جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۳

واکنش جمهوری اسلامی به تهدید هسته‌ای اسرائیل

پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 641457
نمایندگی ایران در سازمان ملل طی نامه ای به دبیرکل و شورای امنیت این سازمان تهدید چندی قبل نتانیاهو در کنار تأسیسات هسته‌ای آن رژیم را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی خواند.
واکنش جمهوری اسلامی به تهدید هسته‌ای اسرائیل
به گزارش جهان نيوز، جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل خواست تا تهدید چندی قبل رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را محکوم کند.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل طی نامه ای به دبیرکل و شورای امنیت این سازمان از این تهدید که چندی قبل توسط نتانیاهو در کنار تأسیسات هسته‌ای آن رژیم صورت گرفته بود، به عنوان تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی یاد کرده است.
در این نامه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین المللی دارد، برزگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در برابر اقدامات لجام گسیخته و تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کند و آن را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار سازد.
ایران همچنین از سازمان ملل خواسته است ضمن محکومیت تهدید اخیر رژیم صهیونیستی، آن را وادار کند تا به پیمان منع گسترش سلاح های سلاح هسته‌ای بپیوندد و برنامه هسته‌ای اش را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.
در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه ایران خود قربانی تسلیحات کشتار جمعی و بطور مشخص سلاح شیمیایی است، خطر این سلاح ها یادآوری و اعلام شده که اعضای سازمان ملل نه تنها نباید این تهدید هسته ای را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات هسته ای آن به عمل آورند چون این تنها تضمین قطعی در برابر تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک بشمار می‌رود.
قرار است نامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شود. 
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
... به اعتقاد بنده باید ما اسراییل را متلاشی کنیم وبرگردیم هرکاریکه اول انقلاب انجام میدادیم الان هم انجام داد.
United Arab Emirates
این تهدید نتیجه اون بتن ریزی است . ما در پی سلاح هسته ای نبودیم ولی اسرائیل واقعا از قدرت اتمی ما وحشت داشت . الان خیالش راحت شده . از ماست که بر ماست
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
با این نظر موافقم.قبلا هم گرچه اعلام کرده بودیم سلاح اتمی نه داریم و نه به دنبال آن هستیم اما دشمن هم واقعا نمی دانست که واقعیت است یا نه تا اینکه دوستان زحمت کشیدن و شفاف سازی کردن اونم چه شفافیتی !!!در حد بین الملل
هحمد
Romania
ما باید بعنوان بازدارنده سلاح هسته ای داشته باشیم تا هر کس و ناکسی برای ما شاخ و شانه نکشد
Iran, Islamic Republic of
صد در صد موافقم ایران باید سلاح اتمی داشته باشد چرا که نه .
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل هیچ غلطی نمی تواند بکند، خیلی مرد هستند بگند که چرا نمی تونند از پس حماس بر بیاند؟؟؟
گزارش برای خنده بد نبود.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل مال این حرفها نیست که بخواهد ما را تهدید کند. اما جناب روحانی اطلاع داشته باشند که اون موقع که دلسوزان نظام داد می زدند در مقابل دشمن نباید عقب نشینی کرد و با اقتدار بر منافع خود تأکید کرد. امروز را می دیدند که یه جرثومه فسادی مثل نتانیاهو نتونه حتی به فکر تهدید ایران بیفته!!!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
یک بار دو سال قبل رجز خوانی کردند و رهبر به آنها نهیب زد و فرمود :
"اگر بخواهید غلطی بکنید ما تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد "
و با این نهیب رهبر ، فوری دست را تو رفتند
Denmark
... حاصل زحمات ده ها ساله جوانان این مرز وبوم را با یک قرارداد بسیار ابتدایی تحت عنوان برجام به باد داده اند و چند روز در سراسر کشور به خاطر این قرارداد جشن پایکوبی به راه انداخته اند نتیجه آن می شود تهدید اسراییل وامریکا واین داستان همچنان ادامه دارد.
دلواپس...علی آقا
Iran, Islamic Republic of
من نظر نمی دهم واز نظرات اساتید ودکترها بهره می گیرم
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید شما خودتان رامعرفی نفرمودید دکتر؟
Bulgaria
اسراییل مایه شرم صلح جهانی