پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
روزهای پایانی زندگی طلبه مشهدی و جزئیات جدید حادثه

خداحافظ ای داغ بر دل‌ نشسته

پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 641450
روز پنجشنبه 15 شهریورماه حجت‌الاسلام محمد تولایی، طلبه جوان مشهدی توسط فردی ناشناس مورد سوء قصد با چاقو قرار گرفت و در حالی که غرق خون بود به‌بیمارستان شهید کامیاب منتقل شد.
خداحافظ ای داغ بر دل‌ نشسته
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روز پنجشنبه 15 شهریورماه بود که عابران خیابان شیرازی طلبه جوانی را در حالی که غرق خون بود به‌بیمارستان شهید کامیاب منتقل کردند. 

شرح حادثه از زبان طلبه مضروب با چاقو

حجت‌الاسلام محمد تولایی نام این طلبه جوان مشهدی است که قبل از به‌کما رفتن به‌نزدیکان خود حادثه رخ داده را اینگونه شرح داده بود:

بعد از خروج از کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای سوار خودرو شدم تا به‌سمت منزل حرکت کنم که موتورسوار جوانی به‌خودرو نزدیک شد و بعد از پاسخ به سلام او در کمتر از چند ثانیه چاقوی خود را در قفسه سینه من فرو برد، در ابتدا شدت جراحت را احساس نمی‌کردم و با خودرو به‌مسیر ادامه دادم اما مدتی بعد دیگر نتوانستم رانندگی کنم و پیاده شدم و از موتورسواری خواستم تا مرا به نزدیک‌ترین بیمارستان ببرد. 

محمد تولایی به‌علت شدت جراحات در بیمارستان شهید کامیاب بستری می‌شود اما در این بیمارستان پزشکان متوجه برخورد چاقو به‌قلب او نمی‌شوند که بعد از وخیم شدن وضعیتش به‌بیمارستان قائم(عج) منتقل شده و بعد از یک عمل جراحی متوجه پارگی بخشی از قلب وی می‌شوند و کما می‌رود. 

این طلبه جوان 27 ساله مدتی در بیمارستان قائم(عج) در کما بود که به‌گفته برادرش در حالی که نفس می‌کشید، برخی رسانه‌ها شایعه کردند که فوت شده است و باعث رنجش خاطر خانواده و اطرافیان او شدند. 

محمد تولایی صبح روز سه‌شنبه 27 شهریور ماه 1397 مصادف با هشتم محرم که منتسب به حضرت علی‌اکبر(ع) است، بعد از گذشت 12 روز بستری در بیمارستان که مغز او عملکردی نشان نداد به‌ ارباب بی‌کفن خود پیوست تا داغ این جوان طلبه بر دل جامعه روحانیت و هم‌وطنانش بنشیند. 

درد بی‌درمان یتیمی

زهرا، علی و محمد حسین سه فرزند خردسال این طلبه جوان مشهدی در حالی یتیم شدند که دیگر نباید منتظر بازگشت پدر با لباس روحانیت باشند، چرا که آتش خشم و نفرت عده‌ای، نعمت داشتن پدر را از آنها گرفت و این روزها آن‌ها روضه مجسم‌اند برای مردم ایران. 


برادر طلبه جوان مشهدی می‌گوید: بلافاصله بعد از انتقال برادرم به‌بیمارستان امدادی با من تماس گرفتند و خودم را به‌سرعت به‌محل رساندم، تا 4 روز تکلم داشت و با ما صحبت می‌کرد، اما بعد از انتقال به اتاق عمل به کما رفت. 

محمود تولایی با بیان اینکه نیروی انتظامی هیچ اطلاعی درباره فرد ضارب نداده و تنها می‌گویند پیگیر حادثه رخ داده هستند؛ بیان می‌کند: در این خصوص معاون دادستان نیز به‌طور جدی پیگیر قضیه هستند و هنوز هیچ چیز به‌صورت صددرصد مشخص نشده اما امیدواریم که فرد ضارب به‌زودی شناسایی شود. 

لباس روحانیت تنها دلیل ضارب است

وی متذکر می‌شود: به‌نظر ما دلیل ضارب از این اقدام تنها لباس روحانیت برادرم بوده است و تنها مشکل او با لباس برادرم بوده و با خود شخص مشکلی نداشته است. 

برادر طلبه جوان مشهدی با بیان اینکه برادرم همیشه آرزوی شهادت داشت؛ اظهار می‌کند: یکی از خصوصیات بارز محمد خواندن مداوم نماز شب بود و با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که داشت به‌دنبال حفظ قرآن بود، به‌طوری که طی یک سال 18 جزء قرآن را حفظ کرد، اما عمرش به اندازه‌ای نبود که بتواند تمام قرآن را حفظ کند. 

تولایی درباره خصوصیات برادرش می‌گوید: محمد بسیار احترام پدر و مادرمان را نگه می‌داشت، به‌یاد دارم که سال‌ها پیش از معمم شدن، یک شب از مسافرت بازمی‌گشت و برای اینکه پدر و مادرم بیدار نشود پشت در تا اذان صبح نشسته بود و در نمی‌زند، هر موقع به‌دیدار پدر و مادر می‌رسید دست و پای آن‌ها را می‌بوسید. 

پیرو ولایت فقیه بودن وصیت برادرم بود

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که حادثه رخ داده برای برادرم یک مشکل سیاسی است؛ تاکید می‌کند: ما هیچ مشکل سیاسی نداریم و تنها با ولایت فقیه بوده‌ایم و هستیم و اگر برادرم در لباس روحانیت جان خود را فدا کرد ما هم حاضریم جان خود را فدای رهبرمان کنیم.  

برادر طلبه جوان مشهدی اضافه می‌کند: ما پیرو راه رهبری هستیم و از مردم هم می‌خواهیم که پیرو ولایت باشند، برادرم وصیت کرده است که حتما رهرو راه رهبری باشند و دعا کنند که انقلاب ما با دست مقام معظم رهبری به امام زمان(عج) برسد. 

تولایی بیان می‌کند: صبح سه‌شنبه که برادرم فوت شد تا ظهر کارهای پزشکی قانونی او را انجام دادیم تا بعد از ظهر در حرم تشیع شود، اما اگر می‌خواستیم جنازه برادرم را برای شلوغ‌تر شدن مراسم نگه داریم باید سه روز بعد دفن می‌شد که از لحاظ شرعی صحیح نیست، همچنین برای تدفین ایشان به‌اندازه کافی اطلاع‌رسانی شد که با استقبال خوبی مواجه شد.

برادر و خانواده تولایی درخواست پیگیری و شناسایی فرد ضارب را از سوی نیروی انتظامی و قوه قضائیه دارند تا از رخ دادن اتفاقات مشابه جلوگیری و امنیت جامعه حفظ شود. 

تولایی، حافظ قرآن مدرسه نورالرضا(ع) بود

به گفته حجت‌الاسلام محمود خدابخشیان، مدیر مدرسه نورالرضا(ع) حجت‌الاسلام تولایی از طلبه‌های خوش اخلاق و حافظ قرآن مدرسه نورالرضا(ع) بود که پایه هفت تحصیلات را می‌گذراند و امسال به پایه هشت می‌رفت. 

پیگیر پرونده حجت‌الاسلام محمد تولایی هستیم

قاضی حسن حیدری، معاون دادستان مشهد درباره پیگیری حادثه رخ داده برای این طلبه جوان می‌گوید: در مرحله انتقال مصدوم از بیمارستان امدادی مشهد، وی چگونگی وقوع این حادثه توسط مهاجم موتورسوار را شرح داد که هم‌اکنون گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با توجه به‌سرنخ‌های موجود در پی شناسایی و دستگیری ضارب فراری هستند. 

محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی نیز خبر از پیگیری حادثه رخ داده برای حجت‌الاسلام تولایی توسط دادگستری داد. 

#محمد_تولایی

ماجرای پیش آمده برای این طلبه مشهدی هشتگ #محمد_ تولایی را در شبکه‌های مجازی داغ کرد تا مظلومیت و بی‌گناهی او این بار در شبکه‌های مجازی روایت شود، فعالان شبکه‌های مجازی از دستگاه قضایی درخواست پیگیری حادثه و به‌مجازات رساندن عامل یا عاملان ماجرا را دارند و به‌راستی راه علی‌اکبرهای حسین(ع) ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند دارد حجت را بر بعضی ها تمام می کند.