جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۵
به بهانه اظهارنظر موشکی رئیس جمهور

وقتی روحانی جلوی خودش و منطق هاشمی می‌ایستد!

يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 641647
صحبت های روحانی در باره صنعت موشکی در مراسم رژه نیروهای مسلح با صحبت های پیشین خود و توئیت جنجالی صفحه هاشمی رفسنجانی در تناقض آشکار بود.
وقتی روحانی جلوی خودش و منطق هاشمی می‌ایستد!
گروه سیاسی جهان نيوز: حسن روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان بویژه در تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور، گفت: «اینکه آمریکایی‌ها از موشک‌های ما عصبانی هستند، یعنی تاثیرگذارترین سلاح ما موشکهای ماست. نه‌تنها دست از این توانمندی برنمی‌داریم بلکه روز به روز آن را تقویت خواهیم کرد.»

 اگریک فلاش بک تاریخی بزنیم و به گذشته نه چندان دور بر گردیم صحبت‌هایی درباره مسائل موشکی کشورمان در مناظرات ریاست جمهوری سال 96 و ... می بینیم که متناقض با این اظهارات است.

حسن روحانی در دومین مناظره کاندیداهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت:  «برای برهم زدن برجام شهرهای زیرزمینی را نشان دادند و روی موشک‌ها شعار نوشتند.»

همچنین در فروردین ماه سال 95 بود که توئیتی از هاشمی رفسنجانی در صفحه شخصی اش در این شبکه اجتماعی منتشر که نوشته بود: «دنیای فردا، دنیای گفتمان هاست نه موشک ها...  »
 
موشک بلند برد «سجیل» در رژه

در همین رابطه، مقام معظم رهبری در سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) در جمع مداحان تصریح کردند: «اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست، این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. اگر نظام اسلامی دنبال فناوری و مذاکره باشد، اما قدرت دفاعی نداشته باشد مقابل هر کشور فزرتی که تهدید کند باید عقب‌نشینی کند»

پس از واکنش رهبر معظم انقلاب، صفحه توئیتر مرحوم هاشمی رفسنجانی دست به اصلاحیه زد و توئیت قبلی را تقطیع شده سخنان وی عنوان کرد نوشت: «اصلاحیه/ دنیای فردا دنیای گفتمان هایی نظیر انقلاب اسلامی است نه موشک های قاره پیما و بمب هسته ای ... »

همچنین سایت انتخاب به نقل از یک منبع مطلع نوشت: «آنچه در اخبار بعنوان توئيتر ايت الله هاشمي منتشر مي شود، حساب كاربري يكي از دوستداران ايشان است و محتواي آن، هيچ ارتباطي به آيت الله هاشمي ندارد.»

اما در این میان سوالی که پیش آمد این بود که اگر مطابق ادعای سایت انتخاب، حساب توئیتر مذکور متعلق به یکی از دوستداران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود و محتوای آن هیچ ارتباطی به وی ندارد چرا در سایت دفتر و کانال تلگرام هاشمی با عنوان توئیتر رسمی مرحوم هاشمی رفسنجانی معرفی شده بود؟»

با این حال از این حواشی بگذریم بعد از حدود دو سال از آن ماجرای توئیت صفحه هاشمی رفسنجانی و یک سال و اندی از صحبت های حسن روحانی درباره شهر موشکی، صحبت های قابل توجهی از رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح می شنویم که بر نکته تقویت توان موشکی ایران تاکید می کند. این درحالی است تا به امروز مذاکرات هسته ای و برجام سرانجامی جز بدعهدی آمریکا نداشته است که هر روز تهدیدات نیز بیشتر می شود.

اگرچه هنوز برخی با همان منطق پوسیده پایبند هستند وهمان جماعتی که در سال ۹۲ در دروغی آشکار معیشت مردم را به صنعت هسته‌ای گره زد، حالا که از دلار ۳۵۰۰ تومانی در سال ۹۴ به دلار ۱۴ هزار تومانی رسیده‌ایم، با شعبده بازی، پوشک را به موشک ربط می دهند و اینگونه القاسازی می کنند که چرا در کنار صنعت موشک‌ سازی به نیازهای اولیه مردم همچون پوشک فکر نکردید.

این درحالی است که سالهاست که موضوع خودکفایی و حمایت از تولیدات ملی مطرح می شود و دولتی که برجام را راه نجات کشور عنوان می کرد اگر در حوزه های صنایع داخلی اهتمام بیشتری می ورزید کمتر مشکلی در این روزها داشتیم. البته باید گفت سئوالی که به طور انحرافی اصلاح طلبان مطرح می کنند به طور دقیق دولت باید به آن پاسخ بدهد. هر چند که این دوقطبی کاذبی است که نه تنها مقابل هم نیستند بلکه در کنار هم قرار می گیرند و عاقلان به خوبی می دانند که امنیت و اقتصاد دو مقوله مرتبط و به شدت در هم تنیده و وابسته به هم هستند که یکدیگر را پوشش می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Switzerland
از کدوم تناقض حرف میزنید؟؟ روحانی کی گفته موشک اصلا نداشته باشیم و همه را نابود کنیم. ولی میشود باعث تحریک نابجای دیگران علیه خودمان نشد. داشتن موشک یک چیز است و اینکه بیای در اوج مذاکرات روی موشک بنویسی برای نابودی یک کشور دیگه و عنی نشون بدی چیز دیگری است. ...
Iran, Islamic Republic of
از اینکه حاضری زیر پرچم بیگانه ،کامنت گذار باشی ،معلومه چقدر غیرت ملی داری!!
Iran, Islamic Republic of
البته ظريف هم افاضاتي از اين دست داشته و هيبت نظامي آمريكا را به رخ مسئولين نظامي ايران رسونده !
Iran, Islamic Republic of
مخصوصا آن وقت که در مذاکرات خودکار را پرت کرد اوج رفتار حماسی را نشان داد!!!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
پروفسور ! هاشمی چندسال قبل ادعا کرده بود که ما نیازی به موشک نداریم و باید به گفتگو بپردازیم ! در هم عقیده بودن روحانی با او هم ، هیچ شکی نیست ! افتاد ؟!
Iran, Islamic Republic of
اولا علی اقا بفرمایید مگه مذاکرات برای موشکها بوده که نوشتن شعار روی اونها باعث تاثیر گذاری در مذاکرات بشه؟؟؟ دوما امثال اسراییل و اینها هم شعار روی موشکهاشون مینویسن و هم بارها ایران را تهدید به نابودی کردن چرا این مسایل روی مذاکرات تاثیر نذاشت؟؟؟؟؟ سوما برجام کلا سیب کرم زده بود و پوسیده و فقط برای خالی کردن ایران از قدرت بوده( به اعتراف کری و اوباما) حالا چطور میگین شعارها باعث عدم به بار نشستن برجام شد؟؟؟؟؟ اخرش هم که برجام هم امضا شد و هم در مجلس تایید شد خوب کو ثمرش؟؟؟؟؟ اگه منطق شماها درست باشه که باید وسط مذاکرات ، مذاکره قطع و نافرجام میشد... چرا علیرغم تصویب هیچ ثمری نداشت؟؟؟؟ با این استدلالها دیگه نمیشد مردم را فریب داد...
علی
Switzerland
...
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، معمولاً وقتی که مدتی از یک قضیه گذشت، شرایط زمان آن هم فراموش می شود. دوست عزیز، در زمانی که موشکها شلیک شدند، مذاکرات پایان یافته بود و قرار شده بود بحث موشکهای ایران در برجام مطرح نشود، اما طبق معمول آمریکا شروع به خلف وعده کرده بود و از محدودسازی موشکهای ایران صحبت می‌کرد. برجام هنوز در پارلمان های کشورها تصویب نشده بود و برجام در آمریکا پس از شلیک موشکها تصویب شد زیرا آمریکا یا باید برجام را کنار می‌گذاشت و همان موقع بحث محدودیت موشکها را مطرح می‌کرد یا از بحث موشکی در برجام صرف نظر می‌کرد. اتفاقاً شلیک علنی آنها موجب شد تا آمریکا نتواند بعداً بگوید که محدودیت موشکها هم جز توافق برجام بوده‌اند.
هاشمی : مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
علی آقا
ما نابودی آن به قول شما " یک کشور دیگر" یعنی اسرائیل غاصب را چهل سال است روی تمام در و دیوارها نوشته و در همه جا فریاد زده ایم
و باز هم خواهیم نوشت و فریاد خواهیم زد
تا نابودی آن رژیم جعلی و غاصب
و این چیزی نیست که آن را مخفی کنیم
و رهبر روشنگر ما بارها این را علنا اعلام کرده اند
بهتر است شما هم زیاد حرص نخورید
Iran, Islamic Republic of
وقتی نخست وزیر رژیم غاصب و جعلی اسرائیل در باز دید از مرکز هسته ااش علنا ایران را تهدید به محو و نابودی می کند امثال جنابعالی رگ غیرتت تحریک نمی شود . ولی می ترسی که با نمایش قدرت دفاعی کشور آنها ناراحت می شوند
...
حق
Iran, Islamic Republic of
الآن وقت نشستن روى زخم ها نيست جناب جهان، كيهان، مشرق و… !
Iran, Islamic Republic of
به وقتش که نصیحتها را گوش ندادین... الان هم که میگین وقت گله گذاری نیست... پس کی باید مسایل و واقعیات رو بشه؟؟؟؟ اگه درست میگین چرا بابت مشکلات پیش اومده حاضر به عذرخواهی نیستین؟؟؟تا حداقل باور کنیم که یکدل شدین؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر جهان نيوز بى وجدان بقيه كامنت منو سانسور نكرده بود جواب سؤالاتت را مى گرفتى ! ...
12
Iran, Islamic Republic of
بر فرض وجود تناقض حالا که بصورت علنی در مراسم رژه موضع قاطع و مشخص در حمایت و تقویت بنیه دفاعی و موشکی را اعلام می کند چرا شما وسواس خناسان حرف ها و مقالاتی می نویسید که طرف مقابل و طرفدارانشان را به نوعی تحریک و تحقیر نمایید
شما مصداق همان کلام امام راحل می باشید که فرمود بشکند قلمشان
Iran, Islamic Republic of
نوش داروی بعد از مرگ سهراب
علی
Canada
اسرائیل ۶۰ سال است بمب اتمی دارد ولی یک کلمه درباره اش حرف نمی زند!!!! موشک درست کرده آید همه اش نمایش میدهید و رویش شعار می‌نویسید و بوق و کرنا....
کم گوی و گزیده گوی چون در

تا ز اندک تو جهان شود پر

لاف از سخن چو در توان زد

آن خشت بود که پر توان زد
آشنا
Iran, Islamic Republic of
...
Germany
جهان نیوز لطفا اینقدر گیر نده ، طرز تفکر مرحوم هاشمی و جناب روحانی را دیگه عالم و آدم شناختند ...
Iran, Islamic Republic of
بله همه شناختن و پشیمونن ولی چاره چیه که به قول شماها مجبوریم بمانیم تا1400........در ضمن اگه طرز فکر مرحوم هاشمی ر ا شناخته بودین چرا دیروز ایشون عالیجناب سرخپوش بود و امروز سردار بزرگ و مدبر؟؟؟؟کدون درسته؟؟؟ نطر دیروزتون یا امروزتون؟؟؟؟
United Arab Emirates
جهان انگار تو‌دنبال تفرقه هستی خوب حالا که ایشون حرف دلتو زده بازم هی دنبال بهانه هستی
انگار بر طبل تفرقه زنی رو‌ خوشت میاد
Iran, Islamic Republic of
...
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
....