جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۳۵
این خبر تکمیل می‌شود

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز/ آخرین آمار شهدا ۲۹ نفر و ۵۷ مجروح /هویت و اسامی شهدای امروز در اهواز اعلام شد+تصاویر و فیلم

شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 641621
اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند.
حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز/ آخرین آمار شهدا ۲۹ نفر و ۵۷ مجروح /هویت و اسامی شهدای امروز در اهواز اعلام شد+تصاویر و فیلم
به گزارش جهان نيوز، شبکه خبر در پیامی از وقوع یک حمله تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

در این حادثه تروریستی چند عنصر مسلح رژه را به رگبار گلوله بستند.

گزارش‌های اولیه حاکی‌ست در این حادثه تروریستی شماری به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

همچنین، خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرده که تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از انجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند.

خبرنگار تسنیم می‌گوید، اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

شنیده ها حاکی از آنست که تعداد تروریست ها بیش از 4 نفر بوده و دو نفر از انها کشته شده است.

بنابر شنیده ها تروریست ها لباس نظامی بر تن داشته و حدود 10 دقیقه تیراندازی کرده اند.





 


 


اولین آمار از شمار مجروحان حمله تروریستی به رژه اهواز

در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، اخبار اولیه از به شهادت رسیدن مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان حکایت دارد.

کسب اطلاع کرده که در جریان این حمله، جمعا بین 8 تا 10 نفر به شهادت رسیده‌اند که تا این لحظه، تمام شهدا از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.

اخبار اولیه همچنین از مجروحیت حدود 7 نفر در جریان این حمله تروریستی حکایت دارد.
اخبار اولیه همچنین از کشته شدن 2 نفر از تروریست‌ها در جریان درگیری با نیروهای امنیتی حکایت دارد و 2 نفر دیگر از تروریست‌ها نیز همچنان تحت تعقیب هستند.

سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به جریان الاهوازیه هستند
سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

تصاویر حمله تروریستی به مراسم رژه اهواز
 

لحظه تیراندازی در مراسم رژه در اهواز
 
 
پیکر شهدا و زخمی‌ها حملات صبح امروز به بیمارستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی اهواز منتقل شدند. براساس شواهد عینی هفت شهید به این بیمارستان منتقل شده است.

درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست‌ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه کور و بزدلانه 10 نفر شهید شدند. 21 نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: تعداد شهدای ما در حال افزایش هستند و وضعیت برخی مجروحین وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شهدا وجود  دارد.

معاون سیاسی استانداری خوزستان ادامه داد: در این بین یک نفر هم خبرنگار بوده که شهید شده است. تروریست‌ها 4 هم نفر بوده‌اند که 2 نفر کشته و 2 نفر دستگیر شده‌اند.

در جریان حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز تا کنون ۱۱ نفر شهید و ۳۰ نفر زخمی شدند.

وی ادامه داد: مجروحین و مصدومین حادثه به بیمارستان‌های گلستان، طالقانی، ارتش و آپادانا منتقل شدند و کار درمان مجروحان آغاز شده است.

حسین زاده تاکید کرد: اوضاع اکنون تحت کنترل نیرو‌های نظامی امنیتی و انتظامی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان آرامش در اهواز برقرار شده و مشکلی امنیتی و... وجود ندارد؛ افزود: احتمال افزایش شهدا وجود دارد؛ حال برخی از مجروحان وخیم است.


استاندار خوزستان گفته که شمار شهدای حمله تروریستی به رژه اهواز، به ۱۲ نفر افزایش یافته است.

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیرو‌های مسلح اهواز گفت: با توجه به اینکه تعدادی از مجروحین و شهدا به سایر بیمارستان‌ها منتقل شده اند، احتمال افزایش آمار وجود دارد و تا الان تعداد شهدا به ۱۲ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: افراد نظامی، مردم عادی که برای تماشای مراسم آمده بودند و یک نفر از اصحاب رسانه در بین شهدا هستند.

نماینده اهواز: آرامش در اهواز برقرار است
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «مقامات امنیتی استان خوزستان در حال پیگیری علل حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز هستند»، گفت که در حال حاضر آرامش در این شهر برقرار است.

علی ساری با تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، گفت‌: قطعا این اقدامات جسته و گریخته نمی‌تواند اثری بر اقتدار کشور داشته باشند، این تحرکات از سوی افراد فریب خورده‌ای صورت می‌گیرد که قصد دارند در کشور ناآرامی ایجاد کنند، اما آن‌ها در میان مردم جایگاهی ندارند.

وی با بیان این که «مراسم رژه نیرو‌های مسلح در سراسر کشور در امنیت برگزار شده»، اظهار کرد: در اهواز عده‌ای فریب خورده سعی داشتند مراسم را بر هم بریزند که اکثر آن‌ها به هلاکت رسیدند و ما امیدواریم افراد فریب خورده‌ای که در این مسیر گام برداشته اند به راه راست هدایت شوند.

نماینده مردم اهواز با بیان این که «عاملان اصلی و جزئیات این حادثه تروریستی باید توسط وزارت اطلاعات اعلام شود»، یادآور شد: مقامات امنیتی استان (خوزستان) نیز پیگیر بررسی علل این حادثه هستند. خوشبختانه در حال حاضر آرامش در اهواز برقرار است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

ساری با بیان این که «مراسم عزاداری سیدالشهدا در ۱۰ روز اول محرم در امنیت کامل در این شهر برگزار شده است»، تصریح کرد: کسانی که از وحدت و انسجام مردم هراس دارند می‌خواهند به انحای مختلف این وحدت را تحت الشعاع قرار دهند که ان‌شاء‌الله موفق نخواهند شد.

 تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز به 24 نفر رسید
بیش از 53 نفر نیز در این حادثه تروریستی زخمی شده اند که به بیمارستانهای مختلف اهواز منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی افزود: در میان شهدا تعدادی افراد غیر نظامی از جمله زن و کودک نیز وجود دارند که برای دیدن رژه نیروهای مسلح به محل آمده بودند.

یک گروه مسلحانه تروریست که ظاهرا وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.

در جریان این اقدام چهار عامل این حادثه تروریستی کشته،یا زخمی و دستگیر شدند.

ذوالنور  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با العالم؛

شهادت 29 نفر و زخمی شدن 57 نفر در حادثه تروریستی اهواز/ نیروهای امنیتی ایران به زودی از تروریست ها انتقام می گیرند/  #الاحوازیه مورد حمایت عربستان و آمریکا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نیروهای امنیتی ایران به زودی از عاملان حمله تروریستی اهواز انتقام خواهند گرفت و ملت ایران به زودی واکنش قاطعانۀ نیروهای مسلح ایران را به چشم خواهند دید.

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با شبکه العالم درباره حادثه تروریستی امروز اهواز اظهارداشت: حمله تروریستی اهواز که کار مزدوران استکبار بود، هیچ دستاورد نظامی محسوب نمی شود زیرا در این حمله افراد بی گناه کشته شدند.

وی ضمن کوردلانه خواندن حمله تروریستی امروز اهواز، افزود: حملاتی مشابه این حمله در گذشته نیز اتفاق افتاده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی یادآور شد: گروهک تروریستی "الاحوازیه" در کنار صدام معدوم و بعثی ها می جنگید و در جنگ تحمیلی از حمایت های رژیم صدامی برخوردار بود.

ذوالنور تاکید کرد: نظام استکباری خصوصاً آمریکا و دست نشانده هایش در منطقه از جمله عربستان سعودی از چنین گروهک های تروریستی حمایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی ایران به زودی از عاملان حمله تروریستی اهواز انتقام خواهند گرفت و ملت ایران به زودی واکنش قاطعانۀ نیروهای مسلح ایران را به چشم خواهند دید.

ذوالنوری در پایان با بیان اینکه حضور مردم در مراسم رژه برای مشاهده این مراسم باعث افزایش تعداد شهدا شده است گفت: حمله تروریستی اهواز 29 شهید و 57 زخمی برجای گذاشته است و اکنون وضعیت امنیتی در اهواز کاملاً برقرار است.

هویت شهدای عملیات تروریستی امروز در اهواز اعلام شد + اسامی

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اسامی شهدای عملیات تروریستی امروز در اهواز را اعلام کرد.

علی حسین حسین زاده با اشاره به حادثه صبح امروز اسامی زیر را به عنوان آمار شهدای این حادثه اعلام کرد:
1- امید فرخی زنگنه
2- علی لویمی
3- اسماعیل شفیع نژاد
4- میلاد جهانگیر نژاد
5- سعید کریمی
6- یونس پور حلو
7- رضا شعیبی
8- امید حسینی
9- علی کمایی
10- اقدامی
11- حسین ولایتی فر
12- سعید زارع
13- حسین فاروق
14- خلیل هاشمی فرد
15- علی سلمان وند
16- امید نریمسایی
17- محمد عذاری
18- نبی دریس
19- ابراهیم بنداوی
20- محمد افشنگی
21- مهران زرافشان
22- سینا آغاجری
23- حسین منجزی
24- محمد عوذاری
25- مجهول الهویه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
Iran, Islamic Republic of
وقتي دشمناني تا اين حد نامرد و پست فطرت و زبون داريم كه مثل كفتار مرده خوري مي كنند, چرا مسئولين حفاظت و امنيت , از چتر حفاظتي چند لايه در مناطقي كه احتمال بروز چنين حركتهاي سبعانه اي از طرف دشمنان اين آب و خاك مي رود, استفاده نمي كنند؟؟ اگر اين مراسم تحت اشراف لايه هاي مختلف حفاظتي و امنيتي بود , مطمئنا" تروريستهاي مزدور موفق نمي شدند به اين راحتي دست به جنايت زده و از محل هم فرار كنند.
Canada
بدبخت این سربازهای چه گناهی کردن ؟ زورشون به مسولین نمیرسه به جون یک مشت سرباز بدبخت افتادن . چرا باید سربازها تاوان مسولین و سیاستهای اونها را بدن ؟ برای مسولین ۱۰۰ تا لایه حفاطتی میزارن برای اینها چی ؟
Iran, Islamic Republic of
تبرئه شیک تروریست ها با پرچم کانادا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
منظورت اینه که ترور مردم بده ولی ترور مسئولین خوبه؟ به احتمال قوی خودت تروریستی
Iran, Islamic Republic of
تو این وسط صفحه نذار. منافقانه حرف نزن.
Netherlands
...
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه چهره ی زیبا!!! و ملکوتی!!! طرفداران فرقه زنبیلیه بیش از پیش در حال آشکار شدن است؛کافیست سری به سایت ها و کانال های آنان بزنید!
Iran, Islamic Republic of
ترور چه ربطی به سیاستهای مسئولین داره؟؟!!!
ترور محکومه
برای تروریست ها و منافقین از ابتدای انقلاب تا کنون، تفاوتی بین مردم و مسئولین نبوده. و اتفاقا ترجیح میدن که مردم را که بی سلاحند بکشند تا بیشتر رعب و وحشت ایجاد کنند و راحتتر بتوانند بزدلانه از معرکه فرار کنند.
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
ببین همین ما که از مسئولین مطالبه ی جدی داریم همه وقت حمله ی دشمن پشت درپشت همیم... قاطی نکن مردم جنگ وسرما وگرما وگرانی توسخت ترین حمله ها ایستادن که یه قطره خون هموطن نریزه...اینجا سوریه نیست
Iran, Islamic Republic of
این حرف شما مصداق کامل حقوق بشر به تفسیر آمریکایی است . هر کی من میخواهم باید زنده بماند و شامل حقوق بشر میشود بقیه که اضافی اند تروریست هستند
واقعا که ...تو ایرانی هستی . تو که از تروریستها هم بدتر ونادون تری .....شرف ما به ایرانی بودنه ...مشکلات اقتصادی وسیاسی ربطی به بی شرفی وخونخواری تروریستها چه داخل چه خارج نداره
به ۱۰:۳۵ ما آماده شهادتیم
Iran, Islamic Republic of
تفرقه بین مردم و مسئولین کار دشمن است
لطف کنید چرند نگید
همه ما در راه حفظ نظام جمهوری اسلامی آماده شهادتیم
Denmark
ترو ریسم ا بزا ر جدید امپر یا لیزم و عر بستان
و مصر نو کر حرا می ر هبر ترو ریزم جها نی
می باشد و در ایرا ن بها ییت و سلطنتی ها
تحت نا م آز ا دی و حقو ق بشر د نبا ل جنگ
و ترو ر هستند عر بستا ن و مصر ۸ سال تجاو ز
صدا م را سا پور ت نظا می و ما لی کر دند
و در خو ز ستان حزب خلق عر ب پول بزرگی از
عر بستا ن می گیرد
تا خو ن مر دم خشک نشده با ید از عر بستان
انتقا م گر فت
هما ن کا ری که آ مر یکا با القا عده در
ا فغا نستا ن ا نجا م دا د و گر نه مصر
و عر بستا ن تحت نا م د فا ع از نژ اد پر ستی
پا ن عرب خو نریزی ها ی بزر گی در ایرا ن
را ه خوا هند اندا خت
Denmark
سخنگوی ترو ر یست ساز ما ن الا حوا زیه در
دا نما ک در
کا نا ل- تی وی ۲
که تو سط لا بی صهیو نیست کنترل
می شود ظا هر شد و اد عا ی قهر ما نی کرد

این کا نال صهیو نیستی که با ملت دا نما رک
فر ق می کند و با بها ییت ایرا ن هم همکا ری دا رد هیچ تصویر و خبری از مر دم عا دی که
کشته شد ند نشا ن ندا د و ر سما اسپو نسر
و طر فدا ر تر و ریزم شد

و جا معه بین المللی با ید این کا نا ل
طر فدا ر ترو ریز م را به جرم تر و یج
و طر فدا ری از ترور محا کمه کند
حمید
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم موشکهای سپاه بهشون مزه کرده بازم دلشون می خواد
Iran, Islamic Republic of
کار عوامل عربستان است.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آل سعود
باید یک جواب حسابی به شجره خبیث آل سعود داده شود ...
عربستان شیعی
Iran, Islamic Republic of
عربستان داره غلط زیادی میکنه ، زمان اون رسیده حکومت عربستان رو هم بدست مبارزان شیعه اون کشور بسپریم ، بهرحال مکه برای اومدن امام زمان باید امن باشه
کیوان
Iran, Islamic Republic of
آیا نباید پاسخ دندان شکنی به رژیم کثیف آل سعود داد؟
Iran, Islamic Republic of
به قران ما آماده شهادتیم،اگه اجازه بدندال سعود وازروی زمین پاک میکنیم،ما اماده ایم به گوش میولین برسونید
Iran, Islamic Republic of
بدجوری باید انتقام گرفته شود. محتکرین هم به نوعی نیروهای دشمن هستند. الله اکبر.
مالک
Iran, Islamic Republic of
فقط اینو بدونید که شبکه هایی همچون منو تو و این گروهکها تامین سرمایشون از یک جا و یک منبع هست.

ولی واقعا چرا برا مسئولین اینقدر محافظ هست و برا مردم نیست؟؟

چرا تاوان بی تدبیری مسئولین رو مردم باید بدن؟؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
فعلا جای این بحث نیست که برای مسئولین محافظ هست و برای سربازها نیست
این بلنگوی دشمن است
دوستان لطف کنند با خواندن یکی دو جمله از کامنت مثبت ندهند و کامل بخوانند
چون عوامل دشمن در ابتدای کامنت خود یکی دو جمله فریبنده می نویسند و بعد وارد اصل بحث خود می شوند
اگرمدافعان حرم نبودند؟؟/
علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
سلبریتیها عکس های بالا خوب نگاه کنند؟!!تا بعد از مدتی برای تروریستها برای خوشامد اربابانشون اظهار نظر تروریستی نکنند؟!!
حامی
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد ک سلبریتی ها واسه کشته شدگان حادثه تروریستی تو فرانسه کل اینستاگرام و تلگرامو پر کرده بودن و شمعارو ترکونده بودن همه جا ولی واسه همچین چیزی غیراز یه عده قلیلیشون بقیشون لالن
...
سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن
آریو سوئد
Iran, Islamic Republic of
امروز کل جهان کفر در مقابل جبهه مقاومت صف بندی کرده. فراموش نکنیم که این تروریست دست پرورده آل سعود، صهیونیسم، امریکا و متحدین امریکا هستند. فراموش نکنیم که کشورهای به ظاهر طرفدار صلح مثل دانمارک وسوئد پایگاه این تروریستها هستند. مواظب باشیم که گول شعارهای دروغین این کشورها را نخوریم.
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی باید به دلیل شهادت مظلومانه عده ای از هموطنان بی گناه مان در اهواز سفر خودش و وابستگانش به امریکا(نیویورک) را باید قطع کند . اگر هر رییس جمهور از هر کشوری چنین اتفاقی در کشورش می افتاد قطعا این کار را می کرد .
Iran, Islamic Republic of
...
عرعرستان
Iran, Islamic Republic of
آل کثیف سعود اگر میخواد چندصباحی بیشتر به زندگی نکبت بارش ادامه بده بهتره بیشتر از این با دم شیر بازی نکنه ، غیرت ایرانی اگر بجوش بیاد خاک عربستان رو به توبره میکشه
رضا
به نظر من رئيس جمهور بايد براي همدردي با ملت ايران سفرش به نيويورک را لغو کند
زهرا
مسائل سیاست خارجی رو با مسائل سیاست داخلی قاطی نکنید.سیاست خیلی فراتر از اونی هست که هر کوچه بازاری بخواهد نظر بدهد .آیا یک سیاستمدار خبره می تونه جای یک پزشک جراح و متخصص کار کنه؟یکی از علت های هرج و مرج و عدم سیاست گذاریهای صحیح بخاطر همین هست که همه حتی یک بچه 5ساله هم خودش رو تحلیل گر سیاست می دونه!هیچکس جای خودش نیست ...
زبان دنیا بلدها کجان
Iran, Islamic Republic of
آره خوب سیاست رو فقط زبان دنیا بلدها بلدند برای همین توی برجام سرشون کلاه رفت برای همین به کنسولگریهامون توی دنیا حمله میکنند برای همین زنانمون رو توی فرودگاههای خارجی لخت میکنن ، عزت پاسپورتمون رو ک دیگه نگو قلمبه شده دیگه تو جیب جا نمیشه
Iran, Islamic Republic of
آمار شهدا از رادیو ۲۵ نفر اعلام شد
و آمار زخمی ها ۶۰ نفر