سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

شویگو: روسیه حق دارد به اقدام خصمانه اسرائیل پاسخ دهد

چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 641417
وزیر دفاع روسیه به دنبال سرنگونی هواپیمای این کشور در حمله شب گذشته به «لاذقیه» سوریه، با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو و تأکید کرد که مسکو از حق پاسخ به این اقدام خصمانه برخوردار است.
روسیه حق دارد به اقدام خصمانه اسرائیل پاسخ دهد
به گزارش جهان نيوز، پس از آنکه مشخص شد جنگنده‌های اسرائیل از هواپیمای ناپدیدشده روسیه به عنوان پوشش در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کرده است و در این اقدام 15 نظامی روس کشته شده‌اند، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلفنی صحبت کرد.

منابع خبری گزارش کردند که شویگو در این تماس تلفنی اعلام کرده که اسرائیل مقصر سرنگونی هواپیمای روسیه در سوریه است و «مسئولیت اصلی این رویداد، با اسرائیل است».

شبکه «راشاتودی» گزارش کرد که وزیر دفاع روسیه تأکید کرده که مسکو از این حق برخوردار است که این اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی را پاسخ دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «شویگو در این مکالمه تلفنی تأکید کرده که در نتیجه اقدامات غیرمسئولانه نیروهای اسرائیل، این حادثه غم‌انگیز اتفاق افتاده و با وجود توافقات انجام شده با اسرائیل در خصوص هشدار در مواقع خطرناک، فرماندهی ارتش روسیه در سوریه تنها یک دقیقه مانده به آغاز حملات اسرائیل در سوریه، از این رویداد مطلع شده است».

مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه دوشنبه‌ شب در لاذقیه واقع در غرب این کشور، هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

خبرگزاری سانا نوشت که قبل از این اظهارنظر، صدای چند انفجار در آسمان شهر لاذقیه شنیده شد که ناشی از تجاوزی بود که «مرکز صنایع فناوری» را هدف گرفت. پدافند هوایی سوریه شماری از موشک‌های شلیک شده را ساقط کرد.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هواپیمای ناپدید شده روسیه از صفحات راداری حین حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه، به دلیل اینکه خلبانان این رژیم از هواپیمای روس به عنوان پوشش در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کرده بودند، سرنگون شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که در جستجوهای انجام شده در سواحل شرقی مدیترانه، لاشه هواپیما و اجساد قربانیان این حادثه پیدا شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *