گزارش جهان نيوز، مجموعه‌های تلویزیونی، مستند، وله‌، نماهنگ‌های دفاع مقدس و برنامه‌های گفت‌وگو محور از جمله ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده توسط شبکه‌هاست که روی آنتن می‌رود.
********************************************
شبکه یک سیما
*** سریال «بچه‌های گروهان بلال» به کارگردانی عبدالرحمن شلیلیان در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده است، قرار است از هر شب بجز پنجشنبه‌ها ساعت ۱۵ : ۲۲ پخش شود.

در خلاصه قصه این سریال آمده است: بچه‌های گروهان بلال نام گروهان مهندسی رزمی است که نیروهای آن را نوجوانان تشکیل می‌دهندکه همگی راننده لودر و بلدوزر هستند. رحیم جانبازی است که فرماندهی این گروهان را به ناچار و به سودای رفتن دوباره به خط مقدم جبهه پذیرفته است...

*** مسابقه «اس بی اس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید بهرامی، رقابت دیدنی کلاه سبزهای دریا دل ارتش جمهوری اسلامی را هر شب بعد از خبر ساعت ۱۹ روی آنتن می‌برد.

این مستند - مسابقه، در قسمت اول اس بی اس، ۱۵۰ تکاور نیروی دریایی با هم رقابت می‌کنند که پس از گذراندن مراحل مختلف، ۹ نفر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد. پس از طی رقابتی دیدنی، از بین این ۹ نفر، ۶ نفر منتخب نهایی خواهند بود که در سه تیم دو نفره رقابت را تا روز پایانی در آیتم های رئال و برگرفته از عملیات های واقعی نیروی دریایی ارتش، ادامه می‌دهند.

مسابقه «اس بی اس» کار مشترکی از گروه اجتماعی شبکه یک و نیروی دریایی ارتش است که هر شب بعد از خبر ساعت ۱۹ و بازپخش آن ۳۰ دقیقه بامداد روز بعد روی آنتن می‌رود.
********************************************
شبکه دو سیما
*** شبکه دو برای این ایام جشنواره ای از فیلم های سینمایی دفاع مقدسی را برای پخش در نظر گرفته است. «بهشت منتظر می ماند»، «مسافر ارغوان»، «فرمانده»، «مهر بی پایان»، «تپش قلب»، «تا آمدن احمد»، «همه برای یکی» و ... به ترتیب از شنبه تا جمعه ساعت ۲۳:۳۰ به نمایش در می آید.

*** برنامه «از آسمان» دیگر برنامه در نظر گرفته شده برای این ایام است که با رویکرد روایت زیارت جانبازان و حماسه آفرینان دفاع مقدس از کربلای معلی به صورت ویژه ای پخش می شود. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد که سه شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۹، پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ و جمعه ساعت ۱۷:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

*** برنامه «نشان ارادت» کاری از گروه خانواده به تهیه کنندگی پویان هدایتی در گفت و گو با سرداران پایداری و ایثار، هنرمندان، ورزشکاران و بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون علاوه بر پرداختن به واقعه عاشورا و عرض ارادت ایشان به سید و سالار شهیدان در این ایام به حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس نیز می پردازد. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ روانه آنتن می شود.

***تمامی برنامه های جاری شبکه از جمله «عصر خانواده»، «زنده باد زندگی»، «از فراز الوند»، «نمادو» و ... متناسب با هفته دفاع مقدس تولید و پخش خواهند شد.
********************************************
شبکه سه سیما
*** مستند تک قسمتی «معجزه انقلاب» در ۶۸ دقیقه به روایت سبک زندگی شهید محسن حججی می پردازد. این مستند از دوران کودکی شهید حججی تا بعد از شهادت ایشان، بر اساس خاطرات خانواده، همرزمان و دوستان این شهید بزرگوار و براساس مستندات به تصویر کشیده شده است. همچنین نقطه عطف زندگی این شهید حضور در اردوهای راهیان نور، بازدید از مناطق جنگی و آشنایی با شهید احمد کاظمی که الگو و رفیقشش است، در این مستند روایت می شود
این برنامه به نویسندگی و کارگرانی سید حسین موسوی و تهیه کنندگی سعید خان بخش، کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیماست که قرار است جمعه عصر حوالی ساعت ۱۷ راهی آنتن شود. تدوینگر این برنامه علی خطیبی نیا است و تصویر برداری آن را تقی امینی و احمد بخشی برعهده داشته اند.

***مجموعه مستند «طلوع حماسه» به تهیه کنندگی میرکیوان خلیل پور در ۸ قسمت ۳۰ دقیقه ای در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما تولید شده است. فرم و قالب این مجموعه مستند به صورت مستند پرتره و براساس شخصیت‌پردازی است. در هر قسمت از این برنامه با یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس همراه می شویم و علاوه بر آشنایی با شخصیت این رزمنده دوران جنگ  از نگاه و منظر او به وقایع اتفاق افتاده در طول دفاع مقدس می پردازیم.

پخش مجموعه مستند «طلوع حماسه» از شنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می شود و در طول هفته دفاع مقدس  ادامه می‌یابد.
********************************************
شبکه چهار سیما
*** «چهل و هشت» عنوان ویژه برنامه گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که از امشب ۳۱ شهریورماه، هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

مسعود ده‌نمکی کارگران سینما و رزمنده دفاع مقدس که سال های زیادی به عنوان محقق و پژوهشگر دفاع مقدس فعال بوده و اکنون نیز در حال تهیه و تالیف دایره المعارف جنگ تحمیلی می باشد، به عنوان کارشناس ـ مجری برنامه تلویزیونی «چهل و هشت» رو در روی فرماندهان و مسئولین دفاع مقدس قرار می‌گیرد.

کارگردان پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمایی دهه هشتاد، این‌بار در تجربه‌ای جدید با برنامه‌ای که در تلاش است زوایای پنهان هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را در چهلمین سال انقلاب اسلامی بررسی کند به شبکه چهارم سیما می‌آید.

امیر مسعود بختیاری (افسر ارشد ارتش در عملیات فتح المبین و بیت المقدس، فرماندهی رکن سوم قرارگاه نیروی زمینی ارتش)، سردار محسن رفیق دوست (مسئول تدارکات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس، وزیر سپاه پاسداران) ، دکتر حسین علایی (فرمانده قرارگاه نوح، اولین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، جانشین وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران) ، سردار احمد غلامپور (مسئول عملیات سپاه سوسنگرد در بدو شروع جنگ، فرمانده قرارگاه کربلا در عملیات کربلای ۴ و ۵، معاون عملیات سپاه پاسداران، استاد دانشگاه امام حسین) از جمله مهمانان این برنامه هستند.

محمد مهدی سموعی تهیه کننده و محمدحسن روزی‌طلب به عنوان سردبیر برنامه «چهل و هشت» هستند و این برنامه تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه چهار است که از ۳۱ شهریورماه هرشب ساعت ۲۳ به روی آنتن خواهد رفت.

***«آن سوی داستان» مجموعه‌ای ترکیبی نمایشی در ارتباط با کتاب و اهمیت مطالعه است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم اورنگی از امروز همزمان با هفته دفاع مقدس به روی آنتن می رود.

این برنامه با حضور تماشاگران و نویسندگان کتاب‌ها و اجرای علی سلیمانی، در هر برنامه محتوای کتاب‌هایی که در ارتباط با موضوع دفاع مقدس بوده با نقش‌آفرینی بعضی از بازیگران تئاتر به بینندگان معرفی خواهد شد. بازیگرانی همچون فاطمه‌سادات شاه‌حسینی، اکبر مولایی، علیرضا دیلمی، معصومه عزیزمحمدی، آرمان غفاریان و ... اجرای بخش‌های نمایشی برنامه «آن‌سوی داستان» را بر عهده دارند.

در بخش‌هایی از این برنامه نیز تماشاگران حاظر در استودیو بخش‌هایی از کتاب را قرائت می‌کنند. «آن سوی داستان» در ۵ قسمت از شنبه تا سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۹ پخش می شود.

*** مجموعه مستند «خاطرات سنگر» در مدت زمان ۱۵ دقیقه از امروز، هر روز ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

«خاطرات سنگر» به خاطرات طنز و شوخی‌های جبهه می‌پردازد و تمام مهمانانی که به این واسطه در آن خاطره گویی می‌کنند نیز از جنس جبهه و جنگ هستند و در واقع خاطرات شیرین خود را از هشت سال دفاع مقدس روایت می‌کنند. مهران رجبی و اصغر نقی‌زاده به عنوان دو هنرمندی که در این مجموعه حضور دارند و همچنین جانبازان، آزادگان و سرداران سپاه نیز همچون حمید پارسا و آقای نادعلی نیز به ذکر خاطرات خود می‌پردازند. هر قسمت از برنامه دو مهمان دارد که یکی درون فضای بسته یک سنگر و دیگری در فضای باز و در کنار ادوات جنگی خاطره‌گویی می‌کند.

*** مجموعه مستند ۵ قسمتی «خاک پاک» به تهیه کنندگی سیدمهدی حسینی از امشب ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود.

جهاد سازندگی در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد . این نیرو که پشتوانه‌ای مردمی داشت، پس از شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نقش موثر و چشمگیری در زمینه فعالیت‌های فنی و مهندسی در جبهه‌های دفاع مقدس ایفا کرد حضور بی دریغ جهادگران جهادسازندگی در خط مقدم جنگ تحمیلی و مهندسی رزم آن‌ها سبب شد تا به عنوان «سنگرسازان بی‌سنگر» شناخته شوند.

متاسفانه این حضور آن‌ها نمود چندانی در قالب فیلم های مستند یا برنامه های تلویزیونی بعد از جنگ نداشته است. این در حالی است که تجربه جهادی از تجارب بی‌بدیل جنگ‌های معاصر است و قابلیت انتقال به نسل‌های آینده دارد. و اینکه انتخاب واژه «سنگرسازان بی‌سنگر» بیانگر عمق فداکاری و اخلاق جوانان جهادی بود که زیر باران گلوله و دید مستقیم دشمن، به احداث خاکریز، پل، سنگر و استحکامات می‌پرداختند. عبور نیروهای ایران از رودخانه‌های مرزی اروند و غافل‌گیری نیروهای ارتش صدام در عملیات والفجر هشت که از شاخص‌ترین عملیات مهندسی رزمی جهاد سازندگی محسوب می‌شود. افتخار هشتاد دو سه نفر مفقودالاثر، هشتصد و هشتاد شش نفر آزاده، سه هزار و یکصد و پنجاه نفر شهید و هزار و نهصد و چهل نفر جانباز در سال‌های جنگ تحمیلی بر کارنامه جهاد سازندگی ثبت شده است. لذا از همین رو و با همین رویکرد گروه اجتماعی شبکه چهار یک مجموعه پنج قسمتی با عنوان «خاک پاک» برای پخش رد هفته دفاع مقدس تهیه و تولید کرده است.

سیدمجتبی حسینی به عنوان کارگردان و علیرضا تابان به عنوان گوینده با این مجموعه همکاری می کنند.

*** مجموعه مستند «پایی که جا ماند» به کارگردانی امیر فارغی، برگرفته از کتابی با همین عنوان، به قلم سید ناصر حسینی پوراست. وی خاطرات دوران اسارتش با جمعی دیگر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را نگاشته است. «پایی که جا ماند» از دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲:۴۵ و روز جمعه ساعت ۲۲:۴۵ پخش می شود.

*** مستند «به خدا تعظیم می کنم» که روایتگر خاطرات شفاهی شهید نظر نژاد یکی از فرماندهان عالی رتبه، مؤثر و کمتر شناخته شده دفاع مقدس است. این مجموعه برنامه ای ترکیبی از تصویر سازی و انیمیشن و مصاحبه با تعدادی از همرزمان شهید و ... است. ایده اصلی این برنامه برگرفته از کتاب "بابانظر" است . این کتاب بر اساس خاطرات شفاهی خانواده، دوستان و همرزمان این شهید تدوین و منتشر شده است. این مستند از دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱:۳۰ پخش می شود.
********************************************
شبکه پنج سیما
*** مجموعه مستند «خاطرات سنگر» به تهیه کنندگی و کارگردانی سلمان وکیلی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس هر روز ساعت ۱۴ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

مستند «خاطرات سنگر» به خاطرات طنز و شوخی‌های جبهه می‌پردازد و تمام مهمانانی که به این واسطه در آن خاطره گویی می‌کنند، نیز از جنس جبهه و جنگ هستند و در واقع خاطرات شیرین خود را از هشت سال دفاع مقدس روایت می‌کنند.
مهران رجبی و اصغر نقی‌زاده به عنوان دو هنرمندی که در این مجموعه حضور دارند و همچنین جانبازان، آزادگان و سرداران سپاه نیز همچون حمید پارسا و آقای نادعلی نیز به ذکر خاطرات خود می‌پردازند. هر قسمت از برنامه دو مهمان دارد که یکی درون فضای بسته یک سنگر و دیگری در فضای باز و در کنار ادوات جنگی خاطره گویی می‌کند.

*** مستند «خشت خصم» کاری از گروه سیاسی از یکشنبه اول مهرماه ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می رود.

این مستند نگاهی به نقش ستون پنجم و سازمان مجاهدین خلق در جبهه مقابل مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی دارد.

«خشت خصم» به تهیه کنندگی مصطفی مژدهی فر و نویسندگی مجید موغاری روانه آنتن می شود.
********************************************
شبکه قرآن و معارف سیما
*** برنامه های زنده «روزی بهتر» و «عطر محرم» با دعوت از مهمانان مرتبط و با محوریت این ایام همه روزه به ترتیب از ساعت های ۹ و ۱۰:۱۵ به روی آنتن خواهد رفت.

*** برنامه زنده «رصد» با دعوت از مسئولان مربوطه به اطلاع رسانی برنامه های هفته دفاع مقدس می پردازد که این برنامه هر شب در ساعت ۲۱ پخش می شود.
*** «نمای هشت» عنوان مجموعه نمایشی می باشد که سکانس های دیدنی فیلم های سینمایی دفاع مقدس را به تصویر می کشد که این برنامه همه روز از ساعت ۱۳:۴۵ تقدیم علاقه مندان به مجموعه های نمایشی خواهد شد.

*** روایتی از نقش آفرینی رسانه ملی و رشادت های کمتر دیده شده تصویربرداران، خبرنگاران، عوامل فنی و ... در طول هشت سال دفاع مقدس هر روز ساعت ۸:۳۰ در مستند «قرارگاه بی قرار» و همچنین مستند «قرآن در دفاع مقدس» هر روز ساعت ۱۳:۳۰ به روی آنتن این شبکه می رود.

*** «روزهای افتخار» عنوان مستند دیگر این شبکه می باشد که تلاش و نقش نیروهای مهندسی رزمی در دوران هشت سال دفاع مقدس را از زبان فرماندهان و سرداران جنگ تحمیلی روایت می کند که این مستند همه روزه ساعت ۱۴:۳۰ پخش خواهد شد.

*** معرفی کتاب های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس در قالب میان برنامه های کوتاه با عناوین «اشاره» و «شیرازه» در زمان های مختلف تقدیم به مخاطبان می شود.
*** همچنین ویژه برنامه «سیره های قرآنی»، انیمیشن ها و پلاتو های خاطرات مربوط به جنگ در ویژه برنامه «نوگالان قرآنی» با محوریت کودک و نوجوان و مداحی و نوحه سرایی رزمندگان در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های این شبکه در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس می باشد.
********************************************
شبکه نمایش
*** شبکه نمایش همزمان با گرامی داشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس در بخش «صحنه گران» (مرورآثار)، فیلم‌هایی به کارگردانی رسول ملاقلی پور فیلم ساز فقید عرصه دفاع مقدس می پردازد.

«بلمی به سوی ساحل» ، «افق»، «نجات یافتگان»، «سفر به چزابه»، «مزرعه پدری»، «مجنون» و «پرواز در شب» از جمله آثار مطرحی هستند که به کارگردانی رسول ملاقلی پور به ترتیب از شنبه ۳۱شهریور تا جمعه ۶ مهر ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می شوند.

********************************************
شبکه مستند
*** مستند تحسین‌شده «آبی کمرنگ» ساخته آرش لاهوتی، «مسافر آب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جابر مطهری زاده، «نام و نشان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی جعفری مستندهایی هستند که شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۵ روی آنتن می‌روند.
*** این شبکه سه‌شنبه ۳ مهر ساعت ۱۵ هم پخش مستند «رزم آهنگ قصه بابا» بازنمایی سرود ماندگار دهه ۶۰ به همین نام و همچنین مستند «بهنام سی سال بعد» به کارگردانی مهدی شامحمدی را در نظر گرفته است.

*** مستندهای «گردان قاطر ریزه» ساخته مجتبی خیام‌الحسینی شرح مجاهدت‌های خاموش رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در جبهه‌های غرب کشور و «پیراهنی برای یوسف» ساخته احمد شریف زاده با موضوع انتظار ۳ خانواده شهید کرمانشاهی برای دیدار با مقام معظم رهبری هم به ترتیب ۴ و ۵ مهر ساعت ۱۵ از شبکه مستند پخش خواهند شد.

*** مستند «بلال جبهه عرفان» به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه و کارگردانی رضا عاطفی هم به مناسبت هفته دفاع مقدس امشب (۳۱ شهریور) ساعت ۲۰ در جدول پخش شبکه مستند قرارگرفته است.

این مستند به زندگی و رشادت‌های شهید سرتیپ حاج محمدحسن کسائی فرمانده گردان انصار ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان آذربایجان‌شرقی پرداخته است.

*** «بابایی» ساخته مظفر حسین‌خانی روز سه‌شنبه ۳ مهر ساعت ۱۹:۳۰ به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره‌ شهدای مدافع حرم روی آنتن می‌رود.

این مستند گذری بر زندگی شهید علیرضا بابایی، از شهدای مدافع حرم و از بی‌نظیرترین کارهای ساخته‌شده در حوزه‌ شهدای مدافع حرم است، چراکه در زمان حیات آن شهید بزرگوار ساخته‌شده است.

این مستند ۸۰ دقیقه‌ای به کارگردانی مظفر حسین‌خانی و به تهیه‌کنندگی شبکه استانی آفتاب در هفته دفاع مقدس روی آنتن می‌رود و می‌کوشد لحظات نابی از زندگی شهید بابایی را به نمایش بگذارد.

*** مستند «آخرین پرواز» ساخته محسن قیصری هم جمعه ۶ مهر ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود؛ این مستند با محوریت زندگی امیر سرلشگر محمدرضا صلواتی ساخته‌شده و در سه بخش به عملیاتی که منجر به دستگیری و ۱۰ سال اسارت او شد، سال‌های اسارت وزندگی خانوادگی صلواتی می‌پردازد.

*** مستند بازسازی «تخریب چیان آسمانی» که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید حسن‌زاده ساخته‌شده است و به برادران شهید «علوی» می‌پردازد، چهارشنبه ۴ مهر ساعت ۲۰ برای پخش در نظر گرفته‌شده است.

********************************************
شبکه افق
*** برنامه «گرا» با موضوع خاطرات و مسائل پیرامون جنگ تحمیلی از این شبکه پخش خواهد شد.

این برنامه در هفت قسمت یک ساعته تولید شده و شامل آیتم های گوناگونی است.
«دفاع چرا مقدس شد؟» یکی از این آیتم هاست که در هر قسمت با حضور یک کارشناس، به بررسی این مسئله پرداخته می شود.

دیگر آیتم این برنامه، «خاطره گویی از جنگ» است که در هر قسمت با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس تولید شده است.

دو آیتم دیگر هم در برنامه «گرا» وجود دارد که شامل «موسیقی جنگ» و «عکاسی جنگ» است.

«گرا» طی هفته جاری هر روز ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت های ۲، ۸ و ۱۳:۳۰ روز بعد روی آنتن می رود.

*** برنامه تلویزیونی «چوب خط» نیز که سه شنبه شب ها به صورت زنده و با موضوعات اقتصادی از شبکه افق پخش می شود، این هفته به مسئله اقتصاد جنگ می پردازد.

*** «پسران گمبوعه» نام مجموعه مستندی است پیرامون خاطرات دوران دفاع مقدس از زبان اهالی خوزستان، افرادی که به طور مستقیم با جنگ درگیر بوده اند و حالا برخی از آنها را برای مخاطبان این مستند نقل می کنند.

این مستند هر شب ساعت ۲۰ و تکرار آن ساعت های ۷:۳۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد روی آنتن می رود.

*** سریال تلویزیونی «بازگشت پرستوها» نیز با شروع هفته دفاع مقدس از شبکه افق پخش می شود.

این سریال به کارگردانی ابوالقاسم طالبی در سال ۱۳۷۶-۱۳۷۵ تولید شده و داستان آن درباره روزهای سخت اسارت رزمندگان در خاک عراق و بازگشت شان به میهن اسلامی است.

داوود رشیدی، سیاوش طهمورث، کتایون ریاحی، تانیا جوهری، روح انگیز مهتدی، رسول توکلی، فرهاد محبت، بهروز شعیبی، شاهین پرویزی و عنایت الله شفیعی از جمله بازیگران «بازگشت پرستوها» هستند.

این سریال در ۲۰ قسمت تولید شده و از این پس شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه افق می رود، تکرار آن هم ساعت های ۶:۰۰، ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ روز بعد پخش خواهد شد.

*** چندین مستند تک قسمتی هم با موضوع جنگ و دوران دفاع مقدس برای پخش از شبکه افق طی هفته جاری در نظر گرفته شده است، مستندهایی همچون «خاطرات ما»، «ایستاده بر موج»، «جام در آفساید»، «راوی رنگ ها»، «گزارش آخر»، «چریک پیر» و «آن مرد زنده است»؛ زمان پخش این مستندها ساعت های ۱۸ و ۲۲ خواهد بود.
********************************************
شبکه سلامت سیما
*** مجموعه مستند ۷ قسمتی «ستارگان سپید» به کارگردانی علی اصغر صائبی از امشب تا پایان هفته ساعت ۱۹روی آنتن شبکه می رود.

این مستند تصویرگر تلاش های خالصانه جامعه پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس است. در آغاز دفاع مقدس پزشکان هندی و پاکستانی مسئولیت حفظ سلامتی و جان مردم و رزمندگان اسلام را بر عهده داشتند. اما به دلیل وجود خطرات فراوان آنها تصمیم گرفتند به استان های دیگر و یا حتی کشور خودشان مهاجرت نمایند. در این شرایط بسیار سخت و پیچیده تشکیل ستاد بهداشتی و امداد و درمان در مراکز اولین اقدام شایسته مسوولین بهداشتی و نظامی کشور بود. در مستند «ستارگان سپید» شما می بینید که چگونه متخصصان بهداشت و سلامت جان خود را به خطر می اندازند تا رزمندگان اسلام و مردم شهرهای جنگ زده را نجات دهند.

*** مستند «طلایه داران» نیز در هفت قسمت هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به پخش می رسد. این مستند امداد رسانی گروه های پزشکان عمومی و متخصص بسیجی را به تصویر می کشد. با اعزام این پزشکان به نقاط دوردست و روستاهای محروم، شاهد ارائه خدمات رایگانی چون: پرستاری، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، بیماری های عمومی، تخصصی و ... به مردم خواهیم بود.

*** «همین امروز همین امشب» با گرامی داشت هفته دفاع مقدس هر روز در چهار نوبت صبحگاهی ۹:۳۰، ظهرگاهی ۱۱:۳۰، عصرانه ۱۸:۳۰ و شبانگاهی۲۰ موضوع دفاع مقدس را از زاویه پزشکی و سلامت بررسی و تبیین می‌کند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *