سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۸
نصرالله:

دیگر نمی توان حملات اسرائیل به سوریه را تحمل کرد

چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب: 641449
سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به صورت ویدئو کنفرانس در تجمع عظیم شهروندان این کشور در بیروت آغاز شد.
دیگر نمی توان حملات اسرائیل به سوریه را تحمل کرد
به گزارش جهان نيوز، تسنیم به نقل از المنار،نوشت: سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در اجتماع عظیم شهروندان این کشور به مناسبت شب عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

دبیرکل حزب الله در آغاز سخنرانی خود به حادثه عاشورای حسینی (ع) پرداخت و از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان و همه کسانی که در تامین امنیت برگزاری مجالس، تلاش می کنند، تشکر کرد.‎

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: یکی از مسائل مهم را تشخیص دشمن است و شناخت دشمن بهترین موضوع است. ما در لبنان و منطقه موضوع آمریکا را داریم.

وی گفت: من از مردم آمریکا صحبت نمی کنم بلکه از دولت آمریکا صحبت می کنیم که برای جنگ ها و تحریم ها تصمیم گیری می کند. کسانی در منطقه به آمریکا به عنوان دوست و هم پیمان نگاه می کنند و از این منظر با آن برخورد می کنند اما بخش دیگری هستند که طور دیگری فکر می کنند و آمریکا را دشمن مردم منطقه می دانند. از لبنانی هایی که نقطه نظر مخالف ما در قبال دولت آمریکا دارند می خواهم دلیل بر صداقت آمریکا ارایه دهند.

سید حسن نصرالله گفت: وقتی از هم پیمان و دست صحبت می شود منظور این است که در کنارش باشد و از منافع خودش و هم پیمانش دفاع کند، آیا در زمینه دولت آمریکا اینطوری است. حمایت آمریکا از اسرائیل مطلق است. از هم پیمانان آمریکا در منطقه سوال می کنم که آیا تقویت اسرائیل به نفع ملت های منطقه است؟ آیا حمایت از اسرائیل برای جنایت بیشتر به نفع ملت های منطقه است؟ این حمایت برخلاف همه منافع ملت های منطقه است؟ آیا آمریکا دوست ملت فلسطین است؟ آمریکایی که از دستیابی به ملت فلسطین به کمترین حد دولت فلسطینی جلوگیری می کند؟ آیا به نفع ملت فلسطین و خصوصا لبنان است که دولت ترامپ بیاید و حق بازگشت پناهندگان فلسطینی را نادیده بگیرد و سازمان انروا را منحل کند؟ آیا به نفع ملت فلسطین است که ترامپ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد؟

وی افزود: آیا هم پیمانان آمریکا در منطقه می توانند بدون اجازه آمریکا از این گروههای تکفیری حمایت کنند؟ آمریکا داعش را آورد و همه هم پیمانان آمریکا از آن حمایت کردند چرا که آمریکا می خواست با داعش وضعیت موجود در عراق را برهم بزند زیرا ملت عراق آمریکا را از عراق بیرون کرد.آیا این آمریکا نیست که  گروهای تکفیری را به منطقه آورد.‎

دبیر کل حزب الله افزود: حاکم واقعی در برخی کشورهای عربی و اسلامی، سفیر آمریکا است. دشمن و مشکل واقعی در منطقه آمریکا است. اسرائیل ابزار طرح آمریکا است.‎

سید حسن نصرالله تصریح کرد: این آمریکا است که ملت های منطقه را با اعمال تحریم ها تهدید می کند. این آمریکا است که بدنبال اسکان دائمی پناهندگان فلسطینی در لبنان در راستای خدمت به اسرائیل است.

وی خطاب به اتحادیه عرب گفت: آمریکا در امور داخلی شما دخالت می کند اما کسی از شما جرات می کند که بیانیه ای در محکومیت آن صادر کند؟‎

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: ملت عراق توانست با وجود تهدیدها و فشارها، دیکته های آمریکا را رد کند.

سید حسن نصرالله به هدف طرح سازش آمریکایی معامله قرن اشاره کرد و گفت: معامله قرن برای تحکیم و تثبیت اسرائیل در منطقه است.

وی گفت: هر یک از طرف های سیاسی در لبنان براساس امکانات خود در بحران سوریه وارد شد. دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: امسال، سال پایان گروه داعش خواهد بود.

نصر الله افزود: آمریکا تروریست ها را به کشورهای متعدد جابجا می کند. بدترین مسئله درخصوص گروه داعش، اقدام آنها در جابجایی آنها است؛ به جای محاکمه آنها.

وی گفت: طولانی شدن حضور هسته های داعش در برخی مناطق شمال شرقی سوریه به خاطر حمایت آمریکا است.‎

دبیر کل حزب الله به موضوع استان ادلب در شمال سوریه اشاره کرد و گفت: توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب خوب و معقولانه است و در گرو نتایج آن است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: مسئله شرق فرات در سوریه مرتبط با تصمیم گیری آمریکا است و از کردهای سوری می خواهم که به واشنگتن دل نبندند.
وی خطاب به کردهای سوریه گفت: واشنگتن ممکن است که شما را در بازاری بفروشد. شما را به مذاکره با دولت سوریه فرا می خوانم.

سید حسن نصرالله درباره حضور حزب الله در سوریه تصریح کرد: تا زمانی که دولت سوریه می گوید که ما به شما نیاز داریم، ما حضور خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: طرح آمریکایی – اسرائیلی – سعودی در سوریه بی برو برگشت شکست خورد.‎

دبیرکل حزب الله گفت: بهانه های اسرائیل برای حملات هوایی به سوریه، بهانه های دروغین است. حملات اسرائیل به لبنان به خاطر شکست طرح آمریکایی – سعودی – اسرائیلی است.‎

وی تصریح کرد: اسرائیل برای جلوگیری از برخورداری سوریه از قدرت و توانمندیهای موشکی تلاش می کند زیرا می داند که اگر ارتش سوریه قدرت های موشکی بدست آورد، موازنه بازدارندگی با این رژیم ایجاد می شود.‎

دبیرکل حزب الله گفت: محور مقاومت باید تجاوزگری مداوم اسرائیل به سوریه را بررسی کند و باید راه حلی برای آن ایجاد کرد.

وی افزود: دیگر نمی توان حملات اسرائیل به سوریه را تحمل کرد و باید به آن پایان داد.‎

نصرالله با اشاره به مواضع برخی در داخل لبنان گفت: برخی طرف های محلی در لبنان، آوارگان سوری را از بازگشت به میهن خود می ترسانند.‎

وی بار رد ادعای واهی مطرح شده درخصوص حزب الله و هم پیمانانش برای تغییر بافت جمعیتی در سوریه و لبنان تاکید کرد: آیا این ما هستیم که بدنبال ایجاد تغییری جمعیتی در لبنان و سوریه هستیم یا کشورها و نیروهای سیاسی که جلوی بازگشت آوارگان (سوری) به کشورشان را می گیرند؟‎

نصرالله گفت: با کمال تاسف فضای حاکم در لبنان، متشنج است و من بار دیگر دعوت به آرامش و حل و فصل مسائل مورد اختلاف با تماس و گفت‌وگو و درایت دارم.

وی تصریح کرد: همه گروه‌ها و جریان ها در لبنان با هم دولت را تشکیل خواهند داد و کسی قادر به حذف دیگری نیست، پس هدر دادن وقت و متشنج کردن فضا چه سودی دارد؟

دبیرکل حزب الله گفت: ما لبنانی ها باید درباره چگونگی جلوگیری از بهره برداری رژیم اسرائیل از حریم هوایی لبنان و نقض آن چاره جویی کنیم.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنها باید به شکست خود و پیروزی ما در منطقه اذعان کنند. صاحبان طرح سلطه گری در منطقه شکست خورده اند.
سید حسن نصرالله گفت: بار دیگر بر التزام خود به همه مسائل مربوط به برنامه انتخاباتی خود و در صدر آن مبارزه با فساد را تاکید می کنم.

دبیرکل حزب الله درباره پیروزیهای جدید بر طرح های آمریکایی گفت: در عراق پیروزی های سیاسی جدیدی بدست می آید. در سوریه پیروزیهای سیاسی و امنیتی جدیدی بدست می آید. در یمن در سایه صبر و مقاومت پیروزی های جدیدی بدست می آید. در ایران حکومتی است که هرگز تسلیم نخواهد شد.‎

سید حسن نصرالله گفت: حزب الله در معرض فشارهایی نظیر تهدید به جنگ قرار دارد که این تهدید بیش از آنکه تهدید عملی باشد، تهدید روانی است.

وی افزود: ما در حزب الله در مرحله فشارها به سرمی بریم و با فشارها نیز مقابله خواهیم کرد و این مسیر دشوار است. جنبه های این فشار، تهدید امنیتی به قتل و تهدید به جنگ و فشارهای مالی است.‎
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند حزب الله را پیروز و سرافراز فرماید
Canada
اسراییل نامرد می گه بیش از 200 بار به سوریه حمله کرده
و می گه اکثر اهداف این حملات هم نیروهای ایرانی بوده اند..

بزرگان نظام و فرمانده هان ارشد سپاه هم گفته اند که اگر اسرائیل یکی بزند ده تا می خورد

پس چی شد؟ چرا این 200 باری که اسرائیل زد هیچی نخورد؟؟
سپاه کی می خواهد حساب اسرائیل را کف دستش بگذارد؟
...
Iran, Islamic Republic of
اون مربوط به تجاوز مستقیم است
اما واکنش در سوریه شرایط خاص خودش رو داره
در ضمن کاری که حماس به عنوان بازوی ایران می کند و بحث بازگشت فلسطینیان رو کلید زده خیلی مهم است


ما در واقع نه ده برابر که مزدوران اسرائیل رو توی جنوب سوریه تا مرزهای جولان اشغالی در مدت کمی جاروب کردیم
صهیونیستها کم سرمایه گذاری کرده بودند؟
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به حملات اسراییل در دمشق، جاروب کردن تروریست ها در جولان نیست. آن عملیات هم الزامی ، دشوار و حتی در اولویت بود و بحمدالله انجام شد و دست کمی از پاسخ مستقیم به اسراییل نداشت، اما مساله ای است مجزا ، و در مورد حملات اسراییل بحث پاسخ مستقیم در صورت یک حمله ی بعدی اسراییل بود که پس از آن اسراییل دوباره بارها به سوریه حمله کرد....
Iran, Islamic Republic of
عرض کردم شرایط

یعنی مثلا ما در سوریه نمی توانیم مستقل عمل کنیم
خواه ناخواه ناچاریم هماهنگ با دولت سوریه باشیم
کما این که در لبنان نیز

بنا بر این چاره جز صبر و پاسخهای غیر مستقیم و در موقعیت مناسب نیست
درنگ سوریه در پاسخ به صهیونیستها هم چندان نامفهوم نیست
چرا که در شرایط تعدد دشمنان ، آنها بدنبال پخش کردن قدرت مقاومت و در نتیجه تضعیف آن هستند
تدبیر مقاومت در تمرکز و اولویت بندی عاقلانه است
ابتدا تروریستها کارشان یکسره سود بعد ...
البته اگر بشود ایران روسیه را تشویق کند که سامانه های اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ تحویل سوریه دهد
بسیار بجاست
به خاطر این که آمریکا و اذنابش می بینند اگر از سوریه بخورند هم شکست نظامی است
و هم تحقیر در برابر دولتی که سالهاست با تروریستها می جنگد
علی مشکاتی
Iran, Islamic Republic of
انسان ازموضعگیریهای عالمانه وشجاعانه این مرد شریف احساس غرورو آرامش میکند.با آرزویموفقیت وسربلندی بیشتر برای اوو جبهه مقاومت وسرشکستگی هرچه بیشتر برای امریکا وعواملش در منطقه.
Iran, Islamic Republic of
آری واقعا احساس عزت و سربلندی به انسان دست می دهد
خداوند حفظشان فرماید
و توفیقاشان را افزون
و پیروزی کامل و سریع در همه زمینه ها مرحمتشان بدارد
Iran, Islamic Republic of
سید حسن نصرالله نواده روح الله