کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکمنستان پیشنهادات سازمان ملل را رد کرد

30 شهريور 1397 ساعت 11:40

نمایندگان دولت ترکمنستان تعداد زیادی از پیشنهادات گروه کاری سازمان ملل مربوط به بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور رد کردند.


به گزارش جهان نیوز،به نقل از فارس، نمایندگان دولت ترکمنستان تعداد زیادی از پیشنهادات گروه کاری سازمان ملل مربوط به بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور را رد کردند.

در ماه می سال جاری سازمان ملل در نتیجه فعالیت گروه کاری 191 پیشنهاد برای بهبود وضعیت حقوق بشری به «عشق آباد» ارائه کرد که دولت ترکمنستان 82 پیشنهاد را قبول با 19 گزینه مخالفت کرد و 90 پیشنهاد دیگر همچنان در حال بررسی قرار دارند.

عشق آباد درخواست این سازمان را برای دسترسی به افراد زندانی شده در چهار زندان‌ از جمله «اودان- دیپی» و «سعدی» به وکلای حقوق بشر و دیگر سازمانهای بین‌المللی را نپذیرفت.

علاوه بر این دولت ترکمنستان پیشنهاد تصویب کنوانسیون بین‌المللی کار و وضعیت مردمان بومی را نیز قبول نکرد زیرا به نظر مقامات این کشور ترکمن‌ها مردم بومی این زمین‌ها هستند.

پیشنهادات در بخش ارائه آزادی مذهب و آزادی رسانه‌ها مورد توجه عشق آباد قرار نگرفت که به نظر مقامات رسمی قانون اساسی کشور تمام آزادی‌های لازم را ارائه می‌دهد.

موارد بسیار بدون توضیح دلائل از طرف دولت ترکمنستان رد شده است.

شایان ذکر است که هئیت دولت ترکمنستان امروز به «ژنو» برای معرفی گزارش وضعیت حقوق بشری سفر می‌کنند. 


کد مطلب: 641508

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/641508/ترکمنستان-پیشنهادات-سازمان-ملل-رد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com