جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سردار فدوی: در اقتدار بالای دفاعی قرار داریم

شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 641698
معاون هماهنگ کننده سپاه ضمن تشریح وضعیت دفاعی کشور گفت: در سال چهلم انقلاب در اقتدار بالای دفاعی قرار داریم.
سردار فدوی: در اقتدار بالای دفاعی قرار داریم
به گزارش جهان نيوز، معاون هماهنگ کننده سپاه ضمن تشریح وضعیت دفاعی کشور گفت: در سال چهلم انقلاب در اقتدار بالای دفاعی قرار داریم.

سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه، در همایش شنبه‌های انقلاب که صبح امروز (شنبه ۳۱ شهریور) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، طی سخنانی گفت: از روز اول پیروزی انقلاب مرتبا با انقلاب دشمنی شد و از ۲۴ بهمن ۵۷ تاکنون دشمنی‌ها ادامه دارد.

وی افزود: امروز در سال چهلم انقلاب در اقتدار بالای دفاعی قرار داریم. دشمنی آمریکا و متحدانش علیه ایران بر سر مسائل دنیایی و نفوذ ایران نیست و دلایل دیگری دارد.
سردار فدوی گفت: ماهیت دشمنی مستکبرین عالم علیه ایران، ماهیت حق و باطل بوده چراکه حق و باطل به فرموده قرآن هیچ‌گاه کنار هم قرار نمی‌گیرند. این دشمنی به نسبت ابتدای انقلاب بسیار پیشرفته‌تر شده، ولی به دلیل پیشرفت‌های ایران در این چند دهه، قدرت ایران برای مقابله با دشمنی‌های مستکبرین به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از دلایل قدرت امروز ما این است که خداوند به جبهه حق وعده داده که در نبرد حق و باطل همراه جناح حق است.

سردار فدوی تصریح کرد: همه اقدامات آمریکا در این سال‌ها با شکست مواجه شده است. از پنج کودتای اول انقلاب گرفته تا حمله زمینی صدام به خاک ایران، که وقتی تمامی توطئه‌های آن‌ها علیه انقلاب نوپای ایران شکست خورد، اقدام به تجهیز صدام برای حمله به ایران کردند.

وی گفت: ما نظامی را پس از انقلاب به وجود آوردیم که قبل از آن وجود نداشت. تعریف جدیدی بر مبنای تفکر امام به وجود آوردیم و مبانی آن ارتباطی به سیستم یارگیری آمریکایی‌ها که قبل انقلاب بود، نداشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه خاطرنشان کرد: همین امروز شاهد هستیم تمامی سیستم‌هایی که با روح انقلاب فاصله دارند، کارکردی برای انقلاب اسلامی ندارند. سیستم‌هایی که آمریکایی‌ها ایجاد کردند به کار آمریکایی و اهداف آن‌ها می‌آید و تنها علت موفقیت در مسائل نظامی توجه به سیستم سازی امام‌خمینی (ره) بوده است. طبیعی است خداوند نیز به وعده نصرت خود عمل کرده که یکی از این موارد پیروزی‌ها در مسائل دفاعی بوده است.

وی با بیان اینکه در مسائل نظامی سه وجه وجود دارد، تصریح کرد: یکی موضوع دفاعی است. تمام کشور‌ها خواستار این هستند که قدرت دفاعی خوبی داشته باشند. اما نکته‌ای که در مسائل دفاعی وجود دارد این است که اگر دفاع کردن در خانه خودمان صورت گیرد و این روند ادامه پیدا کند موجب ذلیل شدن می‌شود؛ بنابراین در زمان جنگ تحمیلی تصمیم بر این شد که به سرعت جنگ را از داخل کشور به خانه دشمن منتقل کنیم.

سردار فدوی ادامه داد: بازدارندگی وجه دیگری است که کشور‌ها در تلاش برای به دست آوردن آن هستند. بازدارندگی به این معنا است که دشمن محاسبه کند، نفع حمله به شما از ضرر آن کمتر است. امروز خیلی وقت است که ما در وجه سوم نظامی قرار داریم. یعنی امروز در مرحله‌ای قرار داریم که دشمن باور کرده که باید در برابر ما توانی ایجاد کند که بازدارنده باشد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدا، جمهوری اسلامی سیستمی را بنا نهاد که با مبانی اسلامی منطبق بود نه با سیاست‌هایی که پیش از انقلاب توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در کشور نهادینه شده بود. اگر توان نظامی را ۱۵ پارامتر در نظر بگیریم، یک عامل، محیط و حاکم بر بقیه پارامتر‌ها است. عامل انسانی حاکم بر پارامتر‌های دیگر است. این انسان که بر طبق مبانی جمهوری اسلامی رشد پیدا کرده و در این دهه‌ها نمود بیرونی داشته است.

سردار فدوی گفت: توان انقلاب اسلامی به نسبت سال‌های پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست. نمونه این قدرت در جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی با حزب‌الله نمود پیدا کرد. نتیجه آن جنگ این بود که چه در زمین، چه در هوا و چه در دریا اسرائیلی‌ها شکست مفتضحانه‌ای را از حزب الله متحمل شدند. آمریکایی که تمام توان خود را در آن جنگ به کار گرفتند تا حزب‌الله را نابود کنند، موفق به این مهم نشدند و امروز شاهد این واقعیت هستیم که تعداد نیرو‌های حزب الله در اطراف مرز‌های رژیم صهیونیستی قابل شمارش نیست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه سخت‌ترین کار، کاری است که پای جان در آن کار در میان باشد، یادآور شد: در این سال‌ها توانسته‌ایم در مسائلی که پای جان در میان باشد، موفق باشیم. اگر در مسائلی که پای جان در میان نیست، مانند مسائل اداری و اقتصادی بر اساس مبانی دینی و اسلامی عمل کنیم، آیا نمی‌توانیم پیروز شویم؟

وی افزود: اصل دوم قانون اساسی تصریح می‌کند که مبانی عملی نظام جمهوری اسلامی باید بر مبنای اسلام باشد که از ابتدای انقلاب هر کجا از این مبانی عدول کردیم نتوانسته‌ایم موفقیتی کسب کنیم.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *