جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

"کله پاچه" را در این ماه‌های سال نخورید

يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 641798
علی بن موسی الرضا در کتاب طب الرضا توصیه هایی منباب آداب و رفتار در دو ماه ایار و حزیران ایراد فرموده اند که در این گزارش به آن ها اشاره می کنیم.
"کله پاچه" را در این ماه‌های سال نخورید
به گزارش جهان نيوز، علی بن موسی الرضا در کتاب طب الرضا در رابطه با رفتار پسندیده و ناپسندیده در دو ماه ایار( تقریبا خرداد ماه) و حزیران (تقریبا تیر ماه) رهنمود هایی را بیان داشتند.

ماه ایار( تقریبا خرداد ماه)
در این ماه که آخرین ماه فصل بهار می باشد، نسیم های بهاری در جریان است.به توصیه حضرت رضا(ع) در رساله طب الرضا، در ماه سی و یک روزه ایار از خوردن غذاهای شور و گوشت های سنگین مانند کله حیوانات، گوشت گاو و افراط در مصرف ماست بهتر است پرهیز شود .

در این ماه صبحگاهان به حمام رفتن بسیار مفید است و تحرک زیاد قبل از مصرف غذا مطلوب نیست.

ماه حزیران ( تقریبا تیر ماه)
حزیران هم سی و یک روز است، در این ماه غلبه بلغم و خون در بدن از میان می رود و دوره ی استیلای مره صفرا آغاز می شود.

علی بن موسی الرضا در رساله طب الرضا اشاره کرده اند که در این ماه از رنج و از زحمت بسیار پرهیز کنید و ایشان خوردن گوشت های چرب، زیاده روی در مصرف آن و استشمام مشک و عنبر را منع کرده اند.

مصرف سبزی های خنک مانند کاسنی و خیار چنبر، میوه های مرطوب، خوردن ترشیجات، گوشت بره شش ماهه، مرغ های خانگی، شیر گاو و ماهی تازه بسیار لازم و سودمند است.

منبع: قدس آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
خیرات امواتتان گاهی به نگاهی تقویم را بنگرید. حدیث رضوی ناظر به ماههای خرداد و تیر است و اکنون مهر آغاز شده!!! و باید اواخر اردیبهشت که رمضان را در میان گرفته و کله پاچه را قبل از هنرنمایبهای گرانی دولت افطار میکردیم به ما میرساندید. توصیه‌های معصومین برای بهره بردن به‌هنگام است، نه برای پر کردن صفحه و دست خالی نبودن و باری بهرجهت چیزی گفتن.
Iran, Islamic Republic of
این احادیث که به نام طب الرضا و... و غیر علمی مرسوم شده به نظر مراجع غالبا جعلیه حتی اگر توی کتابهای قدیمی باشه. انتشار این حرفها ضربه به دیانت مردمه