سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

افزایش سرعت طوفان در سیستان و بلوچستان

چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 641444
رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در ایستگاه زابل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید.
افزایش سرعت طوفان در سیستان و بلوچستان
به گزارش جهان نيوز، علی ملاشاهی در گفتگو با تسنیم،اظهار داشت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زابل به 101 کیلومتر بر ساعت رسید.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کمینه دید در ایستگاه فرودگاهی زابل به 900 متر رسیده است افزود: دید افقی در ایستگاه زهک نیز  300 متر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی کلی وضع جوی استان براساس نقشه های همدیدی وآینده نگری نشان می‌دهد با افزایش شیب فشاری درمنطقه شرق کشور تا اواسط وقت یکشنبه هفته پیش رو در شمال استان وزش بادشدید و گردوخاک داشته باشیم.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در  این ایام در نقاط مستعد توفان وگردوخاک را شاهد خواهیم بود بطوریکه اواخر وقت وصبح ها شدت وزش باد بیشتر خواهد شد. 

وی از نفوذ گرد و غبار از بعدازظهر در زاهدان خبر داد و عنوان کرد: این شرایط جوی در نواحی مرکزی ونیمه جنوبی استان باعث غبارآلود شدن آسمان در این مناطق خواهد شد.

ملاشاهی گفت: طی این مدت وزش باد باشدت کمتر نسبت به شهرهای شمالی دربرخی از این مناطق منجر به خیزش گردوخاک می شود. 

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از امروز در نیمه جنوبی وسواحل استان افزایش دما و در نیمه شمالی استان بتدریج روندکاهشی دما خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *