جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۱۳
چند نکته درباره حادثه تروریستی امروز خوزستان

ابعاد اقدام ضدامنیتی تروریست‌های تکراری و سنتی در اهواز/ میز ضد امنیتی خارج از ایران، چرا انتحار کرد؟

شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 641729
حادثه اهواز ذیل یک میز بالادست مشترک ضدایرانی در خارج از ایران هدایت و طراحی شده که تروریست های امروز تنها یکی از پیمانکاران این میز محسوب می شوند.
ابعاد اقدام ضدامنیتی تروریست‌های تکراری و سنتی در اهواز/ میز ضد امنیتی خارج از ایران، چرا انتحار کرد؟
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی:

الف: حادثه امروز اهواز ادامه تحرکات سنتی برای بهم زدن اقتدار امنیتی و نظامی کشور است و هم ادامه تحرکات سنتی ضدامنیتی در استانی های با ویژگی قومی و مرزی است. در استانی همانند خوزستان پیمانکاری  این تحرک سنتی بر عهده  گروه‌ای همچون الاحوازیه است و یا در استانی مانند سیستان و بلوچستان نیز گروهی همانند گروه عبدالمالک ریگی  را به استخدام درمیاورند. جالبتر آنکه این دو گروه رسما از چند سال قبل باهم توافقنامه امنیتی و نظامی امضا کرده اند! البته طبق معمول سرویس های اطلاعاتی عربستانی ذیل سرویس مثلث بالادست امنیتی انگلیس، اسرائیل و آمریکا واسطه این توافقنامه بوده‌اند. گروه های تجزیه طلب در ظاهر هرکدام ماموریت جغرافیایی متفاوت و داعیه دفاع از یک قوم ایرانی را برعهده می گیرند، ولی در پشت صحنه برایشان هدفگذاری و همفزایی های مشترکی نیز تعریف شده است. همچنانکه طی چند هفته اخیر همزمان با تحرکات الاحوازیه چندین بار باقیمانده های گروه ریگی – جیش العدل- تلاش کرده که تحرکات ضد امنیتی در جنوب شرق داشته باشند، ولی موفق نشدند. ناامن کردن استانهای قومی و مذهبی در تابستان امسال در حالی به اوج خود رسیده بود که بر اساس اخبار منتشر شده حاصل تلاش چند ماهه چند سرویس منطقه با آمریکا و اسرائیل با شکست های تاریخی روبه رو شده است. البته تنها امروز متاسفانه در کشتار غیرانسانی اهواز تروریست ها ناجوانمردانه فرصت عرض اندام پیدا کرد. این در حالیست که اقدام امروز اهواز پس از شکست چندین طراحی و اقدام تروریستی در نقاط مختلف ایران بوده است. به همین دلیل حادثه اهواز ذیل یک میز بالادست مشترک ضدایرانی در خارج از ایران هدایت و طراحی شده که تروریست های امروز تنها یکی از پیمانکاران این میز محسوب می شوند.

ب: اقدام تروریستی اهواز نشان داد که جنگ اقتصادی در ایران ناامیدکننده پیش می رود. این پروژه اگر موفق می‌بود سرویس های اطلاعاتی را مجبور به متوسل شدن به اقدام کور تروریستی نمی‌کرد. آنهم در شرایطی که همواره پس از اقدام امنیتی کشورهای همچون آمریکا و اسرائیل در ایران منفورتر می شود. ضمن اینکه تلفیق گزینه اقدام تروریستی با دور جدید جنگ اقتصادی و همچنین همزمان با سنگین ترین عملیات رسانه ای چند سال اخیر بر علیه کشورمان نشان می‌دهد که غرب و متحدین منطقه‌ای آنها بیش از هرزمان دیگر همه توان خود را برای ابراز دشمنی پای کار آورده اند. بکارگیری همه توان – جنگ تروریستی و اقتصادی و رسانه ای- البته معنای استراتژیکی نیز در درون خود نهفته دارد و آن اینکه دشمنان جمهوری اسلامی آخرین تیرهای خود را نیز در حال خرج کردن هستند.

ج: زمان اقدام گروه های تروریستی از قبل و باحساسیت خاص توسط سرویس های اطلاعاتی بالادست تعیین می شود. طبیعی است که تابستان داغ یکی از زمان های مناسب برای اقدام تروریستی در ایران محسوب میشده است. اما تابستان داغ در حالی در ایران تمام شد که روزهای آخر این فصل با ایام عزاداری سالار شهیدان همراه شد. ماه محرم همواره انقلاب در ایران را در همه ابعاد فرهنگی و اعتقادی دوباره به روز می کند. امسال باوجودی که همزمان با جنگ اقتصادی در ایران، خباثت علیه محرم با عملیات انتحاری برخی رسانه های اصلاح طلب نیز همراه شد، ولی یکبار دیگر محرم امام شهیدان در دو هفته گذشته انقلاب در ایران را دوباره به روزرسانی کرد. محرم امسال یکبار دیگر تفکر ایستادگی در برابر همه جلوه های استکباری – جنگ اقتصادی، رسانه ای، تروریتسی و تجزیه طلبی-  را در عموم مردم کشورمان به روز رسانی کرد. به همین دلیل امروز در اهواز بیش از همه چیز از محرم انتقام گیری شد. عصبانیت مجدد از محرم آنقدر سنگین بود که میز ضدامنیتی بالادست غربی را مجبور به انتحار فوری در پساعاشورا در اهواز کرد.

*مدیر مسئول جهان نيوز

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تازمانی که حامی مالی تروریستهایعنی عربستان گوشمالی داده نشوداین حوادث قابل تکراراست.چه درخوزستان ,چه درکردستان یاسیستان وبلوچستان...
Iran, Islamic Republic of
عربستان الان هم در حالی گوشمالی است. جبهه بحرین باید فعال شود.
Iran, Islamic Republic of
آقایون باز هم ملتو بفرستید حج تا عربستان هزینه عملیاتهای تروریستی اش را جمع اوری نماید
Iran, Islamic Republic of
اگه حج نریم کافیه عربستان چندتا بشکه در روز بیشتر بفروشه تا دربیاره!!
حج فرصتی برای خیلی از کاره به نفع کشورمون هست اگر تامل کنیم.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
هیهات من الذله
اینکه ما ساکت بنشینیم و اجازه بدهیم که گروهک هایی تحت حمایت آمریکا و عربستان کشور ما را همانند سوریه و عراق ناامن و تخریب کنند، کمال بی خردی و ذلت است. چرا ما نباید گروه هایی را برای اهدافی در عربستان و آمریکا اعزام کنیم تا ضرب سصت ما بچشند.؟ رجز خوانی دیگر بس است. آنها مرد عمل اند ولی ما فقط ناله میکنیم.!
Iran, Islamic Republic of
آنها ضربات سختر از این را خورده اند. اینکه به اهدافشان در سوریه، یمن، لبنان و عراق نرسیده اند بزرگترین شکست و ضربه است. بحرین و امارات باید گوشمالی داده شوند.
Iran, Islamic Republic of
بايد کارهای بسیار ساده ای در حد ممنوعيت فعاليت شرکت های هواپيمايی العربية، امارات اير و امثال آن ضربه ای سنگين به اماراتی های خبيث و کثیف است. متأسفانه مسئولين ما برای کاری به اين سادگی هم دستشان می لرزه!
سالار
United Arab Emirates
یاد امام خمینی عزیزتر از جان بخیر که فرمود : اگر از همه دشمنان بگذریم از عربستان هرگز .
کاش مسئولین کشور از ذلت در برابر عربستان وهابی دست بردارند .
Iran, Islamic Republic of
وقتی در عربستان ۵۰۰ نفر از حجاج ما را کشتند و ظریف در مقابل پادشاه کویت زاتو میزند این هم ثمره اش است
علی
Iran, Islamic Republic of
چطور از پشت جایگاه! عملیات تروریستی انجام شده؟. محافظ نداشتند؟!
اهواز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.... فاجعه امروز نتیجه فعالیتها و پولهای سعودی اماراتی در خوزستان است.
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه گوشمالی عربستان ارسال موشک برای یمنی هاومسلح کردن شیعیان عربستان وبحرین است.می توان بااقدامات ایذایی درخلیج فارس علیه منافع سعودی اوراتنبیه کرد.