پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

٧ علامت گيربكس معيوب

سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 641339
٧ علامت گيربكس معيوب
مراقبت از ماشین شما بسیار شبیه مراقبت از بدن شما است. اگر بیمار هستید، به دکتر مراجعه می کنید. و هنگامی که متوجه می شوید که اتومبیل شما ايراد دارد، شما آن را نزد متخصص ميبريد.

گاهی اوقات شناسایی دقیق مشکل همیشه برای هر دو خیلی آسان نیست. اما درست مثل زماني كه علائم شما نشان ميدهد كدام قسمت بدن شما آسيب ديده است، ماشین شما نیز دارای علائمی است که به تشخیص آنكه كجا آسيب ديده است كمك مي كند.
 
اين ٧ علامت نمونه هايي از ايرادات گيربكس معيوب است:

صداي ناله و زوزه  
ممکن است نسبتا آشكار باشد، اما اغلب آنها علائمی هستند كه بیشتر آنها را نادیده می گیریم. هنگامی که ماشین شما شروع به ایجاد صدایی می کند که قبلا نبوده، وقت آن است که محل بروز صدا را چک کنید. احتمالا از گيربكس صداي وز وز می شنويد. زمانی که این اتفاق می افتد، منتظر نمانید تا آن را بیابید. قبل از آسیب بیشتر، آن را در اسرع وقت به یکی از تعمیرگاه های گیربکس اتومات ببرید.

ضعف واكنش  
گيربكس اتومبيل شما طوري طراحی شده است که شما می توانید چرخ دنده ها را بلافاصله تغيير دهيد. بنابراین زمانی که حدس زديد تاخیر وجود دارد و بلافاصله آنچه شما می خواهید انجام نشده، زمان بررسي خودرو فرا رسيده است. طریقه عملکرد چرخ دنده های یک گیربکس اتومات را می توانید در سایت آپارات مشاهده کنید.

بوي سوختگي  
زماني که بوی سوختن چیزی از ماشین شما می آید هرگز نشانه خوبي نيست. علت می تواند هر چیزي باشد، اما اغلب داغ شدن بیش از حد روغن گيربكس است. زمانی که این اتفاق می افتد، بدون ترس و دلهره در اسرع وقت آن را چک کنید.

نشت مايع  
نشت مایع در جاییکه نباید اتفاق بیفتد یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص مشکل است. بهترین راه برای پیدا کردن جایی که نشت دارد اين است که چند قطعه از مقوا زمانی که ماشین پارک شده است در زير ماشين قرار دهيد. سپس تكه هاي مقوا را برداريد تا ببینید که كدام قسمت ماشین شما نشت می کند. اطمینان حاصل کنید که  براي حل مشكل اتومبيل خود این اطلاعات را با کارشناس مکانیک یا خدمات در ميان مي گذاريد.

جا نرفتن دنده  
این علامت برای گيربكس دستی و اتوماتیک متفاوت است. برای گيربكس دستی، هنگامی که دنده ها را عوض می کنید صدای خرد شدن را شنیده يا احساس مي كنيد؛ ممکن است این بدان معنا باشد که کلاچ خراب شده و شما باید آن را جایگزین کنید. اما همچنین می تواند به این معنی باشد که یکی از هماهنگ کننده های گيربكس از بین رفته و آسیب دیده است. در گیربکس اتوماتیک، یک تعویض ناهنجار به جای یک تعویض عالی، می تواند به چند دلیل باشد. برای تشخیص، آن را نزد تعمیرکار متخصص ببرید.

سر و صدا در حالت خلاص  
صدای تند و سریع الزاما علائم احتیاط یا مشکل نیستند، مگر آن زمانی که ماشین شما خلاص باشد. نگران نباشيد؛ گاهی اوقات این مشکل با تعویض روغن گيربكس قابل تنظیم می باشد. اگر با این وجود، شما همچنان صدایی از گيربكس خود در حالی که در حالت خلاص است مي شنويد، برای پیدا کردن مبدا صدا باید آن را به تعميرگاه ببريد.

چراغ هاي داشبورد  
وقتی شما درماشین هستید آیا عبارت "SERVICE ENGINE SOON" آخرین کلماتی نیستند که می خواهید بینید؟ این علامت در داشبورد شما می تواند به همه چیز مربوط باشد و قطعا نباید نادیده گرفته شود. حسگرهای موجود در موتور خودرو شما می تواند کوچکترین مشکلات را برطرف کند. وقتی این علامت را دیدید به تعویق نیندازید، ماشینتان را هرچه سریعتر برای بازبینی ببرید.
 
 شناسایی مشکلات خاص ماشین شما همیشه ساده ترین کاری نیست که انجام می دهید. به یاد داشته باشید، اگر چیزی را شنیدید یا احساس کردید غیرعادی است؛ منتظر نمانید تا مشکل خود به خود حل شود. اطمینان حاصل کنید که قبل از آنکه آسیب بیشتری به خودرو شما وارد شود تعمیر گردد. نه تنها موجب صرفه جویی در زمان و مشکل شما می شود، بلکه می تواند شما و دیگران را از یک فاجعه در جاده ها نجات دهد.
 
اگر گیربکس خودروی شما دارای یکی از علائم بالا می باشد و معیوب است، برای تعمیرات سریع و ارزان آن بر روی لینک تعمیرگاه خودروهای خارجی تارک خودرو کلیک نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *