سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

علت سفید شدن زودرس مو‌ها چیست؟

شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 641639
یک متخصص پوست و مو گفت: برخی افراد به علت‌های ناشناخته‌ای موهایشان سفید می‌شود که باید آن را بررسی کرد.
علت سفید شدن زودرس مو‌ها چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کوروش صمدپور‌ بورد درباره علت سفید شدن مو، گفت: سفید شدن موها اگر زیر 18 سال باشد به آن سفیدی زودرس می‌گوییم و اگر فرد در سن 20 سالگی دچار سفیدی مو شود به  آن دیگر سفیدی زودرس نمی‌گوییم.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: سفید شدن موها علت زیادی دارد که شایع‌ترین آن ژنتیک است و دیده می‌شود در برخی خانواده‌ها افراد در سن کم دچار سفیدی زودرس می‌شوند و در برخی خانواده‌های دیگر ممکن است فرد 50 سال سن داشته باشد و تعداد موهای سفید او انگشت شمار باشد.

صمد‌پور ادامه داد: بیماری‌های مو یکی دیگر از علت‌های سفیدی است؛ بیماری‌هایی مانند ریزش موی سکه‌ای و برس‌ می‌توانند موجب سفیدی در ناحیه‌ای خاص شوند؛ در این حالت تشخیص متفاوت است، در بیماری برس ابتدا پوست سفید شده و سپس موها بعد از مدتی شروع به سفید شدن می‌کنند، در ریزش موی سکه‌ای حین درمان ابتدا موهایی که رشد می‌کنند سفید هستند و بعد از مدتی موهای سفید به سیاه تبدیل می‌شوند.

وی افزود: کمبود بعضی مواد معدنی و مغذی ( ویتامین‌ها و املاح مانند گروه B، کمبود پابا (PABA) )می‌توانند سفیدی زودرس موها شود؛ همچنین استرس‌ها می‌توانند سرعت از بین رفتن رنگدانه‌های مو را تسریع کنند که موجب تشدید روند سفیدی مو می‌شود.

این متخصص پوست و مو تشریح کرد: برخی افراد به علت‌های ناشناخته‌ای موهایشان سفید می‌شود که علی‌رغم بررسی ‌های زیاد به دلیل اینکه هنوز علت آن سفیدی‌ها مشخص نشده است راه درمانی ندارند.

 آیا دارویی وجود دارد که بتوان موهای سفید را مجدد سیاه کرد؟
صمد‌پور گفت: تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته است و پزشکان داروهای زیادی را مورد بررسی قرار داده‌اند، می‌توارن داروی پاراامینوبنزوئیک اسید (پابا) را نام برد که در برخی افراد مانند بیماران مبتلا به ویتیلی‌گو موجب سیاه شدن و تیره شدن رنگ مو می‌شود.

وی یادآوری کرد: تحقیقات زیادی در این زمینه به شدت در حال بررسی است تا بتوان موهای سفید را به سیاه تبدیل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *