پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

برکناری رئیس سرویس اطلاعات داخلی آلمان

چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 641429
رئیس سرویس اطلاعات داخلی آلمان که به حمایت از گروه‌های نژادپرست متهم شده از سمتش کنار گذاشته شده و قرار است از این پس در یک سمت ارشد در وزارت کشور آلمان فعالیت کند.
به گزارش جهان نيوز، دولت آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد «هانس گئورگ ماسن» رئیس سرویس اطلاعات داخلی این کشور که به حمایت از گروه‌های نژادپرست متهم است، از سمتش برکنار شده و فرد دیگری جایگزین او می‌شود.

ماسن چندی قبل در واکنش به انتشار ویدئویی از تلاش گروه‌های نژادپرست آلمانی برای یافتن پناهجویان خارجی و حمله به آن‌ها، در اصالت این ویدئو و وجود چنین گروه‌هایی ابزار تردید کرد. اظهارات او موجب شد تا مخالفان دولت و گروه‌های حامی حقوق بشر او را به حمایت از گروه‌های نژادپرست متهم کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماسن پس از ترک سرویس اطلاعات داخلی آلمان در یک سمت ارشد در وزارت کشور مشغول به فعالیت می‌شود. وی از سال ۲۰۱۲ رئیس سرویس امنیت داخلی آلمان بود و در هفته‌های اخیر برای استعفا به شدت تحت فشار قرار داشت.

مخالفان دولت «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به فریبکاری و تلاش برای حفظ ظاهر متهم کرده و گفته‌اند توافق صورت گرفته با ماسن و انتصاب وی در سمتی جدید در حقیقت اعطای ارتقا شغلی به وی محسوب می‌شود.

در سال‌های اخیر فعالیت گروه‌های نژادپرست و ملی‌گرایان افراطی در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی شدت گرفته است. از همین رو اظهارات ماس به عنوان تلاشی برای کمرنگ نشان دادن فعالیت‌های نژادپرستانه در آلمان تفسیر شد و او تحت فشار شدیدی قرار گرفت.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب بر کناری!

ارتقاء به اسم برکناری
Iran, Islamic Republic of
از منفی دهنده می خواهم توضیح دهند که به چه منفی داده است؟

بنده خبر را باز انعکاس دادم همراه با تعجب

تعجب ندارد؟