پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
برای برگزاری عزاداری حسینی

بازار بزرگ تهران ۵ روز تعطیل می‌شود

دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 641255
بازار بزرگ تهران از فردا (سه‌شنبه )تا یکشنبه هفته آینده به مناسبت برگزاری مراسم عزاداری حسینی تعطیل می‌شود و به گفته رییس اتاق اصناف ایران، هیچ کمبود و مشکلی در بازار ایجاد نخواهد شد.
بازار بزرگ تهران ۵ روز تعطیل می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، هرساله بازار تهران برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی، در دهه اول محرم به مدت سه - چهار روز تعطیل می‌شود و بازاریان به عزاداری می‌پردازند. در این راستا طلافروشی‌های بازار بزرگ تهران از امروز (دوشنبه) به مدت شش روز به مناسبت برگزاری مراسم عزاداری حسینی تعطیل کرده‌اند.

همچنین به گفته رؤسای اتاق‌های اصناف تهران و همچنین کشور، از فردا بازار بزرگ تهران و دیگر صنوف آن نیز تا یکشنبه ( یکم مهر ماه) که سوم امام حسین (ع) به پایان می‌رسد، تعطیل می‌شوند و از روز یکشنبه مجددا به کسب و کار می‌پردازند.

قاسم نوده‌فراهانی - رییس اتاق اصناف شهر تهران - نیز در این باره به ایسنا، گفت: بازار بزرگ تهران از فردا (۲۷ شهریور) تعطیل می‌شود. اما این روال هر ساله بازار بوده و هیچ مشکلی برای مردم در تامین کالاهای مورد نیازشان ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: بازار تهران شامل بازار بزرگ و تقریبا همه صنوف آن در این ایام تعطیل هستند. اما دیگر خیابان‌ها و مغازه‌ها فعال بوده و به کار خود ادامه می‌دهند و جنس و کالا در این واحدهای صنفی به اندازه این چند روز وجود دارد.

رییس اتاق اصناف شهر تهران گفت: از سوی دیگر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم که اقلام خوراکی هستند در خیابان انبار نفت و میدان محمدیه تهران به صورت عمده‌فروشی عرضه می‌شود که در واقع بورس این محصولات است و آنها هیچ وقت تعطیل نمی‌شوند و حتی روز عاشورا نیز فعال هستند.

همچنین علی فاضلی - رییس اتاق اصناف ایران - به خبرنگار ایسنا اینگونه توضیح داد که بازار بزرگ تهران حتی قبل از انقلاب هم روالش اینگونه بوده که در روزهای پایانی دهه اول محرم تعطیل شده و بازاریان به مساجد، تکایا و هیات‌های مذهبی خود برای عزاداری می‌رفتند و از سوی دیگر نیز هیات‌های دیگر هم به بازار تهران وارد می‌شدند؛ بنابراین جای هیچ نگرانی وجود ندارد، چرا که همیشه اینگونه بوده و مشکلی هم به وجود نیامده است.

وی افزود: برخی به دنبال حاشیه‌سازی و بهم زدن جو و فضای بازار برای سودجویی و تخلف هستند، اما باید گفت که تعطیلی چند روزه بازار هیچ تاثیری در قیمت‌ها و وضعیت بازار نمی‌گذارد و مردم نگران نباشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه الان باز هست و رونق دارد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...