سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

جزئیات پیش‌فروش پروازهای اربعین اعلام شد

شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 641717
‌‌مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت: فهرست مراکز معتبر و مجاز فروش بلیت پروازهای اربعین، به زودی منتشر می‌شود و زائران دقت کنند که برای تهیه بلیت از این طرق اقدام کنند.
جزئیات پیش‌فروش پروازهای اربعین اعلام شد
به گزارش جهان نيوز، رضا جعفرزاده امروز در برنامه شبکه خبر درباره پرواز به نجف و بغداد در ایام اربعین اظهار داشت: ‌طبق هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و مدیر‌ان عامل شرکت‌ها، نرخ پروازهای اربعین از تهران و سایر شهرستان‌ها به نجف و بغداد به همراه پرواز برگشت، ۲.۲ میلیون تومان و از مشهد به نجف و بغداد به همراه بلیت برگشت، ۲.۸ میلیون تومان تعیین شده است که تغییری نمی‌کند.

وی ادامه داد: در این بین ممکن است به دلیل افزایش تقاضا، واسطه‌‌گران قیمت‌های غیرواقعی برای پروازها ارائه دهند که سازمان هواپیمایی کشوری طبق قانون با آنها برخورد جدی خواهد داشت ‌و در این رابطه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

‌‌مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی بر اساس رفتار بازار قیمت‌گذاری بلیت‌ها را انجام می‌دهند، اضافه کرد: نرخ‌های مذکور‌ برای بازه زمانی دوم تا دوازدهم آبان‌ماه ۹۷ تعیین شده است.

جعفرزاده اظهار داشت: مقرر شد فهرست دفاتر فروش شرکت‌هایی که انجام پروازهای اربعین را بر عهده دارند به زودی اعلام شود؛ در این راستا فهرست مراکز معتبر و مجاز فروش بلیت پروازهای اربعین اعلام می‌شود و زائران دقت کنند که برای تهیه بلیت از این طرق اقدام کنند.

‌‌مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: ضرورت دارد شرکت‌های هواپیمایی‌ برای انجام پروازهای عتبات در ایام اربعین،‌ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنند.

بنابراین گزارش روز ۲۶ شهریورماه، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این باره به فارس گفت:‌ شرکت‌ها به زودی پس از اخذ مجوزها فروش بلیت‌های اربعین را آغاز می‌کنند،‌ فهرست دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگی‌های مجاز بابت فروش بلیت پروازهای اربعین به زودی اعلام خواهد شد.

به گفته مقصود اسعدی سامانی ‌در این ایام شرکت‌های هواپیمایی با پروازهای یک سر خالی مواجه هستند، یعنی تا قبل از روز اربعین، پروازهای برگشت تقریباً خالی است و پس از روز اربعین، پروازهای رفت صندلی‌های خالی زیادی خواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی این را هم گفت که نرخ بلیت‌ها برمبنای نرخ ارز سامانه نیما و کمی پایین‌تر تعیین شد‌، شرکت‌های هواپیمایی برای رفاه حال زائران اربعین فعلاً نرخ‌ها را تعدیل کرده‌اند.

اسعدی سامانی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد حتماً بلیت را از دفاتر شرکت‌های هواپیمایی،‌ سایت شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مجاز، با نرخ مصوب خریداری کنند و هرگز به دنبال واسطه‌‌گران و آنهایی که نرخ‌ها را گران‌تر ارائه می‌کنند، نباشند‌؛ زائران همچنین می‌توانند قیمت‌هایی را که بابت بلیت پرداخت کرده‌اند از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی راستی‌آزمایی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *